Το αποκλειστικό ρεπορτάζ του “Π” για τον ΑΝΤ2
Σχέδιο επανατοθέτησης του ΑΝΤ1 στην τηλεοπτική αγορά με την αλλαγή χαρακτήρα του Μακεδονία TV, επεξεργάζονται οι επιτελείς του Αμαρουσίου. Σύμφωνα με πληροφορίες κατέληξαν στην απόφαση, να αλλάξουν πλήρως το Μακεδονία TV , αλλάζοντας το όνομά του σε ΑΝΤ2 , μεταδίδοντας ταινίες και σειρές κατά τα πρότυπα των κινηματογραφικών καναλιών της Nova, μόνο που σε αντίθεση με τη συνδρομητική TV, θα παρέχει το περιεχόμενο αυτό δωρεάν . Το λανσάρισμα του νέου προγράμματος θα γίνει ως το Μάρτιο και ο στόχος είναι προφανής . Να δημιουργήσει ένα εναλλακτικό πόλο τηλεθέασης που θα συγκεντρώσει έσοδα κόβοντας μερίδια από τους υπόλοιπους σταθμούς με στόχο να απευθύνεται στη διαφημιστική αγορά προτείνοντας διαφήμιση σε διαφορετικούς σταθμούς. Στον ΑΝΤ1 πιστεύουν πως η δημιουργία του ΑΝΤ1, με διαρκή , free to air , μετάδοση ταινιών και σειρών , έχοντας τη συμφωνία με τη FOX , θα μπορέσουν να δημιουργήσουν τον εναλλακτικό πόλο για τον τηλεθεατή, ο οποίος όταν τα μεγάλα κανάλια μεταδίδουν ομοειδές πρόγραμμα (Mega-ANT1 / ANT1- Alpha-star) , αν δεν έχει nova αισθάνεται πως δεν διαθέτει άλλη επιλογή.
Το πλεονέκτημα για την οικογένεια Κυριακού είναι πως διαθέτει ήδη τον τηλεοπτικό σταθμό και το επιπλέον κόστος δημιουργίας άλλου προγράμματος είναι περιορισμένο εφόσον θα μπορέσει να αξιοποιήσει τις υφιστάμενες συμφωνίες με τα στούντιο και να μεταδώσει τις ταινίες που δεν προβάλει στον ΑΝΤ1 , είτε κάνοντας στον ΑΝΤΕΝΝΑ 2 τη δεύτερη προβολή τους . Σύμφωνα με τις αρχικές εκτιμήσεις τους το επιπλέον κόστος για ένα τέτοιο πρόγραμμα θα κινηθεί περίπου στα 5-6 εκατ. ευρώ του χρόνο . Με αυτό το δεδομένο , πρόθεσή τους είναι να “σπάσουν» τις τιμές στην αγορά και να πουλάνε πακέτο , σε μία τιμή, τους δύο σταθμούς, σαν ένα κανάλι με αθροιστική θεαματικότητα που θα ξεπερνά το 20% , άρα και το Mega. Ο διαφημιζόμενος δηλαδή θα ‘αγοράζει» ένα κανάλι (ΑΝΤ1) και θα παίρνει δύο (ΑΝΤ1, ΑΝΤΕΝΝΑ 2)
Αν το σχέδιο υλοποιηθεί η διπλή παρουσία του ομίλου ΑΝΤ1 στη διαφημιστική αγορά εκτιμάται πως θα επιταχύνει τις εξελίξεις για τη συγκρότηση των τηλεοπτικών ομίλων, όπως ακριβώς έγινε με το ραδιόφωνο. Όπως για παράδειγμα ο όμιλος Αλαφούζου διαπραγματεύεται διαφημίσεις για 4 σταθμούς (Σκάι, Μελωδία, Red, Freedom) ή η Star Investments (Δρόμος , Rock, DJ, Δίεση) έτσι εκτιμούν πως θα συμβεί και στην τηλεόραση , ανοίγοντας το δρόμο για πιθανές συνεργασίες όπως αυτή του Mega, με το Star, στα οποία κοινός παρονομαστής είναι ο όμιλος Βαρδινογιάννη. Σε ένα τέτοιο τοπίο – αν διαμορφωθεί πάντοτε- ΝΕΤ, Alter και Σκάι, καλούνται να επαναπροσδιορίσουν τη θέση τους στη διαφημιστική αγορά. Κι όλα αυτά συμβαίνουν καθώς η πλευρά του Θ. Κυριακού θεωρεί πως ένα μέρος της διαφήμισης που χάνουν οι τηλεοπτικοί σταθμοί από την κρίση, δεν θα επανέλθει στην τηλεόραση, τα επόμενα χρόνια , αλλά θα κατευθυνθεί στο Internet.
Εκεί προσδιορίζεται και επόμενη κίνηση του ομίλου. Σύμφωνα με πληροφορίες το τελευταίο διάστημα υπάρχουν ενδιαφέρον για τη γερμανική αγορά, με στόχο την εξαγορά μιας μεγάλης ιντερνετικής εταιρείας. Στόχος του Θ. Κυριακού είναι να αποκτήσει μια ισχυρή τεχνογνωσία στο Internet , και όχι να φτιάξει και ελληνική εταιρεία, έτσι ώστε να απευθυνθεί άμεσα στην παγκόσμια αγορά του Διαδικτύου, μεταφέροντας, μεταξύ άλλων το προϊόν του ομίλου ΑΝΤ1 στο Internet .
(έντυπη έκδοση Τυπολογιών 25.12.2009)