• Εφημερίδα Παρόν
  • Το blog του Μάκη Κουρή
  • Τυπολογίες @ Facebook
  • Τυπολογίες @ Twitter
  • ΤΟ ΠΑΡΟΝ @ FACEBOOK

Τυπολογίες - όλα γύρω από τα media

  • Τηλεόραση
  • Εφημερίδες
  • Ραδιόφωνο
  • Internet
  • Μετρήσεις
  • ΑΙΧΜΕΣ
  • ΣΕΙΡΕΣ
  • Streaming

“Να αποσύρετε τη διάταξη του αγγελιοσήμου στο Internet”

30/06/2010

Ανακοίνωση  IAB Europe

Βρυξέλλες 29 Ιουνίου 2010
: Η Ελληνική Κυβέρνηση παρουσίασε σχέδιο νόμου που επιβάλλει φόρο 21.5% στη διαφήμιση στο Διαδίκτυο, προς όφελος των ασφαλιστικών ταμείων των δημοσιογράφων. Το ΙΑΒ Europe καλεί την Ελληνική Κυβέρνηση να αποσύρει τη συγκεκριμένη διάταξη.

Το νομοσχέδιο πρόκειται να ψηφισθεί την Πέμπτη της επόμενης εβδομάδας και θα επιβαρύνει τη διαφήμιση στο internet με 21.5%. Ο φόρος επιβάλλεται σε online διαφημίσεις σε ειδησεογραφικά portals με έδρα στην Ελλάδα και πρωτογενές περιεχόμενο (αλλά όχι άλλα portals ή forums). Η νομιμότητα ενός φόρου υπέρ τρίτων, δηλαδή των Ασφαλιστικών Ταμείων των δημοσιογράφων, αμφισβητείται ωστόσο, σε κάθε περίπτωση, ο εν λόγω φόρος θα προσέδιδε σημαντικό ανταγωνιστικό μειονέκτημα στα Ελληνικά ειδησεογραφικά portals. Η πρόταση του νομοσχεδίου αγνοεί την ίδια τη φύση του Μέσου, αφού οι Διαδικτυακές διαφημιστικές αγορές είναι πολύ λιγότερο οριοθετημένες και οι διαφημιζόμενοι έχουν τη δυνατότητα να προσεγγίσουν τον ίδιο χρήστη σε διαφορετικές πλατφόρμες ή sites. Αν αυτό μπορεί να είναι εφικτό με χαμηλότερα κόστη μέσω μη ειδησεογραφικών portals (ή ειδησεογραφικών με έδρα εκτός Ελλάδας), οι διαφημιζόμενοι θα στραφούν προς αυτήν την κατεύθυνση με επιζήμια αποτελέσματα για την Ελληνική ειδησεογραφική αγορά Τα ειδησεογραφικά portals που επενδύουν σε πρωτογενές περιεχόμενο όχι μόνο θα χάσουν διαφημιστικό μερίδιο, που είναι η σημαντικότερη –αν όχι η μοναδική– πηγή εσόδων, αλλά ακόμη και η επιβίωσή τους ενδέχεται να απειληθεί.

Όπως και να έχει, οι επιπτώσεις είναι ξεκάθαρες: Η Ευρωπαϊκή Ψηφιακή Αgenda θα πληγεί στην Ελλάδα, καθώς η παραγωγή υψηλής ποιότητας περιεχομένου πιθανότατα θα μειωθεί, αφήνοντας πολύ λιγότερες επιλογές σε εκατομμύρια χρήστες. Ακόμη περισσότερο, καθώς η ποιότητα περιεχομένου και η ανάπτυξη της ψηφιακής οικονομίας τείνουν να είναι αλληλένδετες, η Ελλάδα κινδυνεύει να βλάψει έναν καίριο μοχλό ανάπτυξης για το σύνολο της οικονομίας. Τούτο θα έπρεπε να ληφθεί σοβαρά υπόψη, ειδικά σε περιβάλλον εντεινόμενης ύφεσης.

“Κάθε φόρος στο internet διακινδυνεύει αρνητικό αντίκτυπο στην ανάπτυξή του. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει αναγνωρίσει το internet ως Μέσο ανάπτυξης, το οποίο συμβάλλει θετικά σε όλη την οικονομία και βοηθά στη δημιουργία θέσεων εργασίας. Η Ελληνική Κυβέρνηση θα μπορούσε να προτείνει μέτρα που θα ενίσχυαν την επιχειρηματικότητα στο  Διαδίκτυο και θα δημιουργούσαν ευκαιρίες απασχόλησης και επιπρόσθετα φορολογικά έσοδα». είπε ο Alain Heurex, Πρόεδρος του ΙΑΒ Europe.

“O σκοπός της Ελληνικής Κυβέρνησης στην φορολόγηση της διαφήμισης είναι κατανοητός, αφού αγωνίζεται να διασώσει τα δημόσια οικονομικά. Ωστόσο, μπορεί να αποδειχθεί μυωπικό μέτρο που θα προκαλέσει διαρκή και μακροχρόνια φθορά στην διαδικτυακή οικονομία, με αποτέλεσμα να εξαλειφθεί κάθε πρόσκαιρο όφελος. Κάθε φόρος στο internet – ειδικά τα συγκεκριμένα μέτρα που προκαλούν πολλαπλές διαστρεβλώσεις στην αγορά – ελοχεύουν τον κίνδυνο να προξενήσουν σφοδρή βλάβη στο ψηφιακό μέλλον της χώρας. Αυτό έρχεται σε προφανή αντίθεση με την επίσημη πρόθεση του Πρωθυπουργού Γ. Παπανδρέου να επιταχύνει την ψηφιακή ανάπτυξη στην Ελλάδα. Θα συζητήσουμε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και θα εξετάσουμε περαιτέρω ενέργειες.” είπε ο Κίμων Ζορμπάς, Αντιπρόεδρος του IAB Europe.

Ιστορικό

H Ελληνική Κυβέρνηση, σε ένα άρθρο του νομοσχεδίου για το Ασφαλιστικό, εισηγείται φόρο στην online διαφήμιση της τάξεως του 21.5%. Ο φόρος καταβάλλεται από επιχειρήσεις με έδρα στην Ελλάδα που παράγουν πρωτογενές ειδησεογραφικό περιεχομένου. Αυτό προσδίδει προφανές συγκριτικό μειονέκτημα στα Ελληνικά ειδησεογραφικά απέναντι στα μη Ελληνικά ειδησεογραφικά portals και σε άλλα Ελληνικά sites. To έσοδο πηγαίνει σε τρίτους, και συγκεκριμένα στα ασφαλιστικά ταμεία των δημοσιογράφων. Τέτοιου είδους φόροι, προς τρίτους, έχουν τεθεί υπό αυστηρό έλεγχο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και σε πολλές περιπτώσεις έχουν καταργηθεί.   Το μερίδιο της online διαφήμισης στην συνολική διαφημιστική ‘πίττα’ ήταν μικρότερο από 5% για το 2009. Ενώ η Ελλάδα συγκαταλεγεται ανάμεσα στους «ουραγούς»  του ευρωπαικού internet, έχει ξεκινήσει να συγκλίνει με προηγμένες αγορές καθώς η ελληνική online διαφήμιση αυξήθηκε κατά περισσότερο από 40% το 2009 ((http://www.iabeurope.eu/news/europe’s-online-ad-market-continues-to-grow-despite-the-recession.aspx). Καθώς μόνο περίπου το 1/3 της ελληνικής online διαφημιστικής δαπάνης προέρχεται από τα Ελληνικά ειδησεογραφικά portals, η προοπτική εσόδων από αυτόν το φόρο είναι ιδιαίτερα αμφισβητούμενη.

Γραφείο Τύπου IAB Hellas

Share this:

  • Email
  • Facebook
  • Twitter

Άλλα ενδιαφέροντα θέματα

Comments

Filed Under: Internet Tagged With: IAB Europe, IAB Hellas, αγγελιόσημο

Διαβαστε και τα παρακατω

  • ΑΙΧΜΕΣ: Μειώνεται η διαφορά στις 4 μονάδες, ρυθμιστής το ΠΑΣΟΚ
  • Θα παραμείνει κλειδωμένο το Mundial; Θα πληρώνουμε για το Euro;
  • Η εκπομπή "Uncover Stories" αποκλειστικά στο ΑΤΤΙCA TV
  • Οι μεγάλες αλλαγές στην TV την Κυριακή στην έντυπη έκδοση των "Τυπολογιών"
  • Διακοπή προγραμμάτων λόγων εκλογών
  • Η εκπομπή «Βράδυ Κυριακής» με τον Δημήτρη Κοτταρίδη στο νέο Μουσείο Αιγών στη Βεργίνα
  • Όλες οι εκπομπές των εκλογών στο Ραδιομέγαρο
  • ΑΙΧΜΕΣ: Το ...επίγειο βήμα του NaftermporikiTV
  • «Το βραχιόλι της φωτιάς»: Είδαν τη σειρά 525.000 τηλεθεατές στην ΕΡΤ1
  • Ελεύθερη και συνδρομητική TV μαζί: «Όλα σε ένα, νοικοκυρεμένα»

Τελευταιες αναρτησεις

  • Προμήθεια συστήματος εποπτείας φάσματος από την ΕΕΤΤ
  • Δεν θα ψηφίζει για τα μέλη του ΕΣΡ ο ΣΥΡΙΖΑ;
  • Υπέρ των απαγορεύσεων στην ενημέρωση η ΕΣΗΕΑ!
  • Συνεχίζει με Φ. Στάγκο η ΕΡΤ3
  • Συζητήσεις Mega – ANT1 για κοινή υπηρεσία streaming!

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

"Real News" "Ελευθεροτυπία" Alpha ANT1 Cosmote TV Digea Forthnet Mega Nielsen Nova novasports Open Real FM Star «Καθημερινή» «Το ΠΑΡΟΝ» ΑΙΧΜΕΣ ΑΝΤ1 ΑΠΕ Αλέξης Τσίπρας ΔΟΛ ΕΔΟΕΑΠ ΕΕΤΤ ΕΙΤΗΣΕΕ ΕΡΤ ΕΡΤ1 ΕΡΤ2 ΕΡΤ3 ΕΣΗΕΑ ΕΣΡ ΕΤΕΡ Μακεδονία TV ΝΔ ΝΕΡΙΤ Νίκος Παππάς Νίκος Χατζηνικολάου ΟΠΑΠ ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΠΟΕΣΥ ΠΟΣΠΕΡΤ ΣΚΑΪ ΣΥΡΙΖΑ Σκάι Τράπεζα Πειραιώς τηλεοπτικές άδειες

Το Παρον αυτης της κυριακης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΤΟ PARON.GR

Top Posts

  • ΑΙΧΜΕΣ: Μειώνεται η διαφορά στις 4 μονάδες, ρυθμιστής το ΠΑΣΟΚ
  • Θα παραμείνει κλειδωμένο το Mundial; Θα πληρώνουμε για το Euro;
  • Η εκπομπή "Uncover Stories" αποκλειστικά στο ΑΤΤΙCA TV
  • Οι μεγάλες αλλαγές στην TV την Κυριακή στην έντυπη έκδοση των "Τυπολογιών"
  • Διακοπή προγραμμάτων λόγων εκλογών

Αιχμές

Μικραίνει η διαφορά ανάμεσα σε ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ και όλα παίζονται ενώ το ΚΙΝΑΛ- ΠΑΣΟΚ εξελίσσεται σε ρυθμιστικό παράγοντα της εκλογικής διαδικασίας. Πότε θα γίνουν οι εκλογές; Η απάντηση είναι στις δημοσκοπήσεις και στις διαθέσεις των ερωτώμενων για να ληφθεί η απόφαση. Όλα παίζονται…. Για όσους παρακολουθούν τα media, θα διαπιστώσουν πως τα μεγάλα συγκροτήματα […]

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι Τυπολογίες στο Twitter

My Tweets

Παρόν

Σημερινα Εξωφυλλα


ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ







Tags

"Real News" "Ελευθεροτυπία" Alpha ANT1 Cosmote TV Digea Forthnet Mega Nielsen Nova novasports Open Real FM Star «Καθημερινή» «Το ΠΑΡΟΝ» ΑΙΧΜΕΣ ΑΝΤ1 ΑΠΕ Αλέξης Τσίπρας ΔΟΛ ΕΔΟΕΑΠ ΕΕΤΤ ΕΙΤΗΣΕΕ ΕΡΤ ΕΡΤ1 ΕΡΤ2 ΕΡΤ3 ΕΣΗΕΑ ΕΣΡ ΕΤΕΡ Μακεδονία TV ΝΔ ΝΕΡΙΤ Νίκος Παππάς Νίκος Χατζηνικολάου ΟΠΑΠ ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΠΟΕΣΥ ΠΟΣΠΕΡΤ ΣΚΑΪ ΣΥΡΙΖΑ Σκάι Τράπεζα Πειραιώς τηλεοπτικές άδειες

ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ

Οι Τυπολογίες ξεκίνησαν στις 3 Οκτωβρίου 1993 στην εφημερίδα «Το Παρόν». Επί 27 χρόνια καταγράφουν την επικαιρότητα τα όσα συμβαίνουν στα ελληνικά ΜΜΕ με 3 διαφορετικούς τρόπους. Με την έντυπη έκδοση της Κυριακής στην εφημερίδα «Το Παρόν» «Το Παρόν» , την ηλεκτρονική έκδοση στο www.typologies.gr και την παρουσία στο twitter (@typologies), και στη σελίδα μας στο Facebook

Πως να επικοινωνησετε μαζι μας

Στην ηλεκτρονική μας έκδοση οι αναγνώστες μας μπορούν παράλληλα να επικοινωνούν μαζί μας με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, προκειμένου να εκφράζουν τις απόψεις και τις παρατηρήσεις τους, που μας είναι απαραίτητες, και επίσης να συμμετέχουν σε δημοσκοπήσεις, απαντώντας σε κρίσιμα ερωτήματα που αφορούν τη χώρα μας και τον Ελληνισμό γενικότερα.

Τηλ 210-66.65.669
email [email protected]
fax +30-210-66.65.812

© Εφημερίδα Παρόν 2017