Σκληραίνει το εργασιακό περιβάλλον στην Θεσσαλονίκη ιδίως μετά το κλείσιμο του “Αγγελιοφόρου”. Οι μόνοι εργαζόμενοι στο χώρο του Τύπου και γενικώς της ενημέρωσης που πληρώνονται στην ώρα τους και με κάποιο σχετικά ικανοποιητικό μισθό, είναι οι εργαζόμενοι στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, στην ραδιοτηλεόραση της ΕΡΤ3 και στα δημοτικά ΜΜΕ στο TV100 και στο FM100.
Σε όλα τα άλλα ΜΜΕ, δηλαδή στα ιδιωτικά, η κατάσταση θυμίζει
βομβαρδισμένο τοπίο:
· οι 110, άνεργοι πλέον, εργαζόμενοι του “Αγγελιοφόρου” που έβαλε λουκέτο, διεκδικούν από το εργοδοτικό τρίο “Μπακατσέλο- Μπόμπολα- Ψυχάρη” δεδουλευμένα 8 μηνών και αποζημιώσεις.
· οι 105 εργαζόμενοι, ακόμα, της “Μακεδονίας” πληρώνονται με το σταγονόμετρο. Διεκδικούν δεδουλευμένα 5 μηνών με την ψαλίδα να ανοίγει συνεχώς και την εργοδοσία να εκβιάζει για περισσότερη απλήρωτη εργασία και να δηλώνει με θράσος ότι μέχρι το τέλος του χρόνου οι απλήρωτοι μισθοί θα πιάσουν το… εξάμηνο. Δηλαδή το 2015 θα έχουν δουλέψει για 12 μήνες και θα πληρωθούν για 6 μήνες. Ένας εργαζόμενος προχώρησε σε επίσχεση εργασίας και δεν αποκλείονται άλλες μαζικές αντιδράσεις.
· σε πολλά ιδιωτικά ραδιόφωνα και τηλεοπτικά κανάλια τοπικά και πανελλαδικής εμβέλειας οι περικοπές και οι μισθοί πείνας είναι καθημερινότητα. Ιδίως στα τοπικά ΜΜΕ για καθημερινή απασχόληση είτε σε δίωρες ή τρίωρες ακόμα εκπομπές και προγράμματα, οι μισθοί είναι μερικές εκατοντάδες ευρω ενώ υπάρχουν και αμοιβές 200-300 ευρω το μήνα συνήθως μαύρα και αδήλωτα.
· χαος επικρατεί και στις αθλητικές εφημερίδες όπου οι… εκδότες πληρώνουν ότι θέλουν όποτε θέλουν και όποιον θέλουν.
· στα περίφημα “πόρταλς” η κατάσταση είναι ακόμα χειρότερη. Η μαύρη εργασία είναι κανόνας και τα λεφτά ψίχουλα. Ζητούν κανονική ροή ειδήσεων και κάλυψη των γεγονότων αλλά πληρώνουν μόνο με υποσχέσεις. Απασχολούν ανέργους που λόγω απελπιστικής κατάστασης αποδέχονται τις συνθήκες γαλέρας αλλα και νέα παιδιά που θέλουν να ενταχθούν στο χώρο και στηρίζονται κυρίως στην οικογένεια τους.
· Ανάλογη και χειρότερη η κατάσταση και στα “περιφερειακά” ΜΜΕ
της Β. Ελλάδας όπου η εικόνα θυμίζει αχαρτογράφητα νερά και εργασιακό
κολαστήριο.