Περισσότερο από κάθε άλλη φορά, οι εκλογές της 25ης Ιανουαρίου συντονίζονται και διεξάγονται από τα ηλεκτρονικά κυρίως μέσα ενημέρωσης. Ο σύντονος χρόνος της προεκλογικής περιόδου και τα κρίσιμα πολιτικά θέματα που οδήγησαν σε αυτές τις εκλογές, έχουν αναγάγει την τηλεόραση πρωτίστως και δευτερευόντως το Διαδίκτυο, σε κυρίαρχα προεκλογικά εργαλεία. Μέσω τηλεόρασης γίνεται η προεκλογική καμπάνια κομμάτων και υποψηφίων, με τους μεγάλους τηλεοπτικού σταθμούς να έχουν ξεπεράσει τα κωλύματα της δημοσιογραφικής αξιοπιστίας και να έχουν ταχθεί ανοιχτά και χωρίς προσχήματα υπέρ της συνέχισης της μνημονιακής πολιτικής και του ξένου παράγοντα.
Η διαφοροποίηση στην υποστήριξη της Ν.Δ, του Αντώνη Σαμαρά ή του ΠΑΣΟΚ, του Ευάγγελου Βενιζέλου ή και του νέου κόμματος του Γιώργου Παπανδρέου έγκειται στους δημοσιογράφους-σχολιαστές σε τηλεοπτικές εκπομπές και ειδήσεις. Η συντριπτική πλειονότητα στα κυρίαρχα ΜΜΕ τάσσεται ενάντια στην οποιαδήποτε προοπτική κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, αν και μετά την “κωλοτούμπα” του “Βήματος” ίσως να υπάρξουν διαφοροποιήσεις
Πολιτικά κόμματα και ΜΜΕ έχουν ρίξει στην προεκλογική μάχη τις δημοσκοπήσεις οι οποίες καθημερινά σχεδόν ανακοινώνουν και διαφορετικά αποτελέσματα Δεν είναι τυχαίο ότι ο ίδιος ο Σύνδεσμος Εταιρειών Δημοσκοπήσεων με δημόσια ανακοίνωση του έμμεσα παραδέχεται τη λειτουργία στην αγορά, εταιρειών «μαϊμού» που διενεργούν τηλεφωνικές έρευνες κοινής γνώμης. Ζητά δε από τους ερωτώμενους παρόμοιων δημοσκοπήσεων να απαιτούν πληροφοριακά στοιχεία για τις εταιρείες που τις διενεργούν.