
Mε το ΕΣΡ να έχει οκτώ μέλη, αντί για εννιά, οδεύει στα κρυφά η αδειοδότηση των σταθμών περιφερειακής εμβέλειας. Σε περίπτωση ισοψηφίας (4-4) σε μία αίτηση, η ψήφος της προέδρου θα έχει διπλή αξία, καθορίζοντας τη μοίρα των υποψηφίων. Παράλληλα, το ΕΣΡ έχει περιέλθει σε κατάσταση σιωπής, έχοντας διακόψει εδώ και έναν χρόνο την ενημέρωση των δημοσιογράφων. Με αυτά τα δεδομένα, εγείρονται ερωτηματικά για τη διαφάνεια και την αξιοπιστία της διαδικασίας, με δεδομένο το γεγονός πως για τη συγκρότηση της Αρχής δεν εξασφαλίστηκε η πλειοψηφία των 3/5, όπως ρητά ορίζει η νομοθεσία που ψήφισε η κυβέρνηση της ΝΔ.
Ο Γιάννης Μιχελάκης παραιτήθηκε από μέλος του ΕΣΡ τον Απρίλιο του 2026 και ανέλαβε εργασία στην K-Group του Θοδωρή Κυριακού, η οποία, σημειωτέον, έχει επενδύσει 170 εκατ. ευρώ στη ΔΕΗ. Η επιστολή παραίτησης έχει αποσταλεί από το ΕΣΡ στον πρόεδρο της Βουλής Νικήτα Κακλαμάνη, προκειμένου να συνεδριάσει η Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής και να ορίσει νέο μέλος στην Αρχή. Ωστόσο, δύο μήνες μετά, η συνεδρίαση δεν έχει γίνει, ενώ η διαδικασία αδειοδότησης των περιφερειακών σταθμών πολύ σύντομα θα ξεκινήσει.
Πρόβλημα η συγκρότηση του ΕΣΡ χωρίς την πλειοψηφία των 3/5
Πολύ σύντομα, σύμφωνα με τις εξαγγελίες της κυβέρνησης, αναμένεται να ξεκινήσει και η αδειοδότηση των ραδιοφωνικών σταθμών, συνεπώς, δεν είναι δυνατόν το ΕΣΡ να μην έχει ούτε την προβλεπόμενη πλειοψηφία των 3/5 για τη συγκρότησή του ούτε και το εννιαμελές σχήμα, καθώς υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να καταπέσουν και οι δύο διαδικασίες στο ΣτΕ. Μάλιστα, μεγάλος όμιλος ΜΜΕ έχει ήδη προσφύγει στο ΣτΕ με αυτό το επιχείρημα, για πρόστιμο που επιβλήθηκε σε τηλεοπτικό του σταθμό. Η κυβέρνηση σχεδιάζει να αδειοδοτήσει τους ραδιοφωνικούς σταθμούς με το μοντέλο των περιφερειακών τηλεοπτικών, δηλαδή, να λάβουν άδεια όσοι εκπέμπουν. Στην περίπτωση των ραδιοφωνικών σταθμών, όμως, θα πρέπει να το επιτρέπει και ο Χάρτης Συχνοτήτων.
