Η ομιλία του Θοδωρή Κυριακού στην παρουσίαση του προγράμματος του τηλεοπτικού σταθμού
Με την ευκαιρία της αποψινής μας συνάντησης θέλω να σας κάνω μια σύντομη παρουσίαση των δραστηριοτήτων του Ομίλου ΑΝΤENNA. Να σας μιλήσω για τις κινήσεις μας στο εξωτερικόκαι την Ελλάδα, αλλά και για το πώς βλέπουμε το μέλλον… σήμερα!
Ας ξεκινήσουμε με μια σύντομη περιγραφή των δραστηριοτήτων μας στο εξωτερικό. Τα συνδρομητικά μας κανάλια σε όλο τον κόσμο, σημειώνουν συνεχώς μεγάλη επιτυχία. Ο AΝΤΕΝΝΑSatellite στην Αμερική, oAΝΤΕΝΝΑEurope και ο AΝΤΕΝΝΑPacific στην Αυστραλία, κατατάσσονται μεταξύ των Τop 10, πιο ευρέως διανεμημένων ethnic καναλιών παγκοσμίως και διανέμονται σε πάνω από 60 εκατομμύρια σπίτια ανά τον κόσμο, μέσο των μεγαλύτερων ψηφιακών πλατφορμών, όπως:Comcast, DishNetwork, TimeWarnerCable, Foxtel.
Τους τελευταίους μήνες η προσοχή μας έχει στραφεί στη Σερβία. Έτσι, το 2009 εξαγοράσαμε το Σέρβικο κανάλι “FOX TELEVIZIJA” από τον Όμιλο του Murdoch, που τo 2010 μετονομάσαμε σε “PRVA TELEVIZIJA”. Το αναπτύξαμε και από νούμερο Νο4 το 2009, το φέραμε στην κορυφή, κάνοντάς το, Νο1 τη χρονιά 2010!
Παράλληλα, επενδύσαμε σε 2 ακόμη κανάλια το “Β-92” και το “B-92 Info” και ενισχύσαμε με αυτόν τον τρόπο, την ηγετική μας θέση στη Σερβία.
Μέσω της επενδυτικής εταιρείας μας, “ANTENNA INTERNET VENTURES”, η οποία εξειδικεύεται σε επενδύσεις internet παγκοσμίως, καταφέραμε να γίνουμε μέτοχοι στο “facebook”, στο “twitter”, και στην “Jagex”, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες internetmultiplayergaming.
Μέσω της συμμετοχής μας σε ένα mediafund με έδρα τη Νέα Υόρκη, επενδύσαμε στο “OpenSky”, μία εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου. Επιπλέον όμως, επενδύσαμε και στην εταιρεία “ViceMedia”,η οποία είναι μία ανερχόμενη εταιρεία digitalmedia&internet,με πλούσια παραγωγή περιεχομένου για νέους και με παρουσία ήδη σε 30 χώρες. Από το γραφείο μας στο Λονδίνο, συνεχίζουμε να αξιολογούμε επενδυτικές ευκαιρίες, σε εταιρίες Mediaστην Ευρώπη.
Επιστρέφοντας στη χώρα μας και στρέφοντας το βλέμμα μας στην ελληνική πραγματικότητα, η οικονομική κρίσηέχει επηρεάσει σημαντικά τη διαφημιστική αγορά,προκαλώντας μια από τις μεγαλύτερες ποσοστιαίες πτώσεις παγκοσμίως.Συγκεκριμένα, η τηλεοπτική διαφημιστική δαπάνη έχει μειωθεί κατά 52% από το 2007, ενώ για φέτος μόνο,υπολογίζεταιπως η μείωση θα αγγίξει το 25%!
3 χρόνια πριν, εμείς ξεκινήσαμε την προσαρμογή του ΑΝΤ1 στα νέα δεδομένα. Αρχίσαμε να σχεδιάζουμε μια ξεκάθαρη στρατηγική, προσαρμόσαμε τις δαπάνες, αυξήσαμε την παραγωγικότητα και διαφοροποιήσαμε το περιεχόμενο του προγράμματος. Όλες οι παραπάνω κινήσεις μας, στόχο είχαν και έχουντην περαιτέρω αναβάθμιση της ποιότητας των προγραμμάτων μας. Την ίδια στρατηγική συνεχίζουμε και σήμερα με επιμονή, συνέπεια και σταθερότητα.
Η Ελληνική τηλεοπτική αγορά καλείται να αντιμετωπίσει ακόμα ένα σοβαρό πρόβλημα: την υπερπληθώρα των καναλιών. Διαθέτοντας σήμερα, περισσότερα κανάλια, από όσα μπορεί να «αντέξει», καταλήγει ένας κλάδος, που εδώ και χρόνια, αθροιστικά, είναι ζημιογόνος. Όμως δυστυχώς αυτή η κατάσταση θα γίνει ακόμα πιο δύσκολη, καθώς με την επίγεια ψηφιακή ο αριθμός των καναλιών θα αυξηθεί, ενώ ταυτόχρονα η αγορά θα συνεχίζει να συρρικνώνεται.
Η κατάσταση ως έχει δεν μπορεί συνεχιστεί, χωρίς επιπλέον απώλειες.Είναι υποχρέωση του κράτους να προσαρμόσει το νομοθετικό πλαίσιο, ώστε να επιτρέψει πιθανές συγχωνεύσεις ή εξαγορές, προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι απώλειες. Πρέπει να αποκατασταθεί η ισορροπία στην αγορά, το συντομότερο!
Συνεχίζουμε να πιστεύουμε ακράδαντα στη δύναμη της τηλεόρασης!TαNewMedia, με κανένα τρόπο δεν υποκαθιστούν την τηλεόραση, παρά μόνο τη συμπληρώνουν! Γιατί η δύναμή της είναι μοναδική! Η τηλεόραση είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας.Όλοι έχουμε πρόσβαση, το 99,7% των νοικοκυριών στην Ελλάδα έχουν τηλεόραση!
Η τηλεόραση είναι το πιο ισχυρό διαφημιστικό μαζικό μέσο. Ο αριθμός των τηλεθεατών τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη, συνεχίζει να αυξάνεται. Όπως και ο χρόνος που περνάνε μπροστά της! Η τηλεόραση επηρεάζει καταλυτικά!
Σύμφωνα με έρευνα της “Nielsen”στην Ευρώπη, το 70% των ερωτηθέντων δήλωσαν, πως η τηλεόραση είναι το μέσο που τους επηρεάζει περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο!Συνεπώς, φυσικά και πιστεύουμε στην αποτελεσματικότητά της! Θα έχει πάντοτε τον πρωταγωνιστικό ρόλο σε όλες τις διαφημιστικές καμπάνιες και αυτό την καθιστά αναντικατάστατη! Γι’ αυτό και δεν σταματάμε να επενδύουμε σε αυτήν…τι αλλάζει; Ο τρόπος με τον οποίο ο κόσμος βλέπει τηλεόραση!
Το internet ως μέσο διανομής περιεχομένου, έχει δημιουργήσει νέες ευκαιρίες ανοίγοντας το δρόμο στο webtv. Πιστεύουμε στην καινοτομία! Θέλουμε να δίνουμε στους τηλεθεατές νέες παραστάσεις, νέες εμπειρίες. Για αυτό δημιουργήσαμε την πρώτη Ελληνική πλατφόρμα webtv πριν από 1,5 χρόνο.
Μια από τις τάσεις που έχουν παρατηρηθεί τα τελευταία χρόνια, είναι ότι ο κόσμος αναζητά φθηνές, αλλά ποιοτικές λύσεις σε ό,τι αγοράζει. Έτσι κι εμείς, τον περασμένο χρόνο ιδρύσαμε την εταιρεία “BrandsGalaxy”, το πρώτο Ελληνικό, ιδιωτικό onlineshoppingclub. Έχουμε πουλήσει πάνω από τις 41.000 προϊόντα σε 1 χρόνο, με αύξηση 208% κάθε εξάμηνο.
Μια ακόμη νέα δραστηριότητά μας, για την οποία αισθάνομαι ενθουσιασμένος, είναι η ψηφιακή πλατφόρμα εκμάθησης, “learn- e-pedia”! Το κράτος προχωρά σε περικοπές στην παιδεία κάνοντας τα πράγματα ακόμη πιο δύσκολα, τόσο για τους μαθητές, όσο και για τους γονείς τους. H “learn -e -pedia”, είναι μια πλατφόρμα η οποία σχεδιάστηκε με στόχο να ενισχύσει την εκπαίδευση μέσω εύκολης, διασκεδαστικής και προσιτής online μάθησης.
Αλλά και η Σχολή Δημοσιογραφίας του ΑΝΤΕΝΝΑ, συνεχίζει δυναμικά, να δημιουργεί τα μελλοντικά στελέχη των Ελληνικών media.
Εξαιτίας της κρίσης, ο κόσμος ξοδεύει περισσότερο χρόνο στο σπίτι του.Συνέπεια οικονομικών δυσκολιών ή διάθεσης. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να παρακολουθεί περισσότερη τηλεόραση, καθώς είναι η τελευταία δωρεάν πηγή μαζικής ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.
Η συνολική τηλεθέαση αυξήθηκε κατά 18% τα τελευταία χρόνιακαι ο χρόνος που ξοδεύουν οι Έλληνεςμπροστά στην τηλεόραση έφτασε τις 5,5 ώρες την ημέρα!Συνεπώς, φέτος πιο πολύ από ποτέ, χρειάζεται να κάνουμε καλή τηλεόραση. Να κάνουμε τους τηλεθεατές μας να γελάσουν, να ενημερωθούν σωστά, να ξεφύγουν για λίγες ώρες από την καθημερινή βαριά ατμόσφαιρα.
Η ομάδα του ΑΝΤ1, είναι αφοσιωμένη σ’ αυτόν τον στόχο.Αισθάνομαι πως αυτή τη στιγμή έχουμε στον ΑΝΤ1 τα ικανότερα στελέχη, τους καλύτερους συνεργάτες, μπροστά και πίσω από τις κάμερες.