Η μάχη για το αγγελιόσημο παραμένει ανοιχτή σε Κάθε είδους διαπραγμάτευση και όπως αποδεικνύεται δυστυχώς αυτή παραμένει κρυφή και παρασκηνιακή, χωρίς ο δημοσιογραφικός κλάδος να ενημερώνεται για τις πραγματικές κινήσεις και προθέσεις που υπάρχουν. Σύμφωνα με εξακριβωμένες πληροφορίες της στήλης το θέμα του αγγελιόσημου βρίσκεται στο βασικό μενού της 4ης αξιολόγησης της τρόικας τον Ιούλιο.
Τα στελέχη της έχουν ήδη αποδεχθεί πολύ πριν τις εκλογές πως το αγγελιόσημο δεν μπορεί να καταργηθεί ως μνημονιακή υποχρέωση αφού αυτό θα έστρεφε εναντίον της πολιτικής της Ευρωπαϊκής ένωσης έκτος από τους δημοσιογράφους και μερίδα εκδοτών. Το σενάριο που επιλέχθηκε οδηγεί σε συνεχόμενες διαπραγματεύσεις στις οποίες, όπως όλα δείχνουν, μεγάλο ρολο θα έχουν και οι συνδικαλιστικές Ενώσεις. Το αγγελιόσημο θα τεθεί προς έρευνα από ειδική επιτροπή με στόχο να προσδιορισθεί σε πόσο ποσοστό καλύπτει «ανταποδοτικές υπηρεσίες» και σε πόσο ποσοστό αποτελεί την οιονεί εργοδοτική εισφορά. Μετά από αυτή τη μελέτη που θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί σύντομα, θα τεθεί το θέμα της περικοπής του και της βέβαιης ανακατανομής τους.
Και ενώ όλα τα παραπάνω γίνονται σε πολιτικό επίπεδο, στη γενική συνέλευση της ΕΣΗΕΜΘ στη Θεσσαλονίκη αποκαλύφθηκε πως υπάρχει «κρυφή ατζέντα» συνδικαλιστών για το αγγελιόσημο! Όπως ειπώθηκε στη γενική συνέλευση οι πρόεδροι των δημοσιογραφικών ενώσεων «έχουν συμφωνήσει» σε κοινή θέση για τις αλλαγές στο αγγελιόσημο. Θέση η οποία συνίσταται στη συμφωνία των δημοσιογραφικών ενώσεων στην πιθανή κατάργηση ή περικοπή και ανακατανομή του, με αντάλλαγμα από την κυβέρνηση να γίνει νομοθετική ρύθμιση ώστε οι κρατήσεις των εργαζομένων στα sites και στο Διαδίκτυο αντί για το ΤΕΒΕ να καταβάλλονται σε ΕΤΑΠ ΜΜΕ και ΕΔΟΕΑΠ! Το ίδιο να συμβεί και με όσες εργοδοτικές εισφορές εκδοτών του Διαδικτύου πηγαίνουν στο ΙΚΑ.
Όπως είναι κατανοητό σε μια τέτοια πιθανή πολιικο-δημοσιογραφική συμφωνία κι αν το αγγελιόσημο δεν καταργηθεί εντελώς, θα πάψουν να πληρώνουν εργοδοτικές εισφορές και οι εκδότες του Διαδικτύου καθώς θα καλύπτονται από την «οιωνοί εργοδοτική εισφορά» του κουτσουρεμένου αγγελιόσημου, το οποίο θα καλύπτει πλέον και τους εργαζόμενους δημοσιογράφους και υπαλλήλους των ιντερνετικών sites. Με δεδομένο ότι ήδη όλα τα εκδοτικά παραδοσιακά ΜΜΕ έχουν μεταφέρει το σύνολο των εκδοτικών τους δραστηριοτήτων στο Διαδίκτυο αλλά και τις ενέργειες της Ένωσης Εκδοτών Διαδικτύου που έχουν ήδη καθιερώσει το νέο «κοινό νόμισμα» στις μετρήσεις επισκεψιμότητας για το μοίρασμα της διαφημιστικής πίτας στο Διαδίκτυο.