Από την Αυγή της Κυριακής
Έναν επίκαιρο «Οδηγό ανάγνωσης δημοσκοπήσεων» εξέδωσε ο Σύλλογος Εταιρειών Δημοσκοπήσεων και Έρευνας Αγοράς (ΣΕΔΕΑ), προκειμένου οι πολίτες, αλλά και οι εμπλεκόμενοι δημοσιογράφοι, πολιτικοί, ερευνητές κ.ά. να γνωρίζουν τους βασικούς ορισμούς και να λαμβάνουν υπόψη τις συγκεκριμένες παραμέτρους κατά την ανάγνωση και ερμηνεία των στοιχείων.
Το τελευταίο διάστημα εξάλλου, μετά από απουσία μηνών, επανήλθαν στη δημοσιότητα οι πολιτικές έρευνες, οι οποίες δείχνουν πρωτοφανές προβάδισμα του ΣΥΡΙΖΑ στην πρόθεση ψήφου. Μία από αυτές, της Public Issue, την οποία δημοσίευσε η “Εφημερίδα των Συντακτών”, αμφισβήτησε η Ν.Δ. με επίσημη ανακοίνωση, προβάλλοντας αστήρικτα επιχειρήματα, με προφανή στόχο να υποτιμήσει την εταιρεία, να αμφισβητήσει το προβάδισμα του ΣΥΡΙΖΑ και να χειραγωγήσει την κοινή γνώμη.
Δυστυχώς για τη Ν.Δ., επόμενη έρευνα, αυτή τη φορά της εταιρείας Pulse που δημοσίευσε το “Ποντίκι”, επιβεβαίωσε τα αποτελέσματα της Public Issue, όπως και προηγούμενης μέτρησης για την Αττική που πραγματοποίησε η GPO για το Newpost.Προκειμένου να μην υπάρχουν παρερμηνείες και να γίνεται αντιληπτό όταν επιχειρείται η δημιουργία εντυπώσεων, ο ΣΕΔΕΑ συνέταξε έναν βασικό οδηγό 5 σημείων, τα οποία οι αναγνώστες των δημοσκοπήσεων θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη.
Ολόκληρο το άρθρο στην Αυγή