Με 40% οι σειρές και με φοροαπαλλαγές η διαφήμιση
Με τουλάχιστον τρία κεντρικά μέτρα ενίσχυσης του κλάδου της τηλεόρασης από τον κρατικό προϋπολογισμό θα κινηθεί η κυβέρνηση. Το νέο μέτρο, το οποίο έχει τεθεί προς συζήτηση από την πλευρά της ΕΙΤΗΣΕΕ, είναι η επιδότηση των διαφημίσεων, με στόχο να γίνει φθηνότερη, αλλά χωρίς το βάρος αυτό να επιμεριστεί στις εταιρείες αλλά στο Ελληνικό Δημόσιο. Έτσι, η διαφήμιση προς τους τηλεοπτικούς σταθμούς θα εκπίπτει κατά ένα πολύ σημαντικό ποσοστό από τη φορολογία, καθιστώντας την ελκυστική.
Παρόμοια πρόταση είχε καταθέσει και η ΕΙΙΡΑ προς την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για τη διαφήμιση στο ραδιόφωνο, αλλά εκ των πραγμάτων είχε απορριφθεί. Επίσης έχει τεθεί το ζήτημα της κατάργησης του ειδικού φόρου τηλεόρασης, που σήμερα βρίσκεται στο 5% για το σύνολο των τηλεοπτικών σταθμών.
Το δεύτερο πεδίο επιδότησης προκύπτει από τον ν. 4704/2020 του Κυριάκου Πιερρακάκη, που αλλάζει δύο βασικά σημεία του «νόμου Κρέτσου», στον οποίο οφείλεται η έκρηξη στην ελληνική μυθοπλασία και στις διεθνείς παραγωγές κινηματογραφικών ταινιών στην Ελλάδα. Το ποσό επιδότησης κάθε σειράς που θα εγκρίνει το ΕΚΟΜΕ θα ανέρχεται έως και στο 40% του επιλεγμένου προϋπολογισμού, από 35% που ίσχυε μέχρι πρότινος, ενώ θα λαμβάνουν επιδότηση και σειρές με κόστος άνω των 15.000 ευρώ το επεισόδιο, από 30.000 ευρώ που προέβλεπε ο προηγούμενος νόμος. Αυτή η ρύθμιση επί της ουσίας αφορά το σύνολο των καθημερινών σειρών αλλά και όλη την ελληνική μυθοπλασία, συμπεριλαμβανομένης και της ΕΡΤ.
Με τον τρόπο αυτό θα φθηνύνει το καθημερινό κόστος λειτουργίας των τηλεοπτικών σταθμών, καθώς θα ενισχύονται από διαφήμιση που θα στοιχίζει λιγότερο στον διαφημιζόμενο, μεταφέροντας το κόστος της παρέμβασης αυτής στον προϋπολογισμό. Επιπλέον, για τη χρήση του 2020 οι σταθμοί δεν θα πληρώσουν το ετήσιο ενοίκιο της άδειας αξίας 3,5 εκατ. ευρώ (σύνολο 21 εκατ. ευρώ για τους έξι σταθμούς εθνικής εμβέλειας), το οποίο όμως θα επιμερισθεί στην επόμενη τηλεοπτική σεζόν.