- Η αυξημένη ζήτηση υπηρεσιών Nova 3Play στο 3ο τρίμηνο του 2013 οδήγησε σε ρεκόρ νέων συνδρομητών
- Στο τέλος Σεπτεμβρίου οι συνολικές συνδρομές ξεπέρασαν το 1 εκατομμύριο σημειώνοντας ιστορικό υψηλό
- Στο 3ο τρίμηνο του 2013 το μερίδιο αγοράς σε νέους συνδρομητές LLU ανήλθε στο 183% ενώ το μερίδιο αγοράς σε συνδρομητές LLU ανήλθε στο 30,7%
- Στο τέλος Σεπτεμβρίου σημειώθηκε ιστορικό υψηλό σε συνδρομητές Pay TV
- Μείωση της πτώσης των εσόδων λιανικής λόγω της εμπορικής επιτυχίας του Nova 3Play
9M 2013 |
9M 2012 |
Δ |
|
Συνολικές συνδρομές |
1.029.709 |
892.895 |
15,3% |
Μοναδικά νοικοκυριά |
777.817 |
751.161 |
3,5% |
Νοικοκυριά με συνδυαστικές υπηρεσίες |
251.892 |
141.734 |
77,7% |
Συνδρομητές Broadband |
609.870 |
525.738 |
16,0% |
Συνδρομητές PayTV στην Ελλάδα |
419.839 |
367.157 |
14,3% |
Συνολικά έσοδα (ομαλοποιημένα) |
287.376 |
306.646 |
-6,3% |
Προσαρμοσμένο EBITDA (.000€) |
50.001 |
56.272 |
-11,1% |
Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, κ. Πάνο Παπαδόπουλο:
«Παρά τις δύσκολες μακροοικονομικές συνθήκες, η εταιρεία εφήρμοσε με επιτυχία τη στρατηγική της να επεκταθεί σε νέες αγορές. Η υπηρεσία Nova 3Play γνωρίζει μεγάλη αποδοχή από το καταναλωτικό κοινό από την αρχή του λανσαρίσματός της. Η σημαντική αύξηση της συνδρομητικής βάσης το πρώτο 9μηνο του 2013, αντικατοπτρίζει τις τωρινές τάσεις ενώ ταυτόχρονα υποδεικνύει τις μελλοντικές προοπτικές. Μετά από δύο χρόνια εσωτερικής αναδιοργάνωσης και ανάπτυξης νέων προϊόντων, η εταιρεία είναι πλέον σε θέση να επωφεληθεί από την αύξηση της συνδρομητικής βάσης».
Λειτουργικά Αποτελέσματα
Nova 3Play/Συνδυαστικές Υπηρεσίες
Στο τέλος του Σεπτεμβρίου του 2013, οι συνδρομητές Nova 3Play/συνδυαστικών υπηρεσιών της Forthnet, ανήλθαν στους 251 χιλιάδες, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 77,7% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2012. Η σημαντική αύξηση κυρίως αποδίδεται στην μεγάλη ζήτηση των προϊόντων Nova 3Play, που ενίσχυσαν την παρουσία της Forthnet στα ελληνικά νοικοκυριά. Στο 3ο τρίμηνο, οι νέοι συνδρομητές Nova 3Play φτάσανε σε επίπεδα ρεκόρ καθώς ανήλθαν τους 47 χιλιάδες, σημειώνοντας πολύ μεγάλη αύξηση συγκρινόμενοι με τους 2 χιλιάδες της αντίστοιχης περυσινής περιόδου. Το μερίδιο των συνδρομητών Nova 3Play στο σύνολο της συνδρομητικής βάσης της Forthnet διαρκώς αυξάνει. Η τάση αυτή βελτιώνει το Μέσο Έσοδο ανά Συνδρομητή καθώς και την πιστότητά τους στην υπηρεσία.
Q3 2013 |
Q3 2012 |
Δ |
|
Νοικοκυριά με συνδυαστικές υπηρεσίες |
251.892 |
141.734 |
77,7% |
Ποσοστό νοικοκυριών με συνδυαστικές υπηρεσίες |
32,4% |
18,9% |
+14pp |
Νέα νοικοκυριά με συνδυαστικές υπηρεσίες |
47.342 |
2.141 |
2,111% |
Τηλεπικοινωνιακές Υπηρεσίες
Στο τέλος του 3ου τριμήνου του 2013, οι συνδρομητές τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών αυξήθηκαν κατά 16% συγκριτικά με πέρυσι, καθώς ανήλθαν στους 610 χιλιάδες. Η συνολική αγορά LLU αυξήθηκε κατά 11,9 χιλιάδες γραμμές, ενώ οι συνδρομητές LLU της Forthnet αυξήθηκαν κατά 22,2 χιλιάδες. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς της Forthnet σε νέους συνδρομητές LLU ξεπέρασε το 100%, επαληθεύοντας τη μεγάλη ζήτηση στην εμπορική πρωτοβουλία του Nova 3Play.
Q3 2013 |
Q3 2012 |
Δ |
|
Συνδρομητές Broadband |
609.870 |
525.738 |
16,0% |
Νέοι συνδρομητές στο 9μηνο |
12.162 |
8.693 |
39,9% |
Ενεργοί συνδρομητές LLU |
571.436 |
496.202 |
15,2% |
Ποσοστό LLU |
94% |
95% |
-1,0pp |
Νέοι συνδρομητές LLU |
22.204 |
-492 |
– |
Μερίδιο αγοράς σε νέους συνδρομητές |
183,0% |
-10,3% |
– |
Συνολικό μερίδιο αγοράς LLU |
30,7% |
28,3% |
+2,4pp |
Τους τελευταίους 12 μήνες, το μερίδιο αγοράς της Forthnet αυξήθηκε κατά 2,4 ποσοστιαίες μονάδες.
Υπηρεσίες Συνδρομητικής Τηλεόρασης
Η συνδρομητική βάση αυξήθηκε κατά 14,3% συγκριτικά με πέρυσι, φτάνοντας στο ιστορικό υψηλό των 420 χιλιάδων νοικοκυριών παρά τη μακροοικονομική αβεβαιότητα. Η αποδοχή των συνδυαστικών υπηρεσιών/Nova 3Play της Forthnet συνεχίστηκε και στο 3ο τρίμηνο του 2013. Η εξάπλωση των υπηρεσιών Nova 3Play αναμένεται να είναι ο κύριος άξονας ανάπτυξης στην αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης.
Συνδρομητές PayTV Ελλάδα |
Q3 2013 |
Q3 2012 |
Δ |
Ψηφιακή πλατφόρμα |
419.839 |
367.157 |
14,3% |
Οικονομικά Αποτελέσματα
Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών για το 9μηνο του 2013, ανήλθε στα 285,4εκ.€, μειωμένος σε σχέση με το 9μηνο του 2012, κυρίως λόγω της συμπίεσης των τιμών. Η μείωση του τζίρου, προσαρμοσμένη όσον αφορά τον λογιστικό χειρισμό των εσόδων, στα οποία η εταιρεία λειτουργεί ως ενδιάμεσος πάροχος, είναι στο επίπεδο του 6,3%.
Ανάλυση εσόδων (€ ‘000) |
9M 2013 |
9M 2012 |
Δ |
Λιανική |
223.216 |
237.921 |
-6,2% |
Λιανική – Telco |
122.574 |
129.623 |
-5,4% |
Λιανική – Pay TV |
100.642 |
108.297 |
-7,1% |
Εταιρικοί πελάτες (ομαλοποιημένα) |
42.875 |
48.032 |
-10,7% |
Εταιρικοί πελάτες – Telco |
28.935 |
37.960 |
-23,8% |
Εταιρικοί πελάτες – Telco (ομαλοποιημένα) |
30.914 |
37.960 |
-18,6% |
Εταιρικοί πελάτες – Pay TV |
11.961 |
10.072 |
18,8% |
Διαφήμιση |
7.134 |
6.666 |
7,0% |
Λοιπά έσοδα |
14.150 |
14.028 |
0,9% |
Συνολικά έσοδα |
285.396 |
306.646 |
-6,9% |
Συνολικά έσοδα (ομαλοποιημένα) |
287.376 |
306.646 |
-6,3% |
Ενώ τα έσοδα μειώθηκαν σε σχέση με το 2012, η μείωση των εσόδων επιβραδύνεται. Στο 3ο τρίμηνο τα ομαλοποιημένα έσοδα μειώθηκαν κατά 5,7% σε σχέση με πέρυσι ενώ η αντίστοιχη μείωση στο 1ο εξάμηνο ήταν στο 6,6%.
Έσοδα λιανικής |
Q1 2013 |
Q2 2013 |
Q3 2013 |
Συνολικά έσοδα λιανικής (y-o-y μεταβολή) |
-8,9% |
-7,3% |
-3,6% |
Η τάση αυτή είναι πιο εμφανής στα έσοδα λιανικής, τα οποία αποτελούν το 77% των συνολικών εσόδων, εξαιτίας της εμπορικής επιτυχίας του Nova 3Play. Η αυξημένη συνδρομητική βάση έχει αρχίσει να επηρεάζει τα έσοδα λιανικής, με το 3ο τρίμηνο να εμφανίζει τη μικρότερη μείωση εσόδων από τα προηγούμενα τρίμηνα του 2013. Η επίπτωση των αυξημένων νέων συνδρομητών του 3ου τριμήνου δεν αποτυπώνεται πλήρως στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας.
Ανάλυση EBITDA (€ ‘000) |
9M 2013 |
9M 2012 |
Δ |
Συνολικά έσοδα (συμπ. λοιπών εσόδων) |
285.396 |
306.646 |
-6,9% |
Συνολικά έσοδα (ομαλοποιημένα) |
287.376 |
306.646 |
-6,3% |
Δημοσιευμένο EBITDA |
41.256 |
42.769 |
-3,5% |
Προσαρμοσμένο EBITDA[1] |
50.001 |
56.272 |
-11,1% |
Περιθώριο προσαρμοσμένου EBITDA |
17,5% |
18,4% |
-0,8pp |
Το προσαρμοσμένο EBITDA του 9μήνου του 2013 ανήλθε στα 50 εκ.€ αντί 56,2 εκ.€ του 9μήνου του 2012, κυρίως λόγω της συμπίεσης των τιμών. Η αυξημένη απόκτηση συνδρομητών, η μείωση του μέσου εσόδου ανά συνδρομητή, καθώς και το κόστος αντικατάστασης των αποκωδικοποιητών παλαιάς γενιάς με νέους επηρέασαν το EBITDA του 9μήνου.
Ο συνολικός τραπεζικός δανεισμός το Σεπτέμβριο του 2013 ήταν 325 εκ.€, μειωμένος κατά 10 εκ.€ σε σχέση με την αρχή του έτους.
Πρόσφατες Εξελίξεις
- Εγκρίθηκε από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς το Ενημερωτικό Δελτίο για την επικείμενη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.
- Το Σεπτέμβριο του 2013 ολοκληρώθηκε η αντικατάσταση των αποκωδικοποιητών παλαιάς γενιάς με νέους τελευταίας τεχνολογίας MPEG4. Ως αποτέλεσμα, βελτιώθηκαν τα επίπεδα ασφαλείας της μετάδοσης τηλεοπτικού περιεχομένου και αναμένεται μείωση στα κόστη εκπομπής από το 2014.
- Στο πλαίσιο της παροχής του καλύτερου αθλητικού περιεχομένου, η Nova ανανέωσε τη συμφωνία της με τη Euroleague Basketball έως τη σεζόν 2016-2017.
- Η ΠΑΕ Παναθηναϊκός συμφώνησε να ενταχθεί στην πρόσφατη επέκταση της συνεργασίας με τη Super League έως το 2017. Ως αποτέλεσμα, η Nova θα συνεχίσει να προβάλλει σε αποκλειστικότητα τους αγώνες όλων των ομάδων της πιο δημοφιλούς, για τους Έλληνες φιλάθλους, αθλητικής διοργάνωσης.