Η αποτυχία των αποτελεσμάτων των exit polls την περασμένη Κυριακή πυροδότησε τη διαμάχη για το ρόλο των δημοσκοπήσεων, ενώ η δήλωση του υπουργού εσωτερικών Γ.Μιχελάκη να μη διεξαχθεί δημοσκόπηση κάλπης αύριο για τις αυτοδιοικητικές εκλογές του Β’ γύρου, προκάλεσε την αντίδραση των εταιρειών δημοσκοπήσεων. Οι δημοσκόποι και αναλυτές των εταιρειών που βρέθηκαν στα τηλεοπτικά κανάλια απολογούνταν για την αποτυχία των δημοσκοπήσεων τους, αλλά μέσω του ΣΕΔΕΑ άφησαν αιχμές για τη χρήση των exit polls από τους τηλεοπτικούς σταθμούς Δεν μπόρεσαν, όπως λένε, τα exit polls να παράγουν τηλεοπτικό θέαμα. Ο δε Γ. Μιχελάκης επέκρινε τις εταιρείες δημοσκοπήσεων επειδή τα αποτελέσματα των exit polls διέρρευσαν στο Διαδίκτυο πριν κλείσουν οι κάλπες.
Τόσο οι εταιρείες δημοσκοπήσεων όσο και ο υπουργός Εσωτερικών δεν είπαν κάτι καινούργιο αφού σε όλες τις εκλογικές αναμετρήσεις τα αποτελέσματα των exit polls γίνονται γνωστά στους «πελάτες» των εταιρειών ήδη από το μεσημέρι των εκλογών. Και από τους σταθμούς τα στοιχεία διοχετεύονται στα πολιτικά κόμματα. Σε αυτές τις εκλογές οι τέσσερις εταιρείες δημοσκοπήσεων ανέλαβαν από κοινού τη διεξαγωγή των κυριακάτικων exit polls με τον κάθε τηλεοπτικό σταθμό να πληρώνει το ποσοστό συμμετοχής του. Κατά πληροφορίες μας η παραγωγή των exit polls για το κάθε τηλεοπτικό κανάλι κόστισε 20.000 ευρώ. Τα αποτελέσματα τους ανέλυσαν σε κάθε κανάλι οι δημοσκόποι των εταιρειών με τις οποίες συνεργάζονταν οι σταθμοί. Οι αντιδράσεις του υπουργού Εσωτερικών είναι αστείες, ειδικά αν σκεφθεί κανείς ότι πριν τις εκλογές άλλαξαν το νόμο για να επιτρέψουν τη δημοσιοποίηση των δημοσκοπήσεων μέχρι και το βράδυ της Παρασκευής, μια μέρα πριν τις εκλογικές αναμετρήσεις. Οι εταιρείες δημοσκοπήσεων δήλωσαν πάντως πως ξεκίνησε ήδη έρευνα για τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων και ο έλεγχος των εταιρειών που απέτυχαν στις προβλέψεις.