Νέο πλαίσιο για την πολιτική ψηφιακή διαφήμιση στις διεθνείς πλατφόρμες και τα ψηφιακά κοινωνικά δίκτυα προωθεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εν όψει των ευρωεκλογών του 2024. Οι βασικές αρχές των νέων κανόνων παρουσιάστηκαν ήδη στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και προβλέπουν ότι πολιτικές διαφημίσεις νοούνται όλες όσες δημοσιοποιούνται από πολιτικό παράγοντα, όπως και αυτές που δημοσιεύονται για λογαριασμό του ή εξ ονόματός του αλλά και οι θεματικές διαφημίσεις, οι οποίες θα μπορούσαν να επηρεάσουν αποτέλεσμα εκλογών ή δημοψηφίσματος.
Πρακτικά εντάσσονται στην ισχύ των κανόνων ελέγχου πολιτικής διαφήμισης και οι πληρωμένοι λογαριασμοί κομμάτων και πολιτικών στα κοινωνικά δίκτυα, όπως το Facebook και το Twitter! Το πλέγμα των νέων κανόνων είναι περίπλοκο, καθώς αφορά την επί πληρωμή πολιτική διαφήμιση, ενώ προβλέπονται και πρόστιμα για τις παραβάσεις από τις εθνικές αρχές προστασίας δεδομένων. Η πρόταση θα συζητηθεί στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και στόχος είναι να τεθούν οι νέοι κανόνες σε ισχύ στα κράτη-μέλη μέχρι την άνοιξη του 2023.