Το αν οι τεχνοκρατικές απαντήσεις των αρμόδιων υπουργείων θα ικανοποιήσουν την Κομισιόν θα φανεί το επόμενο διάστημα. Είναι, πάντως, χαρακτηριστικό πως από την πλευρά της κυβέρνησης, παρά τις ηχηρές δηλώσεις περί τάξης στο ραδιοτηλεοπτικό τοπίο, δεν έχουν εκδοθεί ακόμη οι δύο απαραίτητες υπουργικές αποφάσεις, η μία για τον αριθμό των τηλεοπτικών αδειών και η δεύτερη για το τίμημα της άδειας. Η δικαιολογία για την καθυστέρηση αυτή είναι πιστευτή.
Καμία διαδικασία τηλεοπτικής αδειοδότησης δεν μπορεί να αρχίσει εάν προηγουμένως δεν έχει λυθεί η εκκρεμότητα του διορισμού νέων μελών στο Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης. Και ο διορισμός έχει παγώσει λόγω των εκλογών στην ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας.
Εδώ υπάρχει ένα κενό που έρχεται σε σύγκρουση με το Σύνταγμα, το οποίο προβλέπει και απαιτεί τη λειτουργία του ΕΣΡ υπό όλες τις συνθήκες. Η απαίτηση αυτή επιτρέπει να υπάρξει ένα υπηρεσιακό ΕΣΡ με πράξη νομοθετικού περιεχομένου, μέχρι να ορίσει η Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής τη νέα του σύνθεση. Η κυβέρνηση κινούμενη προς την αντίθεση κατεύθυνση ξεκίνησε από την περασμένη βδομάδα να διοχετεύει την πληροφορία πως προτίθεται να μεταφέρει την αρμοδιότητα του ελέγχου των φακέλων από το ΕΣΡ στο υπουργείο Τύπου. Αν αυτό συμβεί είναι προφανές πως ο διαγωνισμός θα κινδυνεύσει άμεσα να ακυρωθεί αφού θα υπάρξουν αιτήσεις στο ΣτΕ περί αντισυνταγματικότητας.Είναι μια επιλογή υψηλού ρίσκου, όπως και η προηγούμενη που πήρε ο Νίκος Παππάς διακόπτοντας την παράταση της θητείας των 3 μελών του ΕΣΡ, Λίνας Αλεξίου, Γιώργου Στεφανάκη και Κωνσταντίνου Αποστολά.