Και οι εταιρείες δημοσκοπήσεων θυσιάστηκαν στο “βωμό” του Μνημονίου. Στον αστερισμό της απόλυτης αναξιοπιστίας μετά την πλειονότητα των ΜΜΕ πέρασαν και οι εταιρείες δημοσκοπήσεων. Οι έρευνές τους κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου, κατά παραγγελία από τα ΜΜΕ, όσο και τα αποτελέσματα των exit polls απέτυχαν παταγωδώς να εκτιμήσουν το αποτέλεσμα των δημοτικών και περιφερειακών εκλογών. Το ζήτημα είναι γιατί…
Το τελευταίο διάστημα δημιουργήθηκε η εντύπωση πως ο μηχανισμός των δημοσκοπήσεων-με τη δυνατότητα δημοσίευσης αποτελεσμάτων ως και το βράδυ της Παρασκευής 16 Μαϊου- χρησιμοποιήθηκε σε μια επιχείρηση επηρεασμού της κοινής γνώμης υπέρ των μνημονιακών υποψηφιοτήτων.Και το κοινό, όπως “τιμωρεί” τα ενημερωτικά προγράμματα των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών, έτσι αποφάσισε να μην πει την αλήθεια στα exit polls, αφού είχε ήδη εξαπατηθεί από τις δημοσκοπήσεις. Στην περίπτωση αυτή δικαιώθηκε η επιλογή του Νίκου Χατζηνικολάου της αποχής του συγκροτήματος του Real από τη δημοσίευση και αναπαραγωγή των δημοσκοπήσεων. Για τον πολύ κόσμο τόσο η τηλεόραση, όσο και οι εταιρείες δημοσκοπήσεων συνιστούν ένα σύστημα που δεν λέει την αλήθεια για αυτό που συμβαίνει. Γι’ αυτό και αναζητά άλλες πηγές ενημέρωσης και πληροφόρησης.
Οι επιχειρηματίες των media έχουν όμως και σημαντικά κέρδη. Οι μνημονιακοί υποψήφιοι, Γιώργος Καμίνης και Γιάννης Σγουρός που είχαν την υποστήριξη του Mega και του Σκάι, πέρασαν στο δεύτερο γύρο και με την υποστήριξη της ΝΔ θέλουν να ανανεώσουν τη θητεία τους, αποδεικνύοντας έμπρακτα πως η κυβέρνηση κατέβασε πολλούς “ανεξάρτητους υποψήφιους”. Στον αντίποδα η επιτυχία του Γιάννη Μώραλη στον Πειραιά δημιουργεί νέα δεδομένα για την πολιτική σκηνή του μέλλοντος.
Στη χθεσινή τηλεοπτική βραδιά το μέτρο είχε χαθεί εξαρχής από τη συγκρότηση των πάνελ. Μετά την αρχική αμηχανία των παρουσιαστών από τα “αποτελέσματα” των exit polls, στη συνέχεια επανήλθε η συνήθης αλαζονεία τους, ενισχυμένη από τους υπουργούς της κυβέρνησης, οι οποίοι ήταν σχεδόν έτοιμη να πανηγυρίσουν, για τα αποτελέσματα της περιφέρειας, έχοντας χάσει ήδη την Αθήνα και την περιφέρεια Αττικής.
Ήταν επίσης οι πρώτες εκλογές που έγιναν μετά το λουκέτο στην ΕΡΤ, με τη ΝΕΡΙΤ να μεταδίδει μια χαμηλών τόνων ενημερωτική εκπομπή. Οι ιδιωτικοί σταθμοί και κυρίως ο Alpha εκμεταλλεύτηκε το κενό αυτό με την παρουσία της Έλλης Στάη, πλην όμως ο θόρυβος που παρήγαγαν τα πάνελ των καλεσμένων, δεν επέτρεπαν στους θεατές να καταλάβουν τι έλεγαν. Σε αυτό το επίπεδο, η διαφοροποίηση του Star, απέχοντας και από τη μάχη των exit polls και έχοντας με μικρότερο αριθμό καλεσμένων, δημιούργησε θετικές εντυπώσεις σε όσους ήθελαν να πληροφορηθούν για τα αποτελέσματα.