Η εταιρεία μετρήσεων τηλεθέασης, η Nielsen Audience Measurement, ενημέρωσε δημόσια τους τηλεοπτικούς σταθμούς που μετέχουν στη μέτρηση πως άλλαξε το δείγμα της, τροποποιώντας σημαντικά τις ποσοστώσεις των κατηγοριών του κοινού, σύμφωνα με την εφημερίδα «Φιλελεύθερος» της Κύπρου.
Επιχείρημα για αυτή την αλλαγή ήταν πως τα τελευταία χρόνια της οικονομικής κρίσης έχει αλλάξει σημαντικά η κοινωνική διαστρωμάτωση στην Κύπρο. Η φτώχεια αυξήθηκε όπως και η ανεργία, άρα τα νοικοκυριά που προσφέρουν στην ημερήσια τηλεθέαση αυξήθηκαν σημαντικά. Με το παλιό δείγμα δεν αποτυπωνόταν σωστά η επιλογή του κοινού και τα ποσοστά δεν ήταν ακριβή. Η ίδια η εταιρεία της Nielsen δεν αποδέχεται πως η αλλαγή του δείγματος επηρεάζει σημαντικά τον τηλεοπτικό ανταγωνισμό. Στην Κύπρο πάντως, όπως γράφει η εφημερίδα, ένας τηλεοπτικός σταθμός κατέθεσε καταγγελία στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για αυτό το θέμα.
Η Nielsen πραγματοποιεί τις μετρήσεις τηλεθέασης και στην Ελλάδα. Καμιά επίσημη ανακοίνωση για το δείγμα ή τις μετρήσεις δεν έχει γίνει εδώ και χρόνια. Τα ποσοστά τηλεθέασης, όπως αποτυπώνονται στα εβδομαδιαία μερίδια, παρουσιάζουν σημαντικές ανακατατάξεις από μήνα σε μήνα. Για να αλλάξει, ωστόσο, το δείγμα, πρέπει να γίνει νέα ευρεία έρευνα κοινωνικής διαστρωμάτωσης, που σημαίνει ένα επιπλέον κόστος για τους πελάτες της Nielsen, τους τηλεοπτικούς σταθμούς και τις διαφημιστικές εταιρείες. Κόστος που δεν είναι διατεθειμένοι να αναλάβουν οι σταθμοί.