Τις επιπτώσεις στις εταιρείες, στις θέσεις εργασίας και στα ασφαλιστικά ταμεία από την άγρια φορολογία παραδέχθηκε το υπουργείο Οικονομικών αναφερόμενο στους φόρους! Στο σχέδιο νόμου για τη φορολογία επί των ακινήτων συμφώνησε πως η επιβολή φόρου 20% στις διαφημίσεις της τηλεόρασης θα καταστρέψει τη σχετική αγορά, με αποτέλεσμα να παγώσει έως την 1η Ιανουαρίου 2015. Είχε προηγηθεί σχετικό αίτημα από την ΕΙΤΗΣΕΕ, που είναι κάθετα αντίθετη, από την εποχή του Γ. Παπανδρέου, στην υλοποίηση του ψηφισμένου νόμου.
Τα αποκαλυπτικά επιχειρήματα της έκθεσης
Ίσως τα κόμματα της αντιπολίτευσης (ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ, ΑΝΕΛ) θα πρέπει να διαβάσουν προσεκτικά τα επιχειρήματα του υπουργείου Οικονομικών για τη μη υλοποίηση του νόμου και να ζητήσουν να ισχύσουν για όλη την κοινωνία. Στην εισηγητική έκθεση της τροπολογίας αναφέρεται πως «η παρούσα δυσμενής οικονομική συγκυρία έχει επιδράσει αρνητικά στην οικονομική κατάσταση όλων των εμπλεκόμενων φορέων, και δη των επιχειρήσεων που εκμεταλλεύονται τηλεοπτικούς σταθμούς, όσο και των διαφημιστών και των διαφημιζομένων». Και ακόμη:
«Οι λόγοι που επέβαλαν τη μετάθεση της έναρξης ισχύος τής εν λόγω διάταξης μέχρι σήμερα δεν έχουν εκλείψει, αντίθετα επεκτείνονται διαρκώς, με αποτέλεσμα τυχόν εφαρμογή της από 1.1.2014 να δύναται να προκαλέσει περαιτέρω προβλήματα στη βιωσιμότητα των τηλεοπτικών σταθμών και των διαφημιστικών εταιρειών, με κίνδυνο, σε περίπτωση διακοπής της λειτουργίας τους, να χαθούν εκατοντάδες θέσεις εργασίας, καθώς και σημαντικά έσοδα για το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κοινωνική συνοχή και τη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας».
Στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους δεν υπάρχει εκτίμηση για την απώλεια εσόδων για το 2014 από τη μετάθεση της επιβολής του ειδικού φόρου 20% στις τηλεοπτικές επιχειρήσεις, παρά μόνο η αναφορά πως θα αναπληρωθεί από άλλες πηγές του κρατικού προϋπολογισμού.
Ήδη οι διαφημιζόμενοι ζητούν την πλήρη εξαφάνισή του, η οποία είχε γίνει από την κυβέρνηση Κώστα Καραμανλή και από τον αρμόδιο υπουργό Επικρατείας Θόδωρο Ρουσόπουλο. Οι ιδιοκτήτες των τηλεοπτικών σταθμών είχαν κερδίσει, για λογαριασμό και των διαφημιστών και των διαφημιζομένων, τη σταδιακή κατάργησή του σε αντάλλαγμα για την αύξηση του ανταποδοτικού τέλους υπέρ της ΕΡΤ κατά 30%.