
Σε κρίσιμη καμπή βρίσκεται η αδειοδότηση των ραδιοφωνικών σταθμών, καθώς λήγει την 1η Ιουνίου,- μετά απόπ παράταση π υδόθηκε- η προθεσμία για την ψηφιακή επικαιροποίηση των στοιχείων τους, ανοίγοντας τον δρόμο για τη νομιμοποίηση συχνοτήτων και φέρνοντας στο προσκήνιο σοβαρά ερωτήματα για την ασφάλεια των αερομεταφορών.
Ως σημείο αναφοράς για το επικείμενο σχέδιο αδειοδότησης εκλαμβάνεται η απόφαση για την ψηφιακή επικαιροποίηση των στοιχείων των ραδιοφωνικών σταθμών. Με απόφαση των Παύλου Μαρινάκη και Δημήτρη Παπαστεργίου, η οποία δημοσιεύθηκε στις 22 Απριλίου, δημιουργείται, μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης Δημόσιας Διοίκησης, η εφαρμογή για την επικαιροποίηση των στοιχείων των ραδιοφωνικών σταθμών.
Οι προθεσμία για τις αιτήσεις των νομίμως λειτουργούντων σταθμών λήγει σήμερα,Τρίτη 26 Μαΐου. Το κρίσιμο σημείο είναι η δήλωση κεραιοσυστήματος στο ΣΗΛΥΑ, το οποίο ανοίγει μόνο για τους σταθμούς που έχουν κριθεί νομίμως λειτουργούντες με απόφαση του ΕΣΡ. Συνεπώς, οι σταθμοί που δεν εξέπεμπαν επί 25 χρόνια, αλλά με αποφάσεις του ΕΣΡ επανήλθαν και πουλήθηκαν σχεδόν αμέσως σε Γιάννη Κουρτάκη και Παναγιώτη Κωστάκη, έχουν δικαίωμα συμμετοχής στη λίστα και συνεπώς μπορούν να αδειοδοτηθούν στη συνέχεια.
Όμως, κρίσιμη για την ασφάλεια των αεροπορικών μεταφορών στη χώρα είναι η μή ύπαρξη παρεμβολών. Η κατάργηση, επί της ουσίας, του ψηφισμένου από τη Βουλή Χάρτη Συχνοτήτων συνιστά ιδιαιτέρως επικίνδυνη πρακτική. Υπάρχουν εισηγήσεις προς τον υπουργό να μην προχωρήσει στην έκδοση Χάρτη Συχνοτήτων και να προχωρήσει στην έκδοση αδειών, μέσω ΕΣΡ, στους ραδιοφωνικούς σταθμούς που ήδη εκπέμπουν.
