Η ύπαρξη μιας από τις πιο σημαντικές εκθέσεις για το αγγελιόσημο και τη συνεισφορά του στα Ταμεία των ΜΜΕ αλλά και τα οικονομικά των εκδοτικών εταιρειών και των τηλεοπτικών σταθμών αποκαλύφθηκε στη διάρκεια της γενικής συνέλευσης του ΕΔΟΕΑΠ. Η αναλογιστική μελέτη της Prudential Actuarial Solutions παραδόθηκε τον Φεβρουάριο του 2014 στις δημοσιογραφικές ενώσεις και τα συμπεράσματά της έχουν χρησιμοποιηθεί από τις συνδικαλιστικές ηγεσίες στις μέχρι σήμερα επαφές τους με την ηγεσία του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων.
Το «Π» αποκαλύπτει σήμερα τα κύρια συμπεράσματα της αναλογιστικής μελέτης της εταιρείας, επισημαίνοντας το βασικό συμπέρασμά της, βάσει του οποίου απαιτείται όχι μόνο η διασφάλιση της είσπραξης του αγγελιοσήμου στα ΜΜΕ αλλά και η λήψη άμεσων μέτρων για την είσπραξή του, καθώς διαπιστώθηκε πως δεν καταλήγει στο ΕΤΑΠ ΜΜΕ το σύνολο του αγγελιοσήμου, αλλά μόνο ένα μικρό μέρος του! Συγκεκριμένα αναφέρεται ότι «ενώ θα αναμέναμε ένα ποσοστό περίπου 20% να πηγαίνει στο ΕΤΑΠ ΜΜΕ, διαπιστώνεται πως η είσπραξη από το 2005 και μετά δεν ξεπερνά το 6,9%»! Η αναλογιστική μελέτη υπογραμμίζει πως πέραν των απωλειών για το Ταμείο, δημιουργούνται λανθασμένες εντυπώσεις στον εμπορικό κόσμο…
Σε περίπτωση κατάργησης ή μείωσης του αγγελιοσήμου, σημειώνεται πως είναι βέβαιο ότι «θα πρέπει να αυξηθεί η συνεισφορά των εμπλεκόμενων μερών, δηλαδή του κράτους, των εργαζομένων και των εργοδοτών». Αποτέλεσμα αυτού θα είναι η μείωση του καθαρού εισοδήματος των εργαζομένων και η μείωση της όποιας κερδοφορίας των επιχειρήσεων ΜΜΕ, λόγω της αύξησης της εισφοράς των εργοδοτών. Επίσης θα υπάρχει δημοσιονομική επιβάρυνση στον κρατικό προϋπολογισμό.
Η αναλογιστική μελέτη προτείνει την αλλαγή είσπραξης του αγγελιοσήμου αλλά και την ένταξη του internet στο αγγελιόσημο, καθώς η διαφήμιση στο διαδίκτυο έχει εκτοξευθεί ήδη στο 19% για τα πρώτα δύο τρίμηνα του 2014. Επισημαίνει ακόμη ότι επικρατεί ένα δαιδαλώδες σύστημα στο διαδίκτυο, με αποτέλεσμα να μην ελέγχονται τα sites και για φόρους προς το κράτος. Τέλος, αναφέρει συγκεκριμένα την περίπτωση του ΟΠΑΠ και τις απώλειες που προκύπτουν από τις στοιχηματικές διαδικτυακές σελίδες.