…ανοίγει τη συζήτηση για τις συνεργασίες στην TV
“Παρόν”13.11.2011
Το αίτημα των ιδιοκτητών των τηλεοπτικών σταθμών για τηλεοπτικές συνεργασίες, επανέρχεται εμμέσως, μετά από μια απόφασης ακύρωσης απόφασης του ΕΣΡ από το Συμβούλιο της Επικρατείας. Το ΣτΕ, ακύρωσε τις 106/2007 και 374/2007 αποφάσεις του ΕΣΡ με τις οποίες επιβαλλόταν πρόστιμα 200.000 ευρώ στον ΑΝΤ1 για την ανάθεση, της σύμβασης εκμετάλλευσης του Μακεδονία TV, σε ποσοστό που υπερβαίνει το 30%.
Με την 2605/2011 απόφαση του Δ΄ Τμήματος του ΣτΕ, η υπόθεση επέστρεψε προς συζήτηση στο ΕΣΡ καθώς κρίθηκε , για μια ακόμη φορά πως η ανεξάρτητη ραδιοτηλεοπτική αρχή είχε μη νόμιμη σύνθεση! Όταν στις 2 Ιουλίου του 2007 ελήφθη η πρώτη σε βάρος απόφαση του ΕΣΡ εναντίον του ΑΝΤ1, τόσο η θητεία του προέδρου, Ιωάννη Λασκαρίδη, όσο και των μελών , Εύη Δεμίρη και Γιάννη Παπακώστα είχε λήξει από τις τον Ιουνίου 2006 , χωρίς να οριστούν νέα μέλη στην αρχή . Θυμίζουμε πως με τη 1098/2011 το Δ Τμήμα του ΣτΕ, κρίνοντας το κενό αναπλήρωσης των μελών του ΕΣΡ την περίοδο του 2006, κατέληξε πως “η αυτοδίκαιη εκ του νόμου παράταση της θητείας των μελών των ανεξαρτήτων αρχών «μέχρι το διορισμό νέων» (άρθρο 3 παρ. 2 εδ. τελευταίο ν. 3051/2002), είναι ανεκτή μόνον για εύλογο χρονικό διάστημα, το οποίο κρίνεται κατά τις εκάστοτε συντρέχουσες περιστάσεις, ενώ μετά την πάροδο του ευλόγου χρόνου η ανεξάρτητη αρχή δεν διαθέτει νόμιμη συγκρότηση”. Η κυβέρνηση Παπανδρέου, με νόμο παρέκαμψε την απόφαση του ΣτΕ και έδωσε τη δυνατότητα στα μελη του ΕΣΡ, η θητεία των οποίων έχει λήξει εδώ και καιρό να παραμείνουν στις θέσεις τους
Η επίμαχη σύμβαση ΑΝΤ1-Μακεδονία TV
Όμως η σοβαρή εξέλιξη είναι αλλού. Τότε το ΕΣΡ είχε “καταδικάσει” τον ΑΝΤ1 για τη σύμβασή του με το Μακεδονία TV για ζητήματα που τίθενται , μετά επιτάσεως από τους ιδιοκτήτες των τηλεοπτικών σταθμών. Προσφάτως, και ίσως και αυτό το λόγο ο Θοδωρής Κυριακού, αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ζήτησε αλλαγή της νομοθεσίας ώστε να επιτραπούν οι συνεργασίες και οι συγχωνεύσεις, με άξονα τη λειτουργία κοινού εμπορικού τμήματος και κοινής αγοράς τηλεοπτικού προγράμματος. Από τη σύμβαση ΑΝΤ1-Μακεδονία TV προέκυπτε πως ο πρώτο σταθμός θα παρείχε “συμβουλές και κατευθύνσεις σχετικά με τη δομή, τη χάραξη και το περιεχόμενο του προγράμματός της” αλλά και “στην επιλογή του έμψυχου δυναμικού και να παρέχει προσωρινά υπηρεσίες” . Θα μπορούσε ακόμη ο ΑΝΤ1 να παρέχει “το δικό της προσωπικό στην πρώτη εταιρεία για την εξυπηρέτηση των σκοπών της”, αλλά και “να συμβουλεύει και να εποπτεύει την πρώτη εταιρεία κατά την υλοποίηση της προτεινομένης στρατηγικής, αλλά και επί οικονομικών ζητημάτων “ως προς τον τρόπο αξιοποίησης των περιουσιακών της στοιχείων” Τέλος η σύμβαση επίτρεπε στον ΑΝΤ1 “να παρέχει πληροφορίες στον ενημερωτικό τομέα και ειδικότερα στον τομέα της ψυχαγωγίας”, “να θέτει το αρχείο της” να εγκαταστάσεις και υλικοτεχνικό εξοπλισμό και να “προβαίνει στην αγορά – εκμίσθωση ελληνικών ή ξενογλώσσων προγραμμάτων”. Μέρος των ζητημάτων αυτών επανήλθε , και υπό τη μορφή non paper, στις συζητήσεις των ιδιοκτητών τηλεοπτικών σταθμών με την κυβέρνηση.