Καμπάνια ενάντια στο άρθρο περί πνευματικής ιδιοκτησίας
Εκτός των τειχών των ελληνικών ΜΜΕ διεξάγεται μια τεράστια προεκλογική καμπάνια εναντίωσης στο άρθρο 13 της νέας ευρωπαϊκής Οδηγίας για τα Πνευματικά Δικαιώματα, που ψηφίζεται στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο την άλλη εβδομάδα. Bloggers, δημοσιογράφοι και ακτιβιστές πρωταγωνιστούν στην πανευρωπαϊκή καμπάνια «Pledge2019.eu», με την οποία καλούν σε όλες τις χώρες της ΕΕ τους ευρωβουλευτές να δηλώσουν αν θα καταψηφίσουν το εν λόγω άρθρο, το οποίο, σύμφωνα με τους διοργανωτές, εγκαθιδρύει τα φίλτρα λογοκρισίας στο διαδίκτυο. Σε διαφορετική περίπτωση θα καλέσουν σε καταψήφισή τους στις επερχόμενες ευρωεκλογές του Μάιου.
Παρά τις αλλαγές που έγιναν στο εν λόγω άρθρο μετά τη διαφωνία της Γαλλίας, οι αντιδρώντες επιμένουν πως η οδηγία καθιστά τις πλατφόρμες διακίνησης περιεχομένου ως «υπεύθυνες για τυχόν παραβιάσεις πνευματικών δικαιωμάτων», σε περίπτωση που δεν υπάρχει άδεια χρησιμοποίησης, με αποτέλεσμα να επιβάλλονται φίλτρα λογοκρισίας. Όσοι αντιδρούν εκφράζουν κυρίως μικρά και ανεξάρτητα ΜΜΕ και blogs, τα οποία θέλουν να διακινείται ελεύθερα το περιεχόμενό τους. Η καμπάνια #SaveYourInternet #DeleteArt13, έχει διχάσει και τους ευρωβουλευτές του κυβερνώντος κόμματος, καθώς ήδη ορισμένοι ευρωβουλευτές έχουν δηλώσει πως θα το καταψηφίσουν. Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ, στις αρχικές συζητήσεις τον περασμένο Οκτώβριο, όπως και του ΚΚΕ, είχαν καταψηφίσει το εν λόγω άρθρο.