Black out εθνικών διαστάσεων στην τηλεόραση το πρωί της προπερασμένης Τρίτης. Το σήμα των σταθμών εθνικής εμβέλειας, για περίπου δύο ώρες από τις 9.13 το πρωί, δεν μεταδιδόταν σε κανένα σημείο της χώρας, με εξαίρεση το Μακεδονία TV και τη ΝΕΡΙΤ. Οι σταθμοί «υπήρχαν» μόνο μέσα από τις πλατφόρμες της Nova και του OTE TV. Το διάστημα των δύο ωρών είναι ιδιαίτερα μεγάλο και αποκάλυψε τις αδυναμίες της οργάνωσης της Digea και την απουσία της εποπτείας από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων. Οι αδυναμίες που υπάρχουν στη στελέχωση της εταιρείας από πλευράς ανθρώπινού δυναμικού -καθώς πρόκειται για τους «έμπιστους» των καναλιών- σε συνδυασμό με τον χωροταξικό σχεδιασμό εντός κτιρίου προκάλεσαν το … «vertigo» στην Digea και το black out στο τηλεοπτικό σήμα των σταθμών εθνικής εμβέλειας.
Το πρόβλημα εντοπίστηκε στον χώρο που βρίσκονται συγκεντρωμένα τα μηχανήματα επεξεργασίας (πολυπλεξίας) του σήματος των τηλεοπτικών σταθμών που «υποδέχεται» η Digea. Η «καρδιά» του τηλεοπτικού συστήματος της χώρας βρίσκεται στο επίπεδο -2 του κτιρίου της Digea, σε χώρο που κανονικά θα έπρεπε να χρησιμεύει ως χώρος στάθμευσης και όχι να απασχολεί εργαζόμενους. Αυτά όμως είναι ζητήματα που έπρεπε να είχαν ελέγξει οι αρμόδιες αρχές και οι υπηρεσίες. Κάτω από το -2 υπάρχει αγωγός λυμάτων και στο παρελθόν έχουν μπει νερά στον χώρο που βρίσκονται τα μηχανήματα. Επιπλέον, στον ίδιο χώρο συστεγάζονται -για λόγους οικονομίας- τα κύρια και τα εφεδρικά μηχανήματα. Όταν η… ζέστη χτύπησε τον χώρο, με μιας κατέρρευσε και το κύριο και το εφεδρικό, με αποτέλεσμα να πέσει όλο το σύστημα.
Το σύστημα ψύξης στον χώρο που βρίσκονται τα μηχανήματα είχε μακροχρόνια βλάβη. Ο τεχνικός (εξωτερικός συνεργάτης) επισκέφτηκε τον χώρο και δήλωσε πως διορθώθηκε, αλλά ζήτησε να υπάρχει επίβλεψη. Οι «ντουλάπες» όπου βρίσκονται τα μηχανήματα έπρεπε να αρχίσουν να ψύχονται από μέσα. Το βράδυ άρχισε να ανεβαίνει η θερμοκρασία «στα ντουλάπια», αλλά δεν είχε προβλεφθεί η διαδικασία προειδοποίησης. Όταν οι τεχνικοί εντόπισαν το πρόβλημα στο -2 άνοιξαν τις πόρτες των «ντουλαπιών» και άρχισαν να ψύχονται τα μηχανήματα.
Για τον έλεγχο των μηχανημάτων και την επανεκκίνηση χρειάζονταν οι κωδικοί του συστήματος, τους οποίους τους είχε ένα μόνο πρόσωπο, ο τεχνικός διευθυντής, ο οποίος ήταν σε πτήση από Αθήνα προς Λονδίνο. Επιχειρήθηκε μέσω… Αγγλίας και συνεργαζόμενης πολυεθνικής εταιρείας να σπάσουν οι κωδικοί του σήματος των τηλεοπτικών σταθμών στην Ελλάδα, αλλά τελικώς εστάλησαν μέσω sms από τον τεχνικό διευθυντή όταν προσγειώθηκε το αεροπλάνο του. Η ΕΕΤΤ έκανε δύο επισκέψεις για έλεγχο. Μία το απόγευμα της Τρίτης, όπου δεν έλαβαν πολλά στοιχεία, και μία δεύτερη στη συνέχεια.
Στην ανακοίνωσή της η Digea δήλωσε πως «υπήρξε πρόβλημα στην πολυπλεξία του σήματος των ιδιωτικών καναλιών εθνικής εμβέλειας, με αποτέλεσμα να διακοπεί η εκπομπή τους σε πανελλαδικό επίπεδο». Στη συνέχεια, σύμφωνα με την εταιρεία, «ενεργοποιήθηκε άμεσα η εφεδρεία του συστήματος κωδικοποίησης και πολυπλεξίας, όμως η ροή δεν αποκαταστάθηκε». «Κατόπιν ενδελεχούς ελέγχου του συνόλου της αλυσίδας επεξεργασίας του σήματος», συνεχίζει η εταιρεία, «εντοπίστηκε το πρόβλημα στη διαδικασία δημιουργίας της ροής σήματος (streaming) στον πολυπλέκτη». «Έπειτα από σειρά δοκιμών η τεχνική ομάδα κατέληξε ότι το πρόβλημα δημιουργούσε η εισαγωγή κρυπτογράφησης που αφορά τη μεταφορά του σήματος από τον δορυφόρο στα κέντρα εκπομπής. Μετά έγινε επανεκκίνηση του συγκεκριμένου συστήματος και το πρόβλημα αποκαταστάθηκε», κατέληξε η εταιρεία. Με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της Digea, παράλληλα με την έρευνα της ΕΕΤΤ, ανατέθηκε «σε εξωτερικό εμπειρογνώμονα η εξέταση του περιστατικού, η διερεύνηση τυχόν ευθυνών και η επανεξέταση του σχεδιασμού του όλου συστήματος πολυπλεξίας και μετάδοσης του σήματος εάν αυτό προκύψει ως απαίτηση από την έρευνα”.