Η κυβερνητική απόφαση για την ένταξη του ΕΤΑΠ – ΜΜΕ στο ενιαίο υπερταμείο σκοντάφτει στη χρηματοδότησή του, καθώς θα πρέπει να συνεισφέρουν τόσο οι εργοδότες όσο και το κράτος. Σύμφωνα με πληροφορίες, κυκλοφορεί ένα σενάριο για να ξεπεραστεί ο σκόπελος αυτός, σύμφωνα με το οποίο το ΕΤΑΠ – ΜΜΕ θα λειτουργήσει «αυτόνομα» εντός του ενιαίου ασφαλιστικού ταμείου, με δικούς του πόρους. Όχι όμως από το αγγελιόσημο, το οποίο καταργείται οριστικά και υπάρχει πρόθεση να αντικατασταθεί από έναν μικρό φόρο επί όλων των διαφημίσεων στα ΜΜΕ, της τάξεως του 8%. Αυτό που είχε ζητήσει από το καλοκαίρι η ΕΙΤΗΣΕΕ από την κυβέρνηση ήταν να αντικατασταθεί η «επιβάρυνση» του 64,5% της διαφήμισης (ΦΠΑ 23% + αγγελιόσημο 21,5% + ειδικός φόρος τηλεόρασης 20%) από έναν άλλο φόρο, που στην τελική του μορφή θα επιβαρύνει τη διαφήμιση με 31% (ΦΠΑ 23% + ειδικός φόρος τηλεόρασης 8%).
Η ουσία είναι πως στην πράξη η πρόταση καταργεί το αγγελιόσημο και το μεταφέρει σε έναν καθαυτό φόρο, που θα λειτουργεί «ανταποδοτικά» υπέρ της κοινωνικής ασφάλισης, ο οποίος θα αντικαταστήσει ουσιαστικά την εργοδοτική και την κρατική εισφορά στο ΕΤΑΠ – ΜΜΕ. Σε αυτόν τον «μεταμφιεσμένο» φόρο θα πρέπει να ενταχθούν όλοι οι εργαζόμενοι των τηλεοπτικών σταθμών και οι τεχνικοί!
Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δείχνει να αποδέχεται την πρόταση της ΕΙΤΗΣΕΕ, που είχε προτείνει στο non-paper προς τον Νίκο Παππά την αντικατάσταση του αγγελιοσήμου από έναν «φόρο τηλεοπτικών διαφημίσεων», ο οποίος θα καταβάλλεται από το σύνολο των φορέων που μεταδίδουν πρόγραμμα: τους σταθμούς της επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης, τα κανάλια που εκπέμπουν μόνο δορυφορικά (π.χ., Novasports, OTE Sports), τις ίδιες τις πλατφόρμες (Nova, OTE TV, Vodafone TV), όσα σάιτ μεταδίδουν τηλεοπτικό πρόγραμμα που συνοδεύεται από διαφήμιση και τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας (Vodafone, Cosmote, WIND) που έχουν υπηρεσίες Mobile TV.