Απώλειες 21 εκατ. ευρώ το 2010 εξαιτίας της ύφεσης , αλλά και ανοδικής πορείας στην τηλεθέαση την τελευταία 4ετία , καταγράφει ο Alpha. Ο διευθύνων σύμβουλος του Alpha, Cristoph Mainush μίλησε για ένα σύστημα TOP 3 , στον οποίο συμμετέχουν το Mega και ο ΑΝΤ1 . Οι 3 αυτοί σταθμοί έχουν το 57% της τηλεθέασης ενώ μεταξύ τους η διαφορά του μειώνεται.
Αναλυτικά το δελτίο Τύπου του Alpha
Κατά τη διάρκεια Συνέντευξης Τύπου νωρίτερα σήμερα, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Alpha, Christoph Mainusch, αναφέρθηκε στην τρέχουσα τηλεοπτική περίοδο καθώς και στα σχέδια του σταθμού για το υπόλοιπο της σαιζόν. Το 2010, η τηλεθέαση του Alpha ενισχύθηκε, αγγίζοντας το 13,8% και το 15,6% στο σύνολο ημέρας και στο prime time αντιστοίχως, στο τηλεοπτικό κοινό 15-44. Αυτή η θετική τάση ισχυροποιήθηκε περαιτέρω το πρώτο δίμηνο του 2011, με την τηλεθέαση να κυμαίνεται κατά μέσο όρο στο 15,5% για το σύνολο ημέρας και στο 17,5% για το prime time. Πιο συγκεκριμένα, ο Φεβρουάριος του 2011 αποτελεί τον καλύτερο μήνα από πλευράς τηλεθέασης στην ιστορία του Alpha, αφού ανήλθε σε 16% στο σύνολο ημέρας.
Η ραγδαία ανάπτυξη του Alpha άλλαξε τους συσχετισμούς μεταξύ των ελληνικών τηλεοπτικών σταθμών: Οι τρεις μεγαλύτεροι τηλεοπτικοί σταθμοί κινούνται πλέον σε παραπλήσια επίπεδα τηλεθέασης, και συναγωνίζονται επί ίσοις όροις σε καθημερινή βάση. Επιπλέον, το συνολικό μερίδιο και των τριών τηλεοπτικών σταθμών αθροιστικά έχει αυξηθεί, όπως εξάλλου και η απόστασή τους με τα υπόλοιπα τηλεοπτικά κανάλια.
Σχολιάζοντας τα θετικά αποτελέσματα του Alpha, o κ. Mainusch υπογράμμισε τέσσερις καθοριστικούς παράγοντες επιτυχίας:
1) Συνειδητές στρατηγικές επιλογές, όπως η απόφαση να μετακινηθεί το Δελτίο Ειδήσεων του Alpha στη ζώνη των 19.00, καθώς και η απόφαση για την υιοθέτηση οριζόντιου έναντι κάθετου προγραμματισμού, με την τοποθέτηση καθημερινού προγράμματος στη ζώνη των 21.00, όπως έγινε με την προβολή του Big Brother.
2) Νέα τυπολογία προγραμμάτων, όπως η εκπομπή Οικογενειακές Ιστορίες που βασίζεται στην λογική του scripted reality, και η οποία κατάφερε να υπερδιπλασιάσει την τηλεθέαση του Alpha στη ζώνη των 18.00 τους πρώτους δύο μήνες του 2011 σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, με μέσο όρο τηλεθέασης 22,2%. Στις νέες εκπομπές επίσης συγκαταλέγεται και το Βράδυ με τον Πέτρο Κωστόπουλο, το οποίο κατέκτησε το κοινό, κερδίζοντας μερίδιο τηλεθέασης 21,4% κατά μέσο όρο το πρώτο δίμηνο του 2011.
3) Αγαπημένες εκπομπές που επέστρεψαν και κατάφεραν να τα πάνε ακόμα καλύτερα και από την περσινή σαιζόν: Για παράδειγμα, το Chart*Show – Your Countdown και το Greek Idol βελτίωσαν τον μέσο όρο τηλεθέασής τους κατά 22,7% και 16,1% αντιστοίχως. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι μέσα στον Φεβρουάριο του 2011, τόσο το Chart*Show όσο και οι οντισιόν του Greek Idol είχαν τα επεισόδια με την μεγαλύτερη τηλεθέαση στην ιστορία τους, με ποσοστά τηλεθέασης που έφτασαν το 24,9% (στις 13/02/11) και το 31% (στις 26/02/11) αντιστοίχως. Άλλες επιτυχημένες επάνοδοι ήταν αυτές των εκπομπών Για Λογαριασμό Σας και Σπίτι απ΄την Αρχή.
4) Επιτυχημένες εκπομπές με σταθερά μεγάλο κοινό που τις παρακολουθεί. Το Κάτι Ψήνεται πολύ συχνά κατακτά την κορυφή της τηλεθέασης στη ζώνη των 20.00, μπροστά από τα δελτία ειδήσεων των υπόλοιπων σταθμών, ενώ το 2011 αύξησε το μερίδιο τηλεθέασής του κατά 20% από το τελευταίο τρίμηνο του 2010, φτάνοντας το 23,4%. Επιπλέον τόσο το Πάμε Πακέτο όσο και ο Εφιάλτης! στην Κουζίνα αύξησαν και αυτά το μερίδιό τους, με μέσο όρο τηλεθέασης 20,7% και 21,1% αντιστοίχως. Ακόμα και τα ποσοστά τηλεθέασης-ρεκόρ του Αλ Τσαντίρι Νιούζ ισχυροποιήθηκαν το 2011, φτάνοντας το 48,1% κατά μέσο όρο.
Ο Alpha προτίθεται να διατηρήσει τη δυναμική του για το υπόλοιπο της τηλεοπτικής περιόδου, με νέες εκπομπές και καινοτόμα προγράμματα:
1) Άννα Βίσση. Όσο Έχω Φωνή: Μια σπάνια ματιά στη ζωή της Άννα Βίσση. Στη σκηνή και μπροστά στους θαυμαστές της είναι η σταρ Άννα Βίσση. Πόσα όμως ξέρετε για την Άννα; Ο Alpha σας δίνει ένα backstage pass στη ζωή της. Ακολουθήστε την βήμα-βήμα και δείτε από κοντά πώς καταφέρνει να συνδυάσει την μοναδική της καριέρα και την αστείρευτη δημιουργικότητά της με μια ιδιωτική ζωή που είναι διαρκώς εκτεθειμένη στα φώτα της δημοσιότητας, αλλά και με την καθημερινότητά της ως μητέρα, κόρη, αδελφή και φίλη.
2) Botrini’s Project: O Έκτορας Μποτρίνι δίνει μια δεύτερη ευκαιρία σε 12 νέους ανθρώπους που το αξίζουν: Από εκεί που μαγείρευαν μόνο στην κουζίνα του σπιτιού τους θα γίνουν το μόνιμο προσωπικό του νέου του εστιατορίου στην Αθήνα. Δεν θα μάθουν απλώς να μαγειρεύουν, αλλά θα κερδίσουν μια νέα δουλειά και την ελπίδα για μια καλύτερη ζωή. Παράλληλα θα παρακολουθήσουμε πώς ο διάσημος σεφ θα στήσει τη νέα του επένδυση από το μηδέν.
3) Sunshine Girls: Ακολουθήστε τη ζωή πέντε όμορφων και γνωστών Αθηναίων γυναικών και γνωρίστε όχι μόνο τον ιδιαίτερο τρόπο ζωής τους αλλά και τις ελπίδες, τους φόβους, τα όνειρα και τις φιλοδοξίες τους: Η ιδιοκτήτρια γκαλερί, Μαίρη Αλεξίου, το μοντέλο και ιδιοκτήτρια μπουτίκ, Κωνσταντίνα Βαϊοπούλου, η σχεδιάστρια και επιχειρηματίας Χριστίνα Κοντοβά, το it-girl Ειρήνη Λαιμού και η πρόεδρος της W.I.N. Hellas και επιχειρηματίας, Μάντα Παπαδάκου ανοίγουν τα σπίτια τους και τις ζωές τους.
4) Formula 1: H Formula 1 επιστρέφει στον Alpha για μία ακόμα σαιζόν, με αυξημένη ταχύτητα και αδρεναλίνη. Πριν από κάθε αγώνα παρακολουθήστε το pre-show F1 Countdown. Με συνεντεύξεις, ρεπορτάζ αναλύσεις, αποστολές και αφιερώματα, η εκπομπή μεταφέρει τον παλμό του GP. Οι Σταυρούλα Σκλαβούνου, Νίκος Κατσαρός και Πάνος Σεϊτανίδης πλαισιώνουν τον Τάκη Πουρναράκη στην παρουσίαση.