Ανοικτή ήταν η ταύτιση των θέσεων της ΕΙΤΗΣΕΕ με το ΕΣΡ. Μετά την ΕΕΤΤ, και το λειψό, τετραμελές ΕΣΡ εξέφρασε απόψεις που υιοθετήθηκαν στη Βουλή από την Ένωση Ιδιοκτητών Τηλεοπτικών Σταθμών. Το ερώτημα είναι γιατί το ΕΣΡ περίμενε την τελευταία στιγμή να υποβάλει το υπόμνημά του και δεν έλαβε μέρος στη διαβούλευση μέσω του διαδικτύου, στην οποία συμμετείχε και η ΕΕΤΤ. Όσο ελέγχεται η κυβέρνηση για τη διαδικασία – εξπρές που ακολούθησε άλλο τόσο ελέγχεται και το ΕΣΡ που, ενώ ήταν σε θέση να εκφέρει γνώμη, δεν το έπραξε. Η δικαιολογία πως δεν έλαβε ειδική πρόσκληση δεν αρκεί. Η αποστολή του εγγράφου έγινε και, ενώ ο υπουργός Επικρατείας Νίκος Παππάς ανακοίνωσε πως πρέπει να αλλάξει πλήρως το ΕΣΡ, η Αρχή θέλει την παραμονή των σημερινών μελών και την ένταξη άλλων τριών.
Η κριτική του ΕΣΡ σε μια σειρά από προβληματικά ζητήματα του νόμου είναι εμπεριστατωμένη, σε άλλα σημεία όμως αποδέχεται το υφιστάμενο καθεστώς και παραπέμπει στον νόμο περί συγκέντρωσης, που ευνοεί τους ιδιοκτήτες των ΜΜΕ. Στην πολυσέλιδη ανάλυσή του, το ΕΣΡ «ακυρώνει» τον νόμο, αποκαλύπτοντας σημαντικές αδυναμίες σε σχέση με την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Επιμένει πως δίνονται υπερεξουσίες στον υπουργό Επικρατείας και αποκαλύπτει τα κενά για τον διαφορετικό τρόπο αντιμετώπισης των εταιρειών της Ελλάδας και του εξωτερικού, τον προσδιορισμό της άδειας κατά είδος, το ελάχιστο καταβεβλημένο κεφάλαιο, το ελάχιστο όριο εργαζομένων, την προσθήκη του «βασικού μετόχου», τη μη υιοθέτηση της οδηγίας 2010/13//ΕΕ για τις οπτικοακουστικές υπηρεσίες, την εξέλιξη της τηλεόρασης (IPTV, OTTS) και άλλες επιμέρους παρατηρήσεις.