• Εφημερίδα Παρόν
  • Το blog του Μάκη Κουρή
  • Τυπολογίες @ Facebook
  • Τυπολογίες @ Twitter
  • ΤΟ ΠΑΡΟΝ @ FACEBOOK

Τυπολογίες - όλα γύρω από τα media

  • Τηλεόραση
  • Εφημερίδες
  • Ραδιόφωνο
  • Internet
  • Μετρήσεις
  • ΑΙΧΜΕΣ
  • ΣΕΙΡΕΣ
  • Streaming

Ερώτηση Χ. Θεοχάρη στη Βουλή για το πρότυπο του ψηφιακού ραδιοφώνου

30/10/2017

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Στις 21/09/2017 το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης (ΨΗΠΤΕ) και η Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΓΓΤΤ) προκήρυξαν διαγωνισμό για το χάρτη των συχνοτήτων της επίγειας ψηφιακής ραδιοφωνικής ευρυεκπομπής (ψηφιακό ραδιόφωνο), την επιλογή των Κέντρων Εκπομπής και τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους. Σύμφωνα με την ΓΓΤΤ, οι τεχνολογίες του ψηφιακού ραδιοφώνου Digital Audio Broadcasting (DAB και DAB+) αναμένεται να αλλάξουν την έννοια του σημερινού αναλογικού ραδιοφώνου καθώς θα το μετατρέψουν σε ψηφιακό ραδιόφωνο, δηλαδή σε φορέα διανομής πολυμεσικών υπηρεσιών (εικόνα, ήχος, slideshow, mobile TV κ.α.) μέσω των δικτύων ευρυεκπομπής.

Αποτέλεσμα της εξέλιξης αυτής, σύμφωνα με την ΓΓΤΤ, θα είναι η ακρόαση υψηλής ποιότητας ήχου, η δυνατότητα επιλογής πολλαπλάσιων ραδιοφωνικών προγραμμάτων, καθώς και η ευκολία συντονισμού και λήψης χωρίς παρεμβολές για τον ακροατή. Επιπλέον, θα παρέχεται η δυνατότητα μετάδοσης κειμένου και γραφικών στην οθόνη του ραδιοφωνικού δέκτη. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, σήμερα, πάνω από 475 εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο μπορούν να χρησιμοποιήσουν περισσότερες από 800 διαφορετικές υπηρεσίες DAB.

 

Ωστόσο, οι τεχνολογικές εξελίξεις διεθνώς στον χώρο της ψηφιακής αναμετάδοσης ραδιοφωνικών υπηρεσιών έφεραν στο προσκήνιο νέες τεχνολογικές δυνατότητες γεννώντας προβληματισμούς ως προς την επιλογή εκείνη που διασφαλίζει και προάγει τόσο το συμφέρον των επαγγελματιών του κλάδου όσο και το δημόσιο συμφέρον. Το ψηφιακό πρότυπο DAB, το οποίο προκρίνουν το υπουργείο ΨΗΠΤΕ και η ΓΓΤΤ, ξεκίνησε ως ένα ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα στη δεκαετία του 1980. Η νορβηγική Broadcasting Corporation (NRK) ξεκίνησε το πρώτο κανάλι DAB στον κόσμο την 1η Ιουνίου 1995 (NRK Klassisk). Δέκτες DAB είναι διαθέσιμοι σε πολλές χώρες από τα τέλη της δεκαετίας του 1990.

Στην αρχή της δεκαετίας του 2000, αναπτύχθηκε το ψηφιακό πρότυπο επίγειας ραδιοφωνικής εκπομπής Digital Radio Mondiale (DRM), το οποίο σχεδιάστηκε ειδικά ως ένα υψηλής ποιότητας ψηφιακό μέσο αντικατάστασης των τρεχουσών αναλογικών εκπομπών σε όλες τις ζώνες συχνοτήτων. Το DRM έχοντας λάβει τις συστάσεις της Διεθνούς Ένωσης Τηλεπικοινωνιών (ITU) για την παγκόσμια ανάπτυξη, επωφελείται επίσης από το να είναι ένα ανοικτό πρότυπο. Όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη μπορούν να έχουν ελεύθερη πρόσβαση στα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά του και είναι σε θέση να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν τον εξοπλισμό τους σε ισότιμη βάση.

Η σύγκριση των δύο ψηφιακών προτύπων οδηγεί σε ορισμένα γενικά συμπεράσματα, στα οποία συνηγορούν η διεθνής εμπειρία και πρακτική σε χώρες που το ψηφιακό ραδιόφωνο αποτελεί εδώ και χρόνια πραγματικότητα:

Το DRM-FM εξοικονομεί έως και το 90% της ενέργειας που θα απαιτείτο για ίδιας εμβέλειας αναλογική εκπομπή. Το κόστος ενέργειας, μέσω του λογαριασμού της ΔΕΗ, αποτελεί σημαντική επιβάρυνση για κάθε επιχείρηση, ιδιαίτερα στην περίπτωση πανελλαδικής κάλυψης. Το DAB εξοικονομεί έως και το 60% της ενέργειας σε σχέση με την αναλογική εκπομπή, και επειδή έχει κατά κανόνα μικρότερη εμβέλεια, απαιτεί αναμεταδότες ή περισσότερους πομπούς, που όχι μόνο εκμηδενίζουν την εξοικονόμηση ενέργειας, αλλά με δεδομένο το ανάγλυφο της χώρας μπορεί να απαιτούν περισσότερη ενέργεια από την αναλογική εκπομπή.

Το DRM-FM παραμένει στις ίδιες συχνότητες Fm. Πολλοί από τους υπάρχοντες πομπούς θα χρειαστούν απλώς αναβάθμιση, και μόνο τα πολύ παλαιά και κακής ποιότητας συστήματα θα χρειαστούν αντικατάσταση. Τα υπάρχοντα κεραιοσυστήματα αναλογικής εκπομπής είναι τα ίδια με της ψηφιακής, και σχεδόν στο σύνολό τους θα παραμείνουν ως έχουν. Το DAB απαιτεί νέους πομπούς, νέα κεραιοσυστήματα, νέα κέντρα εκπομπής, ορισμένες φορές, μάλιστα, πολλαπλά κέντρα εκπομπής, με αποτέλεσμα πολύ μεγαλύτερο κόστος. Συνεπώς υποχρεώνει την ραδιοφωνική επιχείρηση σε άμεση κατασκευή παράλληλου δικτύου και ενοικίαση υπηρεσιών παρόχου πολλαπλασιάζοντας το λειτουργικό κόστος εκπομπής.

Το DRM-FM δεν υποχρεώνει την επιχείρηση σε επείγουσα νέα επένδυση ταυτόχρονα με το κόστος αδειοδότησης για το περιεχόμενο. Παράλληλα επιτρέπει την σταδιακή αντικατάσταση των συστημάτων εκπομπής και λήψης, χωρίς αυτό να έχει δυσμενή αντίκτυπο στο πλήθος των ακροατών, και κατά συνέπεια στην διαφήμιση. Το DAB υποχρεώνει την επιχείρηση σε άμεση κατασκευή παράλληλου δικτύου, ενώ η λήψη θα απαιτεί δύο ραδιόφωνα, ένα για το αναλογικό FM και ένα για DAB. Ο ακροατής θα πρέπει να έχει δυο ραδιοφωνικούς δέκτες για ένα πρόγραμμα, ενώ ο επιχειρηματίας θα έχει επιπλέον κόστος εκπομπής για το ίδιο ή μικρότερο ακροατήριο.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

-Με βάση ποιο σκεπτικό επελέγη για τη μετάβαση στο ψηφιακό ραδιόφωνο το ψηφιακό πρότυπο DAB, το οποίο συνεπάγεται πολλαπλάσιο κόστος σε εξαγωγή κεφαλαίων, σε σχέση με το ψηφιακό πρότυπο DRM-FM;

-Βάσει ποιας μελέτης προκρίθηκε το ψηφιακό πρότυπο DAB, το οποίο αυξάνει το ενεργειακό κόστος εκπομπής και λειτουργίας του ψηφιακού ραδιοφώνου σε σχέση με το πρότυπο DRM-FM;

-Ποιες παραχωρήσεις γης θα απαιτηθούν για τη δημιουργία νέων κέντρων εκπομπής ανά την επικράτεια, ποιο το εκτιμώμενο κόστος και ποιες οι πηγές χρηματοδότησης;

-Έχετε προϋπολογίσει ποια θα είναι η οικονομική επιβάρυνση των ραδιοφωνικών επιχειρήσεων από τις υποδομές που απαιτούνται για τη μετάβαση στην ψηφιακή τεχνολογία DAB και ποια η οικονομική επιβάρυνση των ακροατών για την προμήθεια του σχετικού εξοπλισμού;

 

Ο ερωτών βουλευτής
 

 

Θεοχάρης (Χάρης) Θεοχάρης

Share this:

  • Email
  • Facebook
  • Twitter

Άλλα ενδιαφέροντα θέματα

Comments

Filed Under: Ανακοινώσεις, Ραδιόφωνο Tagged With: DAB+, ψηφιακό ραδιόφωνο

Διαβαστε και τα παρακατω

  • Κλείνει το "Documento", συνεχίζει το www.documentonews.gr - Ευθύνες στην ΕΣΗΕΑ για τη στάση της αποδίδει ο Βαξεβάνης
  • Η Ισαβέλλα Σασλόγλου αναλαμβάνει το Open
  • Υπερφορολόγηση σε Cosmote TV και Nova από την Κυβέρνηση!
  • O Γιώργος Γαμπρίτσος στο Μουσείο Μπενάκη
  • Τον Ιούνιο έχει μπάλα στον Alpha
  • ΠΟΣΠΕΡΤ: Ποτέ ξανά λουκέτο στην ΕΡΤ
  • Ποινικές ευθύνες για τους κατόχους πειρατικού περιεχομένου
  • Ξεκίνησε ο σχεδιασμός του ΑΝΤ1 για το 2024
  • Τσαλαπάτης: Άρνηση από ΕΣΗΕΑ -ΠΟΕΣΥ για το μαύρο στην ΕΡΤ
  • Συνέλευση στη Digea

Τελευταιες αναρτησεις

  • KOSMOS 93.6: Ο Nico De Andrea από το Παρίσι στο Kosmos Lab
  • «Reimagine Tourism in Greece»: Εναρκτήρια εκδήλωση για το βιώσιμο μέλλον του Τουρισμού στην Ελλάδα
  • Τα Mad VMA 2023 από τη ΔΕΗ κυκλοφορούν συλλεκτική συλλογή official merchandise
  • «Ημέρα Υπερηφάνειας» στο Δεύτερο Πρόγραμμα 103,7
  • «Γειτονιές στο Πιάτο» με βόλτα στον Κεραμεικό αυτή την Κυριακή στον ΣΚΑΪ

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

"Ελευθεροτυπία" Alpha ANT1 Cosmote TV Digea Forthnet Mega Nielsen Nova novasports Open Real FM Star «Καθημερινή» «Το ΠΑΡΟΝ» ΑΙΧΜΕΣ ΑΝΤ1 ΑΠΕ Αλέξης Τσίπρας ΔΟΛ ΕΔΟΕΑΠ ΕΕΤΤ ΕΙΤΗΣΕΕ ΕΡΤ ΕΡΤ1 ΕΡΤ2 ΕΡΤ3 ΕΣΗΕΑ ΕΣΡ ΕΤΕΡ Μακεδονία TV ΝΔ ΝΕΡΙΤ Νίκος Παππάς Νίκος Χατζηνικολάου ΟΠΑΠ ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΠΟΕΣΥ ΠΟΣΠΕΡΤ ΣΚΑΪ ΣΥΡΙΖΑ Σκάι Τηλεθέαση Τράπεζα Πειραιώς τηλεοπτικές άδειες

Το Παρον αυτης της κυριακης

Top Posts

  • Κλείνει το "Documento", συνεχίζει το www.documentonews.gr - Ευθύνες στην ΕΣΗΕΑ για τη στάση της αποδίδει ο Βαξεβάνης
  • Η Ισαβέλλα Σασλόγλου αναλαμβάνει το Open
  • Υπερφορολόγηση σε Cosmote TV και Nova από την Κυβέρνηση!
  • O Γιώργος Γαμπρίτσος στο Μουσείο Μπενάκη
  • Τον Ιούνιο έχει μπάλα στον Alpha



Αιχμές

“ΠΑΣΟΚ, ωραία χρόνια!” Η  ΕΡΤ με δύο σειρές (“Η Τούρτα της μαμάς”, “Τα καλύτερα μας χρόνια”) αναγνώρισε τη συμβολή του ΠΑΣΟΚ, στη διαδικασία ενοποίησης  της ελληνικής κοινωνίας,  η οποία παρέμενε βαθιά διχασμένη από τη δεξιά πολιτική. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, υλοποίησε χωρίς ταμπού το δόγμα αυτό, παίρνοντας μέτρια στελέχη από το ΚΙΝΗΜΑ, τα οποία τα ΜΜΕ, […]

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι Τυπολογίες στο Twitter

My Tweets

Παρόν

Σημερινα Εξωφυλλα


ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ







Tags

"Ελευθεροτυπία" Alpha ANT1 Cosmote TV Digea Forthnet Mega Nielsen Nova novasports Open Real FM Star «Καθημερινή» «Το ΠΑΡΟΝ» ΑΙΧΜΕΣ ΑΝΤ1 ΑΠΕ Αλέξης Τσίπρας ΔΟΛ ΕΔΟΕΑΠ ΕΕΤΤ ΕΙΤΗΣΕΕ ΕΡΤ ΕΡΤ1 ΕΡΤ2 ΕΡΤ3 ΕΣΗΕΑ ΕΣΡ ΕΤΕΡ Μακεδονία TV ΝΔ ΝΕΡΙΤ Νίκος Παππάς Νίκος Χατζηνικολάου ΟΠΑΠ ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΠΟΕΣΥ ΠΟΣΠΕΡΤ ΣΚΑΪ ΣΥΡΙΖΑ Σκάι Τηλεθέαση Τράπεζα Πειραιώς τηλεοπτικές άδειες

ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ

Οι Τυπολογίες ξεκίνησαν στις 3 Οκτωβρίου 1993 στην εφημερίδα «Το Παρόν». Επί 27 χρόνια καταγράφουν την επικαιρότητα τα όσα συμβαίνουν στα ελληνικά ΜΜΕ με 3 διαφορετικούς τρόπους. Με την έντυπη έκδοση της Κυριακής στην εφημερίδα «Το Παρόν» «Το Παρόν» , την ηλεκτρονική έκδοση στο www.typologies.gr και την παρουσία στο twitter (@typologies), και στη σελίδα μας στο Facebook

Πως να επικοινωνησετε μαζι μας

Στην ηλεκτρονική μας έκδοση οι αναγνώστες μας μπορούν παράλληλα να επικοινωνούν μαζί μας με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, προκειμένου να εκφράζουν τις απόψεις και τις παρατηρήσεις τους, που μας είναι απαραίτητες, και επίσης να συμμετέχουν σε δημοσκοπήσεις, απαντώντας σε κρίσιμα ερωτήματα που αφορούν τη χώρα μας και τον Ελληνισμό γενικότερα.

Τηλ 210-66.65.669
email [email protected]
fax +30-210-66.65.812

© Εφημερίδα Παρόν 2017