ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
- Τα συνολικά (ομαλοποιημένα) έσοδα διαμορφώθηκαν στα 297,5 εκατ. ευρώ και το EBITDA στα 40,2 εκατ. ευρώ
- Η Εταιρεία εξυπηρετεί 689 χιλιάδες μοναδικά νοικοκυριά με τους συνδρομητές broadband υπηρεσιών να ανέρχονται στις 562 χιλιάδες ενώ οι συνδρομητές pay TV υπηρεσιών στις 417 χιλιάδες.
- Κάμψη της ζήτησης και κατά συνέπεια της συνδρομητικής βάσης στην λιανική λόγω της υπερφορολόγησης του κλάδου (10% στη συνδρομητική τηλεόραση και 5% στη σταθερή τηλεφωνία) καθώς και της συνεχιζόμενης χαμηλής εμπορικότητας της Super League.
- Αυξημένα έσοδα κατά 4,5% από την αγορά των εταιρικών πελατών και κατά 13,9% από τη διαφημιστική αγορά.
- Η Εταιρεία προέβη σε πρόωρο τερματισμό της Σύμβασης Κεντρικής Διαχείρισης των τηλεοπτικών δικαιωμάτων της Super League για τη σεζόν 2018/2019 και προχώρησε στην υπογραφή απευθείας διμερών συμβάσεων με ΠΑΕ της Super League.
- Ενδυνάμωση της στρατηγικής θέσης της Εταιρείας στην Pay TV αγορά χονδρικής διάθεσης αθλητικού περιεχομένου μέσα από την εμπορική συμφωνία για τη μη-αποκλειστική διάθεση των καναλιών Novasports σε Vodafone και WIND.
12M 2017 | 12M 2016 | Δ | |
Συνολικές συνδρομές | 979.120 | 1.021.143 | -4,1% |
Μοναδικά νοικοκυριά | 689.234 | 719.591 | -4,2% |
Συνδυαστικές υπηρεσίες/3play | 289.886 | 301.552 | -3,9% |
Συνδρομητές Broadband | 562.361 | 581.739 | -3,3% |
Συνδρομητές PayTV στην Ελλάδα | 416.759 | 439.404 | -5,2% |
(.000€) | 12M 2017 | 12M 2016 | Δ |
Συνολικά έσοδα | 297.062 | 324.710 | -8,5% |
Συνολικά έσοδα (ομαλοποιημένα) | 297.504 | 325.115 | -8,5% |
EBITDA | 40.217 | 54.836 | -26,7% |
Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, κ. Πάνο Παπαδόπουλο:
«Στο περιβάλλον της συνεχιζόμενης οικονομικής ύφεσης, η υπερφορολόγηση του κλάδου της συνδρομητικής τηλεόρασης, σε συνδυασμό με την συνεχιζόμενη χαμηλή εμπορικότητα της Super League, επιδρούν αρνητικά στα οικονομικά μας αποτελέσματα αλλά και σε ολόκληρο τον κλάδο. Κάτω από αυτές τις συνθήκες, η Εταιρεία συνεχίζει να εφαρμόζει συντηρητική εμπορική πολιτική και με στόχο τη συνεχή βελτίωση του κοστολογικού της μοντέλου προχώρησε στον πρόωρο τερματισμό της Σύμβασης Κεντρικής Διαχείρισης των τηλεοπτικών δικαιωμάτων των ομάδων της Super League, προχωρώντας πια σε διμερείς εμπορικές συμβάσεις με τις ΠΑΕ. Παράλληλα, ενδυνάμωσε περαιτέρω τη στρατηγική της θέση στην Pay TV αγορά μέσα από τις εμπορικές συμφωνίες για τη μη-αποκλειστική διάθεση των αθλητικών καναλιών Novasports στις Vodafone και Wind».
Λειτουργικά Αποτελέσματα
Συνδυαστικές Υπηρεσίες/3Play
Στο τέλος του Δεκεμβρίου του 2017, τα νοικοκυριά με Nova 3Play/συνδυαστικές υπηρεσίες της Forthnet, ανήλθαν στις 290 χιλιάδες. Το μερίδιο των συνδρομητών Nova 3Play, σε σχέση με το σύνολο της συνδρομητικής βάσης της Forthnet διαμορφώθηκε στο 42%.
12M 2017 | 12M 2016 | Δ | |
Νοικοκυριά με Nova 3Play/συνδυαστικές υπηρεσίες | 289.886 | 301.552 | -3,9% |
Ποσοστό νοικοκυριών με Nova 3Play/συνδυαστικές υπηρεσίες | 42,1% | 41,9% | 0,2π.μ. |
Τηλεπικοινωνιακές Υπηρεσίες
Κατά το δωδεκάμηνο του 2017 οι ενεργοί συνδρομητές LLU μειώθηκαν στους 548 χιλιάδες.
12M 2017 | 12M 2016 | Δ | |
Συνδρομητές Broadband[1]
|
562.361 | 581.739 | -3,3% |
Ενεργοί συνδρομητές LLU | 547.691 | 565.051 | -3,1% |
Ποσοστό LLU | 97,4% | 97,1% | 0,3π.μ. |
Συνολικό μερίδιο αγοράς LLU | 25,9% | 27,1% | -1,2π.μ. |
Υπηρεσίες Συνδρομητικής Τηλεόρασης
Στο τέλος του 2017, η συνδρομητική βάση Pay TV έκλεισε στους 417 χιλιάδες.
12M 2017 | 12M 2016 | Δ | |
Συνδρομητές Pay TV Ελλάδα | 416.759 | 439.404 | -5,2% |
Οικονομικά Αποτελέσματα
Τα ενοποιημένα ομαλοποιημένα συνολικά έσοδα για δωδεκάμηνο του 2017, ανήλθαν στα €297,5 εκατ., παρουσιάζοντας μείωση σε σχέση με το δωδεκάμηνο του 2016, εξαιτίας της μείωσης της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών και της συντηρητικής προσέγγισης στην εμπορική μας πολιτική. Το έσοδο από διαφήμιση είναι βελτιωμένο κατά 13,9% ως αποτέλεσμα του διαρκώς αναβαθμιζόμενου περιεχομένου του τηλεοπτικού προγράμματος της Nova. Αντίστοιχα, αυξημένα παρουσιάζονται και τα έσοδα από τους εταιρικούς πελάτες κατά 4,5%.
Ανάλυση εσόδων (€ ‘000) | 12M 2017 | 12M 2016 | Δ |
Λιανική | 215.613 | 248.422 | -13,2% |
Λιανική -Telco | 116.032 | 131.003 | -11,4% |
Λιανική – PayTV | 99.581 | 117.419 | -15,2% |
Εταιρικοί πελάτες | 55.843 | 53.451 | 4,5% |
Εταιρικοί πελάτες (Ομαλοποιημένα)[2] | 56.285 | 53.855 | 4,5% |
Εταιρικοί πελάτες -Telco | 36.877 | 35.568 | 3,7% |
Εταιρικοί πελάτες -Telco
(Ομαλοποιημένα)2 |
37.319 | 35.973 | 3,7% |
Εταιρικοί πελάτες – Pay TV | 18.966 | 17.882 | 6,1% |
Διαφήμιση | 8.173 | 7.179 | 13,9% |
Λοιπά έσοδα | 17.433 | 15.659 | 11,3% |
Συνολικά Έσοδα | 297.062 | 324.710 | -8,5% |
Συνολικά Έσοδα (Ομαλοποιημένα)2 | 297.504 | 325.115 | -8,5% |
Το EBITDA του 2017 ανήλθε στα €40,2 εκατ., έναντι €54,8 εκατ. του 2016 επηρεαζόμενο κυρίως από τη συμπίεση των τιμών και το δυσμενές μακροοικονομικό περιβάλλον.
Ανάλυση EBITDA (€ ‘000) | 12M 2017 | 12M 2016 | Δ |
Συνολικά έσοδα (συμπ. λοιπών εσόδων) | 297.062 | 324.710 | -8,5% |
Συνολικά έσοδα (ομαλοποιημένα)2 | 297.504 | 325.115 | -8,5% |
EBITDA | 40.217 | 54.836 | -26,7% |
Περιθώριο EBITDA | 13,5% | 16,9% | -3,3π.μ. |
Ο συνολικός τραπεζικός δανεισμός τον Δεκέμβριο του 2017 ανέρχεται σε €256 εκ.([3])
Πρόσφατες Εξελίξεις
- Η Εταιρεία, τον Σεπτέμβριο του 2017, συνήψε εμπορικές συμφωνίες με τις εταιρείες Vodafone και Wind για τη μετάδοση των καναλιών Novasports από τις ΙPΤV συνδρομητικές τους πλατφόρμες, παράλληλα με τη δορυφορική πλατφόρμα της Nova. Οι συμφωνίες καταδεικνύουν την ηγετική θέση της Nova στην ελληνική αγορά συνδρομητικής τηλεόρασης και δίνουν τη δυνατότητα στα κανάλια Novasports να είναι διαθέσιμα σε ακόμα περισσότερους Έλληνες τηλεθεατές.
- Η Εταιρεία άσκησε τον Φεβρουάριο του 2018 το μονομερές δικαίωμά της για τον πρόωρο τερματισμό της Σύμβασης Κεντρικής Διαχείρισης των τηλεοπτικών δικαιωμάτων Super League μεταξύ της Εταιρείας και των 15 ΠΑΕ για την αγωνιστική σεζόν 2018/2019. Η Εταιρεία προχωρά στη σύναψη διμερών συμβάσεων συνεργασίας με τις ΠΑΕ. Για τη σεζόν 2018/2019 έχει ήδη ανακοινώσει την απόκτηση των δικαιωμάτων των ΠΑE: AEK, ΑΕΛ, Αστέρας Τρίπολης, Λεβαδειακός, Ολυμπιακός, ΠΑΟΚ, Πανιώνιος και ΠΑΣ Γιάννινα.
- Η Εταιρεία, με στόχο την ενίσχυση του τηλεοπτικού της περιεχομένου προχώρησε, τον Μάρτιο του 2018, στη σύναψη συνεργασίας με την MGM (Metro Goldwyn Mayer) και παράλληλα ανανέωσε την μακρόχρονη συνεργασία της με την 21st Century Fox. Οι συνεργασίες με τα δύο από τα μεγαλύτερα studios του Hollywood, εξασφαλίζουν αποκλειστική πρόσβαση σε βραβευμένες κινηματογραφικές ταινίες και δημοφιλείς τηλεοπτικές σειρές που προσφέρονται τόσο μέσα από τα κανάλια Novacinema, όσο και μέσω των υπηρεσιών Nova GO και Nova On Demand. Παράλληλα, το αθλητικό περιεχόμενο εμπλουτίστηκε με τις μεταδόσεις των πρωταθλημάτων ποδοσφαίρου Ολλανδίας, Σουηδίας καθώς και την Championship Αγγλίας ενώ ανανεώθηκαν για άλλα τρία χρόνια τα δικαιώματα του δημοφιλέστερου τουρνουά τένις στον κόσμο Wimbledon.
- Η Εταιρεία εμπλουτίζει συνεχώς το περιεχόμενο της υπηρεσίας Nova On Demand που διαθέτει πλέον χιλιάδες ώρες προγράμματος από ταινίες, σειρές, ντοκιμαντέρ και παιδικά. Η υψηλή αξία της υπηρεσίας αποδεικνύεται από την αύξηση τόσο του πλήθους των συνδρομητών που την χρησιμοποιούν όσο και του μέσου χρόνου χρήσης της υπηρεσίας. Παράλληλα, αναβαθμίζεται συνεχώς η χρήση της υπηρεσίας Nova GO ενώ η Εταιρεία εφαρμόζοντας σχετική ευρωπαϊκή οδηγία, παρέχει, από τον Μάρτιο του 2018, ελεύθερη πρόσβαση στην υπηρεσία στους χρήστες όταν ταξιδεύουν στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
[1]Ενεργοί & υπό ενεργοποίηση συνδρομητές
[2]Η ομαλοποίηση οφείλεται στην αναταξινόμηση στον κύκλο εργασιών κονδυλίων των επιχειρηματικών εσόδων που βάσει λογιστικής πολιτικής παρουσιάζονται στα έξοδα
[3] Εξαιρουμένου του μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου