Υποχρεωτική η παρουσία των προσκεκλημένων
Καυτά ζητήματα όπως η τηλεθέαση και η διαφήμιση ανοίγει…η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας. Στον τομέα των Μέσων αντί για την κυβέρνηση πρωτοβουλίες λαμβάνει η Επιτροπή, έχοντας την υποστήριξη του πρωθυπουργού και τη συναίνεση ως φαίνεται της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ, τουλάχιστον στα πρώτα βήματα. Όμως υπάρχει μια ουσιαστική αναβάθμιση της επιτροπής καθώς έγινε δεκτή η εισήγηση του Φώτη Κουβέλη , κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ, με την οποία θα είναι πλέον υποχρεωτική η παρουσία των προσκεκλημένων προσώπων στη Βουλή, καθώς στο παρελθόν υπήρξαν εκδότες που αγνόησαν τις σχετικές κλήσεις. Ταυτόχρονα η Επιτροπή πλέον θα είναι σε θέση να ελέγχει και το κυβερνητικό έργο , ενώ στις αρμοδιότητες της είναι τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ είναι υπό την εποπτεία της Επιτροπής Θεσμών & Διαφάνειας , το ΕΣΡ και η ΕΕΤΤ .
Η επιτροπή στη μεθεπόμενη της συνεδρίαση επιστρέφει στα ΜΜΕ , με θέματα όπως η μέτρηση τηλεθέασης αλλά και οι μετρήσεις της κοινής γνώμης, προσλαμβάνοντας όλες τις αιτιάσεις και τις αμφισβητήσεις του συστήματος με το οποίο παράγεται πολιτικό και πολιτιστικό νόμισμα στη χώρα. Στην περίπτωση της μέτρησης τηλεθέασης ως σήμερα είναι η αγορά που μόνη της κρίνει την αξιοπιστία των αποτελεσμάτων , αν και το πεδίο είναι δημόσιο, καθώς οι τηλεοπτικοί σταθμοί εκπέμπουν σε συχνότητες που ανήκουν στο κράτος. Πρόσφατα εκδόθηκαν δύο βουλεύματα υπέρ των μελών του ΔΣ της AGB , μετά την εισαγγελική έρευνα που είχε διενεργήσει η Ελένη Τουλουπάκη, ενώ εντός της ΕΙΤΗΣΕΕ , υπάρχει ξανά μια νέα συζήτηση για την ίδρυση μιας αστικής μή κερδοσκοπικής εταιρείας μετρήσεων που θα έχει λόγο επί της έρευνας.
Και αν η μέτρηση τηλεθέασης είναι ο ένας πόλος του ραδιοτηλεοπτικού συστήματος, ο δεύτερος είναι η κατανομή της διαφήμισης. Στις προθέσεις της επιτροπής είναι αν ανοίξει και αυτός ο φάκελος σχετικά με τον τρόπο κατανομής της ιδιωτικής και της κρατικής διαφήμισης. Τρίτο ζήτημα που ίσως συζητηθεί πολύ νωρίτερα είναι η επιχείρηση μετάβασης στην ψηφιακή τηλεόραση, με την κλήση των αρμόδιων υπουργών .