Το “Π” άνοιξε το διάλογο για την κρατική ραδιοτηλεόραση, καταθέτοντας αρχικά ορισμένες σκέψεις της συντακτικής του ομάδας. Ιδού:
Μπορεί να “αναπνεύσει” ένα τμήμα της τηλεοπτικής αγοράς; Με μια σειρά από αποφασιστικές κινήσεις που είναι σε θέση να κάνει η ΕΡΤ ίσως είναι εφικτό , την ίδια ώρα που η κρατική ραδιοτηλεόραση βρίσκεται στο επίκεντρο νεοφιλελεύθερων αντιλήψεων που επιδιώκουν τη συρρίκνωσή της . Ίσως δεν είναι αντιληπτό, αλλά εντός κυβέρνησης υπάρχουν υπουργοί που πιστεύουν πως η ΕΡΤ πρέπει να κλείσει τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς και να μειώσει το προσωπικό της . Η απάντηση στα σχεδιαζόμενα λουκέτα, είναι δουλειά για όλους , αναπτύσσοντας ξανά την ελληνική παραγωγή, παράγοντας πάλι ελληνικό περιεχόμενο, δημιουργώντας τηλεοπτική βιβλιοθήκη, αναθέτοντας παραγωγές σε υπαρκτές, και όχι “fast track”, εταιρείες.
Η κρατική ραδιοτηλεόραση πρέπει να αλλάξει ταυτότητα και χαρακτήρα , και να μετατραπεί σε κέντρο παραγωγής τηλεοπτικού προγράμματος. Απαραίτητη προυπόθεσης η καθιέρωση της διαφάνειας στη λειτουργία του και η δημιουργία ενός νέου σχήματος που θα εγκρίνει τις παραγωγές με κριτήρια που δεν θα αμφισβητούνται.
-Η ΕΡΤ δεν έχει κανένα λόγο να παραμένει στη διαφημιστική αγορά. Το ποσό που μέχρι τώρα εισέπραττε μπορεί να κατευθυνθεί στην ιδιωτική τηλεόραση. Κακώς μπήκε , κακώς παραμένει. Ομοίως και με τη μετάδοση των ποδοσφαιρικών αγώνων, οι οποίοι στοιχίζουν πολλά περισσότερα χρήματα, από όσα φέρνουν με τη μορφή των διαφημιστικών εσόδων.
– Διάθεση στην αγορά σε παραγωγές και συμπαραγωγές του 1/3 του ανταποδοτικού τέλους , δηλαδή 100 εκατ. ευρώ. Σε μια τέτοια εποχή η ΕΡΤ, πρέπει υπό τη μορφή των συμπαραγωγών, να ζητήσει την παραγωγή νέων σειρών και ντοκιμαντέρ, απευθυνόμενη σε όλη την τηλεοπτική αγορά. Με μια τέτοια κίνηση θα δώσει εργασία σε όλους τους παράγοντες της αγοράς, σκηνοθέτες, σεναριογράφους ηθοποιούς , μοντέρ, δημοσιογράφους και ταυτόχρονα τους μεγάλους παίχτες της αγοράς (Έψιλον, ΑΤΑ, κ.α.) και τους ανεξάρτητους παραγωγούς.
-Ειδικά για τα παιδιά , η ΕΡΤ πρέπει άμεσα να προχωρήσει στην παραγωγή ελληνικού προγράμματος, δίνοντας δουλειές σε ανθρώπους που έχουν σηματιντική εμπειρία στο χώρο.
-Σε συνεργασία με τους ιδιωτικούς σταθμούς και τη συνδρομητική τηλεόραση, χρησιμοποιώντας τον πόρο του ανταποδοτικού τέλους, αρχίζει να παράγει πρόγραμμα με στόχο την αγορά του εξωτερικού, έχοντας ως πρότυπο τον τηλεοπτικό τουρισμό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το “Νησί” το οποίο είναι ένα από τα (λίγα) καλά τηλεοπτικά προϊόντα της ελληνικής τηλεόρασης .
-Νέα πεδία δράσης: Υπάρχουν κι άλλες ιδέες όπως η αξιοποίηση του αρχείου της, δημιουργώντας συμπαραγωγές πχ για την ιστορία και τις προσωπικότητες της χώρας σε συνεργασία με ελληνικά και ξένα δίκτυα ή ακόμη και για επιμέρους ζητήματα όπως η ιστορία του αθλητισμού , σε συνεργασία, για παράδειγμα, με τη Nova, ή με όποιον άλλο σταθμό έχει αντίστοιχη ιδέα.
Η ΕΡΤ με αυτές τις κινήσεις μπορεί να αποκτήσει ξανά πρόγραμμα που είναι συμβατό με την κατά νόμο αποστολή της, αλλά και ταυτόχρονα να ενισχύσει την αγορά οπτικοακουστικού περιεχομένου, την οποία η ιδιωτική τηλεόραση, περιόρισε δραματικά. Συνεπώς έτσι διασφαλίζει το ανταποδοτικό τέλος, δεν συρρικνώνεται και ταυτόχρονα κυκλοφορεί χρήμα στην τηλεόραση, τώρα που ο πόρος της διαφήμισης μειώνεται κατακόρυφα. Και έτσι “απαντά” στους επικριτές , με τη μετατροπή της σε εργαλείο οικονομικής ανάπτυξης.