Πριν από λίγες μέρες ο γενικός γραμματέας του ΟΟΣΑ, Άνχελ Γκουρία, παρέδωσε την αξίας, 1 εκατ. ευρώ έρευνα των εμπειρογνωμόνων, στην ελληνική κυβέρνηση. Οι προτάσεις για τα ΜΜΕ δεν παρουσιάζουν καμία έκπληξη. Δεν υπάρχουν. Οι ερευνητές προτείνουν την κατάργηση του αγγελιοσήμου, την ενιαία τιμή στο βιβλίο και της δημοσίευσης των ισολογισμών ακόμη και στο ΦΕΚ!
Θα περίμενε κανείς πως μια τόση ακριβή έρευνα θα περιείχε περισσότερα στοιχεία για τα media, σε κομβικά ζητήματα όπως η αύξηση των εσόδων και η δημιουργία θέσεων εργασίας. Ζητήματα διαπλοκής που επιτρέπουν σε προμηθευτές του δημοσίου να έχουν και ελλειμματικά ΜΜΕ που χρηματοδοτούνται από τις τράπεζες, δεν αποτελούν αντικείμενο μελέτης. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι δημιουργούν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού στους επιχειρηματίες των media που δεν έχουν δοσοληψίες με το κράτος. Εκτός ατζέντας είναι και η απελευθέρωση του Στοιχήματος, διαμορφώνονται ολιγοπωλιακές καταστάσεις που δεν επιτρέπουν την είσοδο των μεγάλων ιδιωτικών στοιχηματικών εταιρειών, με σειρά νομικών εμποδίων.
Δεν υπάρχουν αναφορές όμως ούτε στο υπό δημιουργία μονοπώλιο στην ψηφιακή τηλεόραση, όπου εκπέμπουν κανάλια οι άδειες των οποίων έχουν λήξει, ενώ ταυτόχρονα προωθείται ένα σχήμα όπου οι σταθμοί εθνικής εμβέλειας θα ελέγχουν και τις ψηφιακές μεταδόσεις εντός της χώρας.
Για τη διαφήμιση, οι παρατηρήσεις εστιάζονται στην κατάργηση του αγγελιοσήμου, το οποίο αποτελεί πάγια θέση διαφημιστών και διαφημιζόμενων. Για το στρεβλό καθεστώς των «επιστροφών» που δημιούργησε μια παράλληλη «χρηματιστηριακή αγορά» επί των διαφημίσεων» δεν υπάρχουν απαντήσεις….