“Παρόν” 12.09.2010
Ένα “μαύρο” εξάμηνο πέρασαν οι μεγάλες εκδοτικές εταιρείες της χώρας. Οι εισηγμένες στο χρηματιστήριο , επιχειρήσεις ΜΜΕ, εκ των οποίων ορισμένες φιλοδοξούν να αγοράσουν και τη …χώρα , τώρα δεινοπαθούν για να καταβάλουν τη μισθοδοσία. Το ερώτημα είναι που χάθηκαν τα χρήματα που συγκέντρωσαν από τους «επενδυτές», αλλά φαίνεται πως δεν θα απαντηθεί εύκολα. Η μείωση της διαφήμισης πάντως σε συνδυασμό με την πτώση των κυκλοφοριών δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα… Αντιθέτως οι επιπλέον προσφορές του περιπτέρου εξακολουθούν να δίνουν έσοδα στις επιχειρήσεις…
Αναλυτικά: Μείωση της τάξης του 17,82% στις πωλήσεις των εφημερίδων εμφάνισε η Χ. Κ. Τεγόπουλος με συνολικά έσοδα 22,9 εκατ. ευρώ, όπως προκύπτει από τον απολογισμό του εξαμήνου της. Το κυριακάτικο φύλλο έχασε το 21,38% της κυκλοφορίας του και το ημερήσιο 9,62 στο πρώτο εξάμηνο του 2010. Παράλληλα τα διαφημιστικά έσοδα μειώθηκαν σε 7,65 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο, έναντι 9,54 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2009. Για το τρέχουν εξάμηνο η εκδοτική εταιρεία εκτιμά πως η κυκλοφορία και τα έσοδα της θα παραμείνουν στα επίπεδα της πρώτης περιόδου, σε αντίθεση με τη διαφήμιση που θα μειωθεί κι άλλο.
Απώλειες από διαφημίσεις και κυκλοφορία στο ΔΟΛ. Τα έσοδα από τις πωλήσεις εφημερίδων, ενθέτων και περιοδικών μειώθηκαν κατά 7 εκατ. ευρώ (195%0 και τα έσοδα από τις διαφημίσεις κατά 4 εκατ. ευρώ (19%) , όπως σημειώνεται στην έκθεση εξαμήνου της εταιρείας. Τα έσοδα από τις αυτόνομες εκδόσεις μειώθηκαν κατά 1,6 εκατ. ευρώ (-28%) , ενώ τα λοιπά έσοδα από παρεχόμενες υπηρεσίες και πώληση υποπροϊόντων αυξήθηκαν κατά 1 εκατ. ευρώ (38%) . Σε επίπεδο ομίλου, οι πωλήσεις του εκτυπωτικού κλάδου μειώθηκαν κατά 14% («Εκτυπώσεις Iris) και κατά 11% στην περίπτωση της Multimedia. Τα «Ελληνικά γράμματα» είχαν μείωση κατά 13% στο εξάμηνο του 2010, με την εταιρεία να κλείνει έχοντας ζημιές προ φόρων 1.672.258 το 2009, έναντι ζημιών 2.313.331 ευρώ το 2008. Ο κύκλος εργασιών του εκδοτικού οίκου, το 2009 , ανήλθε σε 7.207.133 ευρώ, έναντι 9.204.469 ευρώ το 2008. Τα ίδια κεφάλαια στο τέλος του 2009 ήταν αρνητικά στα 3.069.548 ευρώ.
Στην περίπτωση της «Καθημερινής» τα συνολικά έσοδα από πωλήσεις εφημερίδων και περιοδικών της τρέχουσας περιόδου μειώθηκαν κατά 2,30% ανερχόμενες σε 15,46 εκατ. ευρώ έναντι 15,82 εκατ. ευρώ της προηγούμενης συγκριτικής περιόδου του 2009. Η μείωση αυτή οφείλεται στην πτώση της κυκλοφορίας των εκδόσεων του Σαββατοκύριακου . Η εκδοτική εταιρεία καταγράφει μείωση κατά 22,32% των διαφημιστικών
εσόδων ανερχόμενα σε 9,73 εκατ. ευρώ έναντι διαφημιστικών εσόδων
12,52 εκατ. ευρώ κατά το α΄ εξάμηνο του 2009. Τα έσοδα από εκτυπώσεις τρίτων ανήλθαν για την «Καθημερινή» σε 5,74 εκατ. ευρώ έναντι 6,92 εκατ. ευρώ αυτών της αντίστοιχης συγκριτικής περιόδου του 2009, εμφανίζοντας μείωση κατά 17,06%. Αυξημένες κατά 219,51% έναντι της αντίστοιχης περιόδου ήταν οι πωλήσεις των προσφορών στο περίπτερο ανερχόμενες σε 5,09 εκατ. ευρώ έναντι 1,09 εκατ. Ευρώ, γεγονός που διατήρησε σε σταθερά επίπεδα το σύνολο του κύκλου εργασιών.
Τα έσοδα από πωλήσεις υποπροϊόντων και λοιπών πωλήσεων ανήλθαν
συνολικά σε 0,90 εκατ. ευρώ έναντι 0,47 εκατ. ευρώ του περσινού
εξαμήνου αυξημένες κατά 91,00%.