Βρυξέλλες, Τετάρτη 30 Ιουνίου 2010
Σήμερα, η Ευρωβουλευτής του ΛΑ.Ο.Σ, κυρία Νίκη Τζαβέλα, κατέθεσε επίκαιρη ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή:”Η Ελληνική Κυβέρνηση παρουσίασε σχέδιο νόμου που επιβάλλει φόρο 21.5% στη διαφήμιση στο Διαδίκτυο, προς όφελος των ασφαλιστικών ταμείων των δημοσιογράφων.
Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο που επρόκειτο να ψηφισθεί, θα επιβαρύνει τη διαφήμιση στο internet με 21.5%. Ο φόρος αυτός θα επιβάλλεται σε online διαφημίσεις σε ειδησεογραφικά portals με έδρα στην Ελλάδα και πρωτογενές περιεχόμενο.
Σε κάθε περίπτωση, ο εν λόγω φόρος θα προσέδιδε σημαντικό ανταγωνιστικό μειονέκτημα στα Ελληνικά ειδησεογραφικά portals και θα έχει επιζήμια αποτελέσματα στην ανάπτυξη των νέων και μικρομεσαίων επιχειρήσεων (SMEs). Επίσης, τα ειδησεογραφικά portals που επενδύουν σε πρωτογενές περιεχόμενο όχι μόνο θα χάσουν διαφημιστικό μερίδιο, που είναι η σημαντικότερη –αν όχι η μοναδική– πηγή εσόδων τους, αλλά ακόμη και η επιβίωσή τους ενδέχεται να απειληθεί. Όπως και να έχει, οι επιπτώσεις είναι ξεκάθαρες: Η Ευρωπαϊκή Ψηφιακή Αgenda θα πληγεί στην Ελλάδα, καθώς η παραγωγή υψηλής ποιότητας περιεχομένου πιθανότατα θα μειωθεί, αφήνοντας πολύ λιγότερες επιλογές σε εκατομμύρια χρήστες.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, ερωτάται η Επιτροπή, αν θεωρεί ότι το εύλογο μέτρο θα μπορεί να αυξήσει τόσο σημαντικά τα έσοδα του Ελληνικού κράτους; Είναι το μέτρο εισήγηση της Τροϊκα η απόφαση της Ελληνικής κυβέρνησης;”