• Εφημερίδα Παρόν
  • Το blog του Μάκη Κουρή
  • Τυπολογίες @ Facebook
  • Τυπολογίες @ Twitter
  • ΤΟ ΠΑΡΟΝ @ FACEBOOK

Τυπολογίες - όλα γύρω από τα media

  • Τηλεόραση
  • Εφημερίδες
  • Ραδιόφωνο
  • Internet
  • Μετρήσεις
  • ΑΙΧΜΕΣ
  • ΣΕΙΡΕΣ
  • Streaming

Ευρωκοινοβούλιο: Αυστηροί κανόνες για την πολιτική διαφήμιση στις ψηφιακές πλατφόρμες

02/02/2023

Δελτίο Τύπου

Με ευρεία πλειοψηφία, από τις προοδευτικές δυνάμεις, υπερψηφίστηκε στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου το σχέδιο κανονισμού για τη θέσπιση εναρμονισμένων και αυστηρών κανόνων για τη λειτουργία των μεγάλων ψηφιακών πλατφορμών, που θα πρέπει να παρέχουν υψηλό επίπεδο διαφάνειας της πολιτικής διαφήμισης.

Είναι σημαντικό ότι το κείμενο του σχεδίου κανονισμού, στο οποίο αντιτάχθηκαν οι δυνάμεις της ακροδεξιάς, βελτιώθηκε ύστερα από έντονες διαπραγματεύσεις και ενσωματώθηκαν όλες οι θέσεις της Αριστεράς, εκ της οποίας σκιώδης εισηγητής ήταν ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Στέλιος Κούλογλου.

Υπενθυμίζεται ότι ο ευρωβουλευτής, σε ομιλία του στην Ολομέλεια για το σχέδιο κανονισμού, υπογράμμισε τη σημασία της επίτευξης συμφωνίας παρά τις πιέσεις των Big Tech, «που δε βλέπουν τους ανθρώπους ως πολίτες που μπορούν να λάβουν τις αποφάσεις τους, αλλά ως αριθμούς και χρήματα». Κάλεσε, ακόμη, σε ενίσχυση και των μικρών και ανεξάρτητων ΜΜΕ, που θα έχουν έτσι τη δυνατότητα να προβάλουν δημοκρατικά, διαφανώς και αντικειμενικά τις πολιτικές πλατφόρμες των κομμάτων, ώστε να μπορούν οι πολίτες να ενημερώνονται και να ασκούν το εκλογικό τους δικαίωμα ελεύθερα.

Οι αυστηροί κανόνες, που προβλέπει το σχέδιο, σχετίζονται με την προετοιμασία, την τοποθέτηση, την προώθηση, τη δημοσίευση και τη διάδοση πολιτικής διαφήμισης ή τη διαφήμιση που απευθύνεται σε πολίτες ενός κράτους μέλους. Επίσης, αφορούν την προστασία των φυσικών προσώπων όσον αφορά την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, θεσπίζοντας κανόνες για τη χρήση τεχνικών στόχευσης και προβολής στο πλαίσιο της πολιτικής διαφήμισης.

Επιπλέον, σύμφωνα με το σχέδιο κανονισμού, θα απαγορεύονται οι εκτός ΕΕ χορηγοί πολιτικών διαφημίσεων, που ορίζονται ως οι διαφημίσεις «με πρόθεση να επηρεάσουν την εκλογική συμπεριφορά». Θα πρέπει να είναι ευκολότερο να ληφθούν πληροφορίες σχετικά με το ποιος χρηματοδοτεί μια διαφήμιση, σχετικά με το κόστος της και την προέλευση των χρημάτων που χρησιμοποιούνται. Άλλες πληροφορίες που θα πρέπει επίσης να δημοσιεύονται περιλαμβάνουν το κατά πόσον μια διαφήμιση έχει ανασταλεί λόγω παραβίασης σχετικών κανόνων, τις συγκεκριμένες ομάδες ατόμων στις οποίες στοχεύει και ποια προσωπικά δεδομένα χρησιμοποιήθηκαν για τον σκοπό αυτό, καθώς και μετρήσεις σχετικά με την αποτελεσματικότητα της διαφήμισης. Οι ευρωβουλευτές επιθυμούν να θεσπίσουν ειδικό δικαίωμα για τους δημοσιογράφους να λαμβάνουν τέτοιες πληροφορίες.

Το σχέδιο κανονισμού εισάγει, επίσης, σημαντικές αλλαγές ώστε οι πολίτες, οι αρχές και οι δημοσιογράφοι να έχουν εύκολη πρόσβαση σε πληροφορίες σχετικά με τις πολιτικές διαφημίσεις, για το οποίο μια προτεινόμενη λύση είναι η δημιουργία διαδικτυακής βάσης πληροφοριών για όλες τις διαδικτυακές πολιτικές διαφημίσεις.

Τέλος, το σχέδιο κανονισμού δίνει τη δυνατότητα επιβολής κυρώσεων για επανειλημμένη παράβαση, αλλά και την υποχρέωση των μεγάλων παρόχων διαφημιστικών υπηρεσιών να αναστέλλουν τις υπηρεσίες τους για 15 ημέρες προς συγκεκριμένο πελάτη σε περίπτωση σοβαρών και συστημικών παραβάσεων. Η Επιτροπή θα είναι σε θέση να θεσπίσει ελάχιστες κυρώσεις σε επίπεδο ΕΕ, αλλά το σχέδιο επιδιώκει να ενισχύσει και τις σχετικές εξουσίες των εθνικών αρχών, όπως και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Προστασίας Δεδομένων ώστε να ξεκινά έρευνες για εικαζόμενες παραβάσεις και να επιβάλει τους κανόνες.

Μετά την έγκριση από την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, το σχέδιο κανονισμού οδηγείται στις διοργανικές διαπραγματεύσεις, δηλαδή μεταξύ των διαπραγματευτών του Κοινοβουλίου και της Προεδρίας του Συμβουλίου.

Share this:

  • Email
  • Facebook
  • Twitter

Άλλα ενδιαφέροντα θέματα

Comments

Filed Under: Internet, Ανακοινώσεις, Εφημερίδες, Ραδιόφωνο, Τηλεόραση Tagged With: πολιτική διαφήμιση, Στέλιος Κούλογλου

Διαβαστε και τα παρακατω

  • ΑΙΧΜΕΣ: "Κάνε ότι κοιμάσαι"
  • Πρόστιμα 205.000 ευρώ στο Star για την εκπομπή «Αλήθειες με τη Ζήνα»
  • Κόντρα ΕΡΤ-TV Plus στην Αυστραλία
  • Στις έντυπες "Τυπολογίες" την Κυριακή: Οι νέες ισορροπίες στα media ...επί της οθόνης!
  • "Πράσινο φως" από το ΕΣΡ για το Kontra, το οποίο επιστρέφει και στην Cosmote TV
  • Ο Βασίλης Σκουρής στο Κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων της τηλεόρασης του ΑΤΤΙCA TV
  • Αυλαία για το  «Έτερος Εγώ» της COSMOTE TV 
  • Δώδεκα ομάδες της SuperLeague αναζητούν "έδρα"
  • «Ο όρκος ΙΙ»: Αποκλειστικά στο ΕRTFLIX όλα τα επεισόδια του πρώτου κύκλου της σειράς
  • Άλλος «Όρκος» στο 2ο κύκλο

Τελευταιες αναρτησεις

  • Διαβάστε στο «ΠΑΡΟΝ της Κυριακής»: Σε αχαρτογράφητα νερά η χώρα μετά τις πρώτες εκλογές
  • Στις έντυπες “Τυπολογίες” την Κυριακή: Οι νέες ισορροπίες στα media …επί της οθόνης!
  • Αυλαία για το  «Έτερος Εγώ» της COSMOTE TV 
  • Οι πολεοδομικές παραβάσεις στη Μύκονο και έρευνα για τα αιολικά πάρκα στη ERTNEWS
  • Ο Ε. Βενιζέλος στη «Μεγάλη Εικόνα»

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

"Real News" "Ελευθεροτυπία" Alpha ANT1 Cosmote TV Digea Forthnet Mega Nielsen Nova novasports Open Real FM Star «Καθημερινή» «Το ΠΑΡΟΝ» ΑΙΧΜΕΣ ΑΝΤ1 ΑΠΕ Αλέξης Τσίπρας ΔΟΛ ΕΔΟΕΑΠ ΕΕΤΤ ΕΙΤΗΣΕΕ ΕΡΤ ΕΡΤ1 ΕΡΤ2 ΕΡΤ3 ΕΣΗΕΑ ΕΣΡ ΕΤΕΡ Μακεδονία TV ΝΔ ΝΕΡΙΤ Νίκος Παππάς Νίκος Χατζηνικολάου ΟΠΑΠ ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΠΟΕΣΥ ΠΟΣΠΕΡΤ ΣΚΑΪ ΣΥΡΙΖΑ Σκάι Τράπεζα Πειραιώς τηλεοπτικές άδειες

Το Παρον αυτης της κυριακης

Top Posts

  • ΑΙΧΜΕΣ: "Κάνε ότι κοιμάσαι"
  • Πρόστιμα 205.000 ευρώ στο Star για την εκπομπή «Αλήθειες με τη Ζήνα»
  • Κόντρα ΕΡΤ-TV Plus στην Αυστραλία
  • Στις έντυπες "Τυπολογίες" την Κυριακή: Οι νέες ισορροπίες στα media ...επί της οθόνης!
  • "Πράσινο φως" από το ΕΣΡ για το Kontra, το οποίο επιστρέφει και στην Cosmote TV

Αιχμές

****Μετά τις εκλογές παίζουν αρκετά σενάρια, ανάλογα με το εκλογικό σχήμα. Το πιο σοβαρό, είναι η ιδέα των συγχωνεύσεων εν λειτουργία στην τηλεόραση. Την τάση που διαμορφώνεται μπορείτε να διαβάσετε την Κυριακή στην έντυπη έκδοση των “Τυπολογιών” που κυκλοφορεί μαζί με το “Παρόν”. ****Το δεύτερο είναι για τη μετακίνηση παρουσιαστή από ισχυρό κανάλι σε μικρότερο. […]

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι Τυπολογίες στο Twitter

My Tweets

Παρόν

Σημερινα Εξωφυλλα


ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ







Tags

"Real News" "Ελευθεροτυπία" Alpha ANT1 Cosmote TV Digea Forthnet Mega Nielsen Nova novasports Open Real FM Star «Καθημερινή» «Το ΠΑΡΟΝ» ΑΙΧΜΕΣ ΑΝΤ1 ΑΠΕ Αλέξης Τσίπρας ΔΟΛ ΕΔΟΕΑΠ ΕΕΤΤ ΕΙΤΗΣΕΕ ΕΡΤ ΕΡΤ1 ΕΡΤ2 ΕΡΤ3 ΕΣΗΕΑ ΕΣΡ ΕΤΕΡ Μακεδονία TV ΝΔ ΝΕΡΙΤ Νίκος Παππάς Νίκος Χατζηνικολάου ΟΠΑΠ ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΠΟΕΣΥ ΠΟΣΠΕΡΤ ΣΚΑΪ ΣΥΡΙΖΑ Σκάι Τράπεζα Πειραιώς τηλεοπτικές άδειες

ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ

Οι Τυπολογίες ξεκίνησαν στις 3 Οκτωβρίου 1993 στην εφημερίδα «Το Παρόν». Επί 27 χρόνια καταγράφουν την επικαιρότητα τα όσα συμβαίνουν στα ελληνικά ΜΜΕ με 3 διαφορετικούς τρόπους. Με την έντυπη έκδοση της Κυριακής στην εφημερίδα «Το Παρόν» «Το Παρόν» , την ηλεκτρονική έκδοση στο www.typologies.gr και την παρουσία στο twitter (@typologies), και στη σελίδα μας στο Facebook

Πως να επικοινωνησετε μαζι μας

Στην ηλεκτρονική μας έκδοση οι αναγνώστες μας μπορούν παράλληλα να επικοινωνούν μαζί μας με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, προκειμένου να εκφράζουν τις απόψεις και τις παρατηρήσεις τους, που μας είναι απαραίτητες, και επίσης να συμμετέχουν σε δημοσκοπήσεις, απαντώντας σε κρίσιμα ερωτήματα που αφορούν τη χώρα μας και τον Ελληνισμό γενικότερα.

Τηλ 210-66.65.669
email [email protected]
fax +30-210-66.65.812

© Εφημερίδα Παρόν 2017