Το πάγωμα της κατάθεσης του πολυνομοσχεδίου έφερε αναστάτωση στη διαφημιστική αγορά, η οποία ανέμενε πως θα συμπεριλαμβανόταν σε αυτό η αναστολή εφαρμογής του νόμου 4279/2014, που αλλάζει τις σχέσεις μεταξύ διαφημιζομένων – διαφημιστών και ΜΜΕ. Ο πρόεδρος της ΕΔΕΕ Μανόλης Παπαπολύζος σε συνέντευξή του στην ιστοσελίδα advertising.gr αναφέρεται στην έρευνα της Deloitte, η οποία παρουσίασε μελέτη για τις ζημίες του κλάδου σε περίπτωση εφαρμογής του νόμου.
Σύμφωνα με τον Μ. Παπαπολύζο, οι διαφημιστικές εταιρείες θα έχουν απώλειες της τάξεως των 27,4 εκατ. ευρώ και θα αναγκαστούν να ζητήσουν νέα δάνεια, ενώ θα χαθούν περί τις 425 θέσεις εργασίας. Οι διαφημιζόμενοι θα επιβαρυνθούν με την απευθείας πληρωμή του αγγελιοσήμου και θα έχουν επιβάρυνση της ρευστότητάς τους κατά 21,5 εκατ. ευρώ. Πολύ μεγάλες, κατά την έρευνα της ΕΔΕΕ, θα είναι οι επιπτώσεις για τα ασφαλιστικά ταμεία, με απώλεια εσόδων 15 εκατ. ευρώ, καθώς εκτιμάται πως θα χαθεί το αγγελιόσημο κατά την τιμολόγηση των μικρών διαφημιζομένων.
Μόνο για τα ίδια τα ΜΜΕ προκύπτει άμεση ωφέλεια, η οποία όμως θα είναι βραχυπρόθεσμη, καθώς θα έχουν κι αυτά απώλειες ύψους 15 εκατ. ευρώ. Μετά το πάγωμα του πολυνομοσχεδίου οι διαφημιστικές εταιρείες κάθονται σε αναμμένα κάρβουνα, καθώς η εφαρμογή του νόμου αρχίζει την 1η Ιουλίου και η ΕΔΕΕ ζητάει την άμεση αναστολή του.