Πρόταση για λήψη δανείου και συνεργασία με την ΕΔΕΕ
Παρόν/ 21.03.2010
Σήμερα αποφασίζεται το μέλλον της ΕΙΗΕΑ . Οι εκδότες μέλη της ένωσης καλούνται στην αυριανή συνεδρίαση να δώσουν εν μέσω της κρίσης το νέο στίγμα της ένωσης Ιδιοκτητών με το νέο διοικητικό συμβούλιο που θα εκλέξουν. Το «Π» παρουσιάζει σήμερα τη μάχη των συμφερόντων εντός ένωσης , αλλά και την πρόταση του απερχόμενου προέδρου Δημήτρη Καλοφωλιά ο οποίος βλέπει ως προοπτική τη συνεργασία με την Ένωση Διαφημιστικών Εταιρειών Ελλάδας, αλλά και το δανεισμό για την κάλυψη των αποζημιώσεων των εργαζομένων που θα αποχωρήσουν. Το κόστος της Ένωσης Ιδιοκτητών που σύμφωνα με τα στοιχεία του 2006 ανήλθε στα 2 εκατ. ευρώ, μπορεί να πέσει στα 500-600.000 ευρώ το χρόνο σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Δ. Καλοφωλιά.
Στην τελευταία εισήγησή του ο εκδότης της «Εξπρές» και πρόεδρος της ΕΙΗΕΑ, Δ. Καλοφωλιάς προτείνει τη σύναψη του δανείου για τις αποζημιώσεις των εργαζομένων στην ΕΙΗΕΑ Έτσι για τα έξοδα αναφέρει τα εξής :«Το λειτουργικό κόστος μπορεί να μειωθεί στο ελάχιστο από 1.800.000 ευρώ να φθάσει τις 500-600.000 ευρώ το χρόνο, εξασφαλίζοντας έναν μηχανισμό ευπρεπούς παρουσίας, με ολόκληρο το σημερινό περιεχόμενο» Στο σκέλος των εσόδων ο Δ. Καλοφωλιάς προτείνει: «Οι εισφορές των μελών μπορούν να είναι πραγματικά συμβολικές σε απόλυτη συνάρτηση με το επιτελούμενο έργο, τις πωλήσεις , τη διαφήμιση και τις συνδρομές. Το κύριο έσοδα μπορεί να στηριχθεί σε νέες πηγές, με καταβολή στην Ένωση ενός μικρού ποσοστού από τις δραστηριότητες: αγγελιόσημο, Internet , αφίσες . Τα δύο τελευταία (Internet και αφίσες( μπορούν να αποτελέσουν πηγές εσόδου για όλες τις εφημερίδες μετά από μελέτη του θέματος και εκτίμηση των εφαρμοζόμενων σε άλλες χώρες»
Τα μεγάλα θέματα για το Δ. Καλοφωλιά έχουν ως εξής:
1. Ουσιαστική συνεργασία μεταξύ όλων των Μέσων Τύπος- Ραδιόφωνο- τηλεόραση σε όλες τις ευκαιρίες και σε όλους τους τομείς, πρέπει να εμφανίζονται από κοινού και να στηρίζει ο ένας τον άλλον
2.Κύριο θέμα η συντονισμένη από όλα τα μέσα προσπάθεια για την αναβάθμιση της ποιότητας (ευρήματα, κίνητρα, κρατική διαφήμιση)
3 Συνεργασία των Μέσων με τον κόσμο τα Διαφημιστικά γραφεία και τα Γραφεία Δημοσίων Σχέσεων. Χρήματα διατίθενται και μπορούν να γίνουν περισσότερα . Χρειάζεται καλή κατανομή και καλή συνεργασία ΕΙΗΕΑ-ΕΔΕΕ.
4. Κρατική διαφήμιση Υπάρχει θέμα καλής οργάνωσης και σωστής κατανομής. Αναγκαία επί νέων βάσεων η συνεργασία με το υπουργείο Τύπου και τους φορείς.
5. Μηχανοργάνωση της κυκλοφορίας. Υπάρχει τεράστιο πρόβλημα το οποίο μπορεί να λυθεί εάν τηρηθούν κάποιοι κανόνες,
6 Νέα Μέσα- Internet κλπ. Αναγκαία και χρήσιμα-Καλή οργάνωση προς όφελος του κλάδου.
Ποιες είναι οι ισορροπίες; Υπάρχει η κίνηση των «τεσσάρων» ( Σ. Ψυχάρης, Φ. Μπόμπολας, Μ. Τεγοπούλου, Θ. Αλαφούζος) που έχουν προχωρήσει στη συμμαχία της εγκάρδια συνεννόησης. Αρνούνται να πληρώνουν υψηλές συνδρομές που μπορεί να φτάνουν έως και τα 700.000 ευρώ, ανάλογα με το τζίρο της επιχείρησης, την ίδια ώρα που δεν έχουν τον έλεγχο της ένωσης Θέλουν ένα νέο ευέλικτο όργανο που θα αναλάβει τις συζητήσεις με (μια νέα;) ΕΣΗΕΑ ,με κύριο θέμα τη συζήτηση όχι για συλλογική , αλλά για επιχειρησιακή σύμβαση. Οι «4» που συνδέονται από την πολυετή παρουσίας των ίδιων ή τον οικογενειών τους στα media, έχουν ένα πολύ σοβαρό κοινό χαρακτηριστικό. Οι εταιρείες τους είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο και θέλουν όχι απλά οι επιχειρήσεις τους να επιβιώσουν, αλλά και να ελέγξουν το πεδίο τα επόμενα χρόνια προς όφελος τους. Η κρίση αποτελεί μια τέτοια ευκαιρία, από την άλλη οι μικροί στην ένωση ως τώρα δεν έχουν τοποθετηθεί. Ο θάνατος του Χ. Λαμπράκη, άλλαξε όπως φαίνεται για πάντα τις ισορροπίες… Η μάχη λοιπόν θα κριθεί στο πρόσωπο του προέδρου καθώς υπήρχε μια διάθεση υποστήριξης του Αντώνη Παπαγιαννίδη, κάτι που δεν βρίσκει σύμφωνους όλους τους εκδότες , αφού διατέλεσε διευθυντή στον «Ελεύθερο Τύπο». Η έκπληξη βρίσκεται , όχι τόσο πολύ στη νέα σύνθεση του ΔΣ , αλλά στο όνομα του προέδρου.