• Εφημερίδα Παρόν
  • Το blog του Μάκη Κουρή
  • Τυπολογίες @ Facebook
  • Τυπολογίες @ Twitter
  • ΤΟ ΠΑΡΟΝ @ FACEBOOK

Τυπολογίες - όλα γύρω από τα media

  • Τηλεόραση
  • Εφημερίδες
  • Ραδιόφωνο
  • Internet
  • Μετρήσεις
  • ΑΙΧΜΕΣ
  • ΣΕΙΡΕΣ
  • Streaming

ΣΕΔΕΑ: Οδηγός ανάγνωσης των δημοσκοπήσεων

21/05/2019

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Λόγω του πλήθους των δημοσκοπήσεων που βλέπει καθημερινά το φως της δημοσιότητας και το οποίο αναμένεται να αυξηθεί λίγο προ των εκλογών, θεωρούμε ότι είναι ιδιαίτερα σημαντικό όλοι, πολιτικοί, δημοσιογράφοι, ερευνητές αλλά κυρίως οι πολίτες που έρχονται σε επαφή με τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων μέσω των ΜΜΕ, να γνωρίζουν τους βασικούς ορισμούς και να λαμβάνουν υπόψη τους συγκεκριμένες παραμέτρους κατά την ανάγνωση και ερμηνεία των στοιχείων.

Για τον σκοπό αυτό ο ΣΕΔΕΑ συνέταξε ένα βασικό οδηγό 8 σημείων τα οποία οι αναγνώστες των δημοσκοπήσεων θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους.

 

ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΠΡΟΣΟΧΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΩΝ

 

  1. Ταυτότητα έρευνας: Προσέξτε την ταυτότητα της έρευνας, όπου πρέπει να δηλώνονται τουλάχιστον τα ακόλουθα: η εταιρεία που διενήργησε την έρευνα, ο εντολέας της έρευνας, το μέγεθος του δείγματος & η γεωγραφική του κάλυψη, ο τρόπος συλλογής των στοιχείων, η περίοδος διεξαγωγής της έρευνας και το τυπικό στατιστικό σφάλμα σε σχέση με τα αποτελέσματα της. Επίσης, όταν πρόκειται για δημοσκόπηση με πρόθεση ψήφου, θα πρέπει να δηλώνεται ο τρόπος συλλογής στοιχείων.
  2. Δείγμα – Μέγεθος: Προσέξτε το μέγεθος του δείγματος της έρευνας. Σε περίπτωση δημοσκόπησης με πρόθεση ψήφου για Βουλευτικές εκλογές ή Ευρωεκλογές, το δείγμα θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 1.000 άτομα. Σε περίπτωση δημοσκόπησης με πρόθεση ψήφου για Δημοτικές εκλογές, το δείγμα εξαρτάται από το μέγεθος του Δήμου, ωστόσο ενδείκνυται να μην είναι μικρότερο των 300 ατόμων.
  3. Δείγμα – Ποιότητα: Προσέξτε τι αντιπροσωπεύει το δείγμα.
  • Ως δημοσκόπηση νοείται κάθε έρευνα που το δείγμα της είναι αντιπροσωπευτικό του πληθυσμού που διερευνά.
  • Το άθροισμα των απαντήσεων που ελήφθησαν, τηλεφωνικά ή ηλεκτρονικά, μετά από πρόσκληση που απευθύνθηκε προς ομάδα πολιτών, δεν συνιστά αποτέλεσμα δημοσκόπησης .
  1. Πρόθεση ψήφου & Εκτίμηση ψήφου: Προσέξτε τη διάκριση ανάμεσα στην πρόθεση & την εκτίμηση ψήφου, όταν συγκρίνετε τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων.
  • Ο όρος πρόθεση ψήφου, αφορά σε όλες τις απαντήσεις που δίνονται στην ερώτηση «Εάν είχαμε σήμερα εκλογές τι θα ψηφίζατε;», ακόμη και όταν δεν επιλέγεται κάποιο κόμμα ή υποψήφιος.
  • Ο όρος εκτίμηση ψήφου αφορά στην εκτίμηση των ποσοστών των κομμάτων ή των υποψηφίων χωρίς να συμπεριλαμβάνεται η αδιευκρίνιστη ψήφος (δηλαδή εξαιρουμένων των απαντήσεων όπως ‘Δεν έχω αποφασίσει ακόμα’, ‘Δεν γνωρίζω’, ‘Δεν απαντώ’, ’ Άκυρο’, ‘Λευκό’).
  1. Εταιρεία Δημοσκοπήσεων: Προσέξτε το όνομα της εταιρείας που διεξήγαγε την δημοσκόπηση και την ένδειξη ‘μέλος του ΣΕΔΕΑ’. Οι εταιρείες μέλη του ΣΕΔΕΑ (www.sedea.gr) ελέγχονται συστηματικά και σε τακτά χρονικά διαστήματα.
  2. Οι αναγνώστες/ εκτιθέμενοι στις δημοσιεύσεις δημοσκοπήσεις είναι σημαντικό να διαβάζουν το σύνολο των στοιχείων της δημοσκόπησης και όχι μόνο την Πρόθεση Ψήφου ή τις Αναγωγές/ Εκτιμήσεις αποτελεσμάτων.
  3. Να αναζητάτε και να λαμβάνετε υπόψη το ποσοστό των Αναποφάσιστων Ψηφοφόρων
  4. Τέλος, υπογραμμίζεται ότι η δημοσκόπηση είναι ένα επιστημονικό εργαλείο και ως τέτοιο οφείλει να αποτυπώνει εύρη ποσοστών για τα διερευνώμενα κόμματα και όχι κεντρικές τιμές, ιδιαίτερα σε περιόδους υψηλής ρευστότητας.

Share this:

  • Email
  • Facebook
  • Twitter

Άλλα ενδιαφέροντα θέματα

Comments

Filed Under: Internet, Ανακοινώσεις, Ραδιόφωνο Tagged With: δημοσκοπήσεις, ΣΕΔΕΑ

Διαβαστε και τα παρακατω

  • ΑΙΧΜΕΣ: "Κάνε ότι κοιμάσαι"
  • Πρόστιμα 205.000 ευρώ στο Star για την εκπομπή «Αλήθειες με τη Ζήνα»
  • Κόντρα ΕΡΤ-TV Plus στην Αυστραλία
  • Στις έντυπες "Τυπολογίες" την Κυριακή: Οι νέες ισορροπίες στα media ...επί της οθόνης!
  • "Πράσινο φως" από το ΕΣΡ για το Kontra, το οποίο επιστρέφει και στην Cosmote TV
  • Ο Βασίλης Σκουρής στο Κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων της τηλεόρασης του ΑΤΤΙCA TV
  • Αυλαία για το  «Έτερος Εγώ» της COSMOTE TV 
  • Δώδεκα ομάδες της SuperLeague αναζητούν "έδρα"
  • «Ο όρκος ΙΙ»: Αποκλειστικά στο ΕRTFLIX όλα τα επεισόδια του πρώτου κύκλου της σειράς
  • Άλλος «Όρκος» στο 2ο κύκλο

Τελευταιες αναρτησεις

  • Στις 4 Απριλίου αρχίζουν οι κληρώσεις της νέας έκδοσης του Εθνικού Λαχείου – 1.000.000 ευρώ στον Μεγάλο Λαχνό και πολλά ενδιάμεσα κέρδη με μόνο 4 ανανεώσεις
  • Διαβάστε στο «ΠΑΡΟΝ της Κυριακής»: Σε αχαρτογράφητα νερά η χώρα μετά τις πρώτες εκλογές
  • Στις έντυπες “Τυπολογίες” την Κυριακή: Οι νέες ισορροπίες στα media …επί της οθόνης!
  • Αυλαία για το  «Έτερος Εγώ» της COSMOTE TV 
  • Οι πολεοδομικές παραβάσεις στη Μύκονο και έρευνα για τα αιολικά πάρκα στη ERTNEWS

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

"Real News" "Ελευθεροτυπία" Alpha ANT1 Cosmote TV Digea Forthnet Mega Nielsen Nova novasports Open Real FM Star «Καθημερινή» «Το ΠΑΡΟΝ» ΑΙΧΜΕΣ ΑΝΤ1 ΑΠΕ Αλέξης Τσίπρας ΔΟΛ ΕΔΟΕΑΠ ΕΕΤΤ ΕΙΤΗΣΕΕ ΕΡΤ ΕΡΤ1 ΕΡΤ2 ΕΡΤ3 ΕΣΗΕΑ ΕΣΡ ΕΤΕΡ Μακεδονία TV ΝΔ ΝΕΡΙΤ Νίκος Παππάς Νίκος Χατζηνικολάου ΟΠΑΠ ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΠΟΕΣΥ ΠΟΣΠΕΡΤ ΣΚΑΪ ΣΥΡΙΖΑ Σκάι Τράπεζα Πειραιώς τηλεοπτικές άδειες

Το Παρον αυτης της κυριακης

Top Posts

  • ΑΙΧΜΕΣ: "Κάνε ότι κοιμάσαι"
  • Πρόστιμα 205.000 ευρώ στο Star για την εκπομπή «Αλήθειες με τη Ζήνα»
  • Κόντρα ΕΡΤ-TV Plus στην Αυστραλία
  • Στις έντυπες "Τυπολογίες" την Κυριακή: Οι νέες ισορροπίες στα media ...επί της οθόνης!
  • "Πράσινο φως" από το ΕΣΡ για το Kontra, το οποίο επιστρέφει και στην Cosmote TV

Αιχμές

****Μετά τις εκλογές παίζουν αρκετά σενάρια, ανάλογα με το εκλογικό σχήμα. Το πιο σοβαρό, είναι η ιδέα των συγχωνεύσεων εν λειτουργία στην τηλεόραση. Την τάση που διαμορφώνεται μπορείτε να διαβάσετε την Κυριακή στην έντυπη έκδοση των “Τυπολογιών” που κυκλοφορεί μαζί με το “Παρόν”. ****Το δεύτερο είναι για τη μετακίνηση παρουσιαστή από ισχυρό κανάλι σε μικρότερο. […]

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι Τυπολογίες στο Twitter

My Tweets

Παρόν

Σημερινα Εξωφυλλα


ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ







Tags

"Real News" "Ελευθεροτυπία" Alpha ANT1 Cosmote TV Digea Forthnet Mega Nielsen Nova novasports Open Real FM Star «Καθημερινή» «Το ΠΑΡΟΝ» ΑΙΧΜΕΣ ΑΝΤ1 ΑΠΕ Αλέξης Τσίπρας ΔΟΛ ΕΔΟΕΑΠ ΕΕΤΤ ΕΙΤΗΣΕΕ ΕΡΤ ΕΡΤ1 ΕΡΤ2 ΕΡΤ3 ΕΣΗΕΑ ΕΣΡ ΕΤΕΡ Μακεδονία TV ΝΔ ΝΕΡΙΤ Νίκος Παππάς Νίκος Χατζηνικολάου ΟΠΑΠ ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΠΟΕΣΥ ΠΟΣΠΕΡΤ ΣΚΑΪ ΣΥΡΙΖΑ Σκάι Τράπεζα Πειραιώς τηλεοπτικές άδειες

ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ

Οι Τυπολογίες ξεκίνησαν στις 3 Οκτωβρίου 1993 στην εφημερίδα «Το Παρόν». Επί 27 χρόνια καταγράφουν την επικαιρότητα τα όσα συμβαίνουν στα ελληνικά ΜΜΕ με 3 διαφορετικούς τρόπους. Με την έντυπη έκδοση της Κυριακής στην εφημερίδα «Το Παρόν» «Το Παρόν» , την ηλεκτρονική έκδοση στο www.typologies.gr και την παρουσία στο twitter (@typologies), και στη σελίδα μας στο Facebook

Πως να επικοινωνησετε μαζι μας

Στην ηλεκτρονική μας έκδοση οι αναγνώστες μας μπορούν παράλληλα να επικοινωνούν μαζί μας με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, προκειμένου να εκφράζουν τις απόψεις και τις παρατηρήσεις τους, που μας είναι απαραίτητες, και επίσης να συμμετέχουν σε δημοσκοπήσεις, απαντώντας σε κρίσιμα ερωτήματα που αφορούν τη χώρα μας και τον Ελληνισμό γενικότερα.

Τηλ 210-66.65.669
email [email protected]
fax +30-210-66.65.812

© Εφημερίδα Παρόν 2017