Και πως η ΕΡΤ μπορεί να αλλάξει το παιχνίδι
«Η ανεργία στον κλάδο μας ήταν ως πέρυσι στο 70% και εφέτος πλησιάζει το 90%» δήλωνε την προπερασμένη Κυριακή στο «Βήμα» , ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης. «Οι εννιά στους δέκα ηθοποιούς αντιμετωπίζουν πολύ σοβαρό πρόβλημα επιβίωσης» συμπλήρωνε, φανερώνοντας το αποτέλεσμα της στρατηγικής επιλογής των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών, να αντικαταστήσουν τους ηθοποιούς και τις σειρές (με τα υπερβολικά κόστη), με άγνωστους ανθρώπους και reality games. Είναι μια επιλογή που έχει άμεση επίπτωση στον πολιτισμό, κατάσταση που εύκολα μπορεί να διαπιστώσει κανείς κάνοντας ζάπινγκ στο πρόγραμμα της τηλεόρασης.
Τα χρόνια της ευφορίας, οι ιδιωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί είχαν χάσει το μέτρο φτάνοντας να παράγουν έως και 87 σειρές το έτος. Τα σήριαλ , εξαιτίας της υπερπροσφοράς και της προχειρότητας , άντεχαν μέχρι το Νοέμβριο, ενώ οι αμοιβές των ηθοποιών σταρ είχαν εκτιναχθεί στα ύψη, φτάνοντας έως και τα 20.000 ευρώ ανά επεισόδιο. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση ηθοποιού που συμμετείχε με άλλες γυναίκες σε εκπομπή της ΕΤ1 και λαμβάνει 800 ευρω (μικτά ) τη μέρα. Και αίφνης με την επιλογή από τον ΑΝΤ1 που έκοψε σημαντικές σειρές στον αέρα και στη συνέχεια από τη συνταγή των reality games του Alpha οι ηθοποιοί υπέστησαν τον ξαφνικό θάνατο.
Εδώ η ΕΡΤ, όπως έχουμε ξαναγράψει , μπορεί να δώσει τη λύση και να διασώσει τη ραδιοτηλεοπτική αγορά, σε πείσμα της νεοφιλελεύθερης κυβερνητικής παρέας που οραματίζεται το κλείσιμο της. Την ώρα που το ιδιωτικό μοντέλο λειτουργίας της τηλεόρασης αποτυγχάνει παταγωδώς, η ΕΡΤ- απελευθερωμένη από τις κυβερνητικές παρεμβάσεις- οφείλει με διαφανείς διαδικασίες, να ρίξει το 1/3 του ανταποδοτικού τέλους (100 εκατ. ευρώ) στην αγορά, για την παραγωγή προγράμματος (σειρές , ντοκιμαντέρ, ταινίες ) και διασώζοντας θέσεις εργασίας και εταιρείες στον ιδιωτικό τομέα . Το κακό της πρόσωπο των προηγούμενων ετών δεν μπορεί να αποτελεί άλλοθι για τα σχέδια συρρίκνωσης.