–Στον κόσμο θέλουν να… φορτώσουν το κόστος της πράσινης μετάβασης οι πλοιοκτήτες
Γράφει ο
Νίκος Παρασκευάς
Με τον καινούργιο χρόνο άρχισαν να ισχύουν για κάποιες οικονομικές δραστηριότητες και οι προϋποθέσεις που έχουν θέσει οι διεθνείς οργανισμοί για την προστασία του περιβάλλοντος.
Και, φυσικά, πρώτος στόχος είναι η ποιότητα των καυσίμων που χρησιμοποιούμε για ορισμένες δραστηριότητες, με πρώτες και καλύτερες τις θαλάσσιες μεταφορές, και ειδικά την ακτοπλοΐα, δεδομένου ότι τα πλοία της ακτοπλοΐας είτε περνάνε είτε παραμένουν σε πολλά λιμάνια, με αποτέλεσμα να προκαλούν περιβαλλοντική ρύπανση τόσο με τις κύριες μηχανές όσο και με τις ηλεκτρομηχανές.
Για να περιοριστούν οι πιθανότητες επιβάρυνσης του περιβάλλοντος, η ΕΕ έχει καθιερώσει από φέτος τα ακτοπλοϊκά πλοία να χρησιμοποιούν καύσιμα που έχουν περιορισμένη εκπομπή ρύπων, μέχρι να ολοκληρωθεί η λεγόμενη «πράσινη μετάβαση», δηλαδή να χρησιμοποιούν ως καύσιμο το φυσικό αέριο.
Το κόστος της πράσινης μετάβασης κανονικά πρέπει να επιβαρύνει εκείνους που έχουν τα πλοία, εκείνους που πλουτίζουν εκμεταλλευόμενοι τις ακτοπλοϊκές γραμμές. Επειδή, όμως, ζούμε στην Ελλάδα και τα πάντα επιβαρύνουν τον καταναλωτή, οι πλοιοκτήτες ξεκαθάρισαν στο αρμόδιο υπουργείο πως το κόστος της πράσινης μετάβασης θα μετακυλιστεί στις τιμές των εισιτηρίων ή στους ναυτικούς που υπηρετούν στα ακτοπλοϊκά πλοία.
Στην πρώτη περίπτωση, τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια θα ακριβύνουν κατά 15% – 20%, με αποτέλεσμα να γίνουν… απλησίαστα, δεδομένου ότι ήδη είναι πανάκριβα, αφού κάθε χρόνο οι τιμές τους ανεβαίνουν. Αν γίνει κάτι τέτοιο, δεν θα μπορεί κανένας όχι να πάει αλλά ούτε να… πλησιάσει τα νησιά.