Παρόν/03.04.2010
Με κριτήρια αξιολόγησης των μεγάλων πελατών και την απαίτηση εγγυήσεων της πιστοληπτικής τους ικανότητας προσπαθούν τα τηλεοπτικά κανάλια να διασφαλίσουν τα διαφημιστικά έσοδα τους στην εποχή της κρίσης. Όπως είχε αποκαλύψει το «Π» στις 7 Φεβρουαρίου «οι τηλεοπτικοί σταθμοί και οι διαφημιστικές εταιρείες εξετάζουν ένα σύστημα αξιολόγησης της οικονομικής επιφάνειας των διαφημιζομένων, με τη συνδρομή εταιρείας αξιολόγησης και ασφαλιστικής εταιρείας, με στόχο τη μείωση των επισφαλειών στην εποχή της κρίσης». Κεντρική απόφαση για ασφάλιση των διαφημίσεων μπορεί να μην ελήφθη αφού δεν προσφέρονται για κοινό ταμεία κανάλια και διαφημιστικές εταιρείες, η αξιολόγηση όμως εντάχθηκε στα τμήματα μάρκετινγκ των καναλιών. Το Mega στην ενημέρωση προς τους μετόχους του παραδέχεται πως ενόψει του πιστωτικού κινδύνου, έλαβε μέτρα για την «αξιολόγηση των πελατών και επιλογή των κατά το δυνατόν αξιόπιστών και φερέγγυων, μερική λήψη μορφής εγγύησης έναντι της τιμολόγησης και μερική ασφάλιση εισπρακτέων ποσών». Τα μέτρα αυτά είχαν συζητηθεί αναλυτικά, όπως έγραφε πριν δυο μήνες η στήλη ανάμεσα στις διαφημιστικές εταιρείες και τα κανάλια. Παρόμοια πολιτική σε μικρότερη ωστόσο κλίμακα δηλώνει πως ακολουθεί και το Alter. «Η εταιρεία έχει θεσπίσει κριτήρια για την παροχή πίστωσης στους πελάτες της η πλειοψηφία των οποίων αφορά μεγάλους πολυεθνικούς, κυρίως διαφημιστικούς οίκους, οι οποίοι αξιολογούνται γενικά ως υψηλής φερεγγυότητας», αναφέρει συγκεκριμένα. Τα κανάλια φοβούνται ότι με τη συνέχιση της κρίσης θα αντιμετωπίσουν την αδυναμία μεγάλων πελατών να πληρώσουν για τη διαφήμιση τους και για αυτό λαμβάνουν τα παραπάνω μέτρα.