- Αναστάτωση και εκνευρισμό σε πολλά στρατόπεδα προκάλεσε η επιτυχία της Real News την εβδομάδα που μας πέρασε. Προφανή εκνευρισμό δημιούργησε στις υπόλοιπες εφημερίδες, οι οποίες ενώ δεν θεωρούσαν σοβαρό ανταγωνιστή τη Real News, αλλά τη βλέπουν συνεχώς με έξυπνες προσφορές και γρήγορα αντανακλαστικά να χτίζει κοινό.
- Αυτό που έχει όμως ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι ότι δύο από τις σημαντικότερες κυκλοφοριακές της επιτυχίες η εφημερίδα της οφείλει σε μουσικό περιεχόμενο – τον Michael Jackson και τον Γιάννη Πάριο!
- Σε μια εποχή όπου όλοι σπεύδουν να προδικάσουν το θάνατο της δισκογραφικής βιομηχανίας αυτή επανέρχεται δριμύτερη και δείχνει να συντηρεί άλλους.
- Από την προηγούμενη εβδομάδα είχαμε αναφέρει το μπαράζ δημοσιότητας που είχε στήσει όλος ο όμιλος για να στηρίξει την αποκλειστική κυκλοφορία που πήρε από την ΕΜΙ. Αυτο λειτούργησε τόσο αποδοτικά που από νωρίς το Σάββατο στην Ομόνοια η Real News είχε ξεπουλήσει τα διπλάσια φύλλα που είχε στείλει.
- Ξημερώματα Κυριακής είχαν ήδη ξεκινήσει συνεννοήσεις με την ΕΜΙ προκειμένου να προχωρήσουν σε νέα αδειοδότηση για επιπλέον παραγωγή cd (μαζί με επιπλέον φύλλα της εφημερίδας), τα οποία θα κυκλοφορούσαν στα περίπτερα την Δευτέρα!
- Η ΕΜΙ ζήτησε ένα αρκετά υψηλό ποσό το οποίο όμως μαζί με τον κόστος των πιθανών επιστροφών από τα επιπλέον φύλλα κρίθηκε απαγορευτικό, γι’αυτό και τελικά η Real δεν προχώρησε.
- Η δισκογραφική όμως δεν άφησε την ευκαιρία να πάει χαμένη και πρότεινε να αγοράσει επιπλέον δικαιώματα το TV Zapping – πράγμα που έκανε και ξεπούλησε και αυτό!
- Μέσα σε μια εβδομάδα λοιπόν η ΕΜΙ κατάφερε να πουλήσει περισσότερα cd από ό,τι έχει πουλήσει μάλλον ο Γιάννης Πάριος τα τελευταία χρόνια.
- Οι υπόλοιπες δισκογραφικές παρόλο που έχουν κάνει πετυχημένες συνεργασίες με εφημερίδες δεν είχαν τολμήσει να προχωρήσουν σε κυκλοφορία νέου άλμπουμ πρώτα σε ένθεση. Προφανώς η επιτυχία αυτή θα έχει το αναμενόμενο για τα ελληνικά δεδομένα αποτέλεσμα – θα πέσουν πάνω σε όλες τις εφημερίδες δίνοντας ό,τι έχουν σε νέα κυκλοφορία.
- Μαθαίνουμε ότι το νέο άλμπουμ του Λαυρέντη Μαχαιρίτσα βρίσκεται στα παζάρια, και αναμένει τον υψηλότερο πλειοδότη για να κυκλοφορήσει μια από τις επόμενες Κυριακές. Λέτε να το δούμε σε καμία Espresso?…
- Η συγκεκριμένη τακτική των δισκογραφικών προφανώς απειλεί τα λίγα σημεία λιανικής πώλησης που συνεχίζουν να λειτουργούν και να στηρίζουν με τις πωλήσεις τους ολόκληρη την αλυσίδα της μουσικής βιομηχανίας.
- Ακόμα και με την πτώση που έχει το cd, ακόμα και με τις αναπτυσσόμενες ψηφιακές υπηρεσίες, οι πωλήσεις του φυσικού προϊόντος κρατούν τις δισκογραφικές ζωντανές κρατώντας το 70% του τζίρου τους.
- Όπως και πριν από δέκα περίπου χρόνια οι δισκογραφικές κάνουν κάτι καταστροφικό – προκειμένου να γράψουν υψηλές πωλήσεις σε μια χρήση, ξεπουλάνε κυκλοφορίες, και καταστρέφουν κατάλογο.
- Όμως ένα είναι το πιο ανησυχητικό – ότι δεν δείχνουν να συνειδητοποιούν πως το χειρότερο είναι να συνηθίζεις τους καταναλωτές σου ότι το προϊόν σου δεν αξίζει κάτι, και η μόνη του χρήση είναι να προσφέρεται δωρεάν με κάτι άλλο.
- Οι δισκογραφικές καλούνται να διαχειριστούν πνευματική εργασία κάποιων άλλων, και οφείλουν να το κάνουν με σεβασμό. Αν μπροστά στο κέρδος που χρειάζεται να δείξουν στο φετινό ισολογισμό υποθηκεύουν το μέλλον των υπολοίπων και καταστρέφουν κάθε προσπάθεια ανάκαμψης, ίσως θα έπρεπε οι καλλιτέχνες να παρέμβουν.
*Music & Media/Παρόν 25-10-09