Άλλο σημείο που χρήζει σοβαρής επεξεργασίας είναι το πώς προσμετρώνται από το ΕΣΡ τα κριτήρια που θεσπίζει το σχέδιο. Πρέπει να έχει κάποιος όλες τις προϋποθέσεις για να περάσει τον πρώτο έλεγχο και να προχωρήσει στη δεύτερη φάση της διαδικασίας; Στο σχέδιο δεν υπάρχει καμία αναφορά. Επίσης, υπάρχει κίνδυνος ακύρωσης της διαδικασίας με τα ελάχιστα όρια εργαζομένων που ζητάει το σχέδιο, τα οποία δεν αιτιολογούνται, όπως και με τις υποχρεωτικές ρυθμίσεις για το πρόγραμμα (π.χ., εκπομπές λόγου). Με ποια κριτήρια, για παράδειγμα, επιβάλλεται ο αριθμός των 400 εργαζομένων πλήρους απασχόλησης για δέκα χρόνια; Η σκέψη είναι σωστή, αλλά η διατύπωση πάσχει, διότι αυτό που πρέπει στην πραγματικότητα να αποφευχθεί είναι η αντικατάσταση της μισθωτής εργασίας από εργολαβίες.
Τέλος, τα πάντα αφήνονται για το μέλλον, με τον υπουργό Επικρατείας να αποφασίζει για τον αριθμό των αδειών, ενώ η ψηφιακή τεχνολογία επιτρέπει τη φιλοξενία περισσότερων επιχειρήσεων από όσες εκπέμπουν σήμερα. Επιπλέον, η τιμή εκκίνησης της δημοπρασίας αποφασίζεται από τους υπουργούς Οικονομίας και Επικρατείας, χωρίς να υπάρχει πρόβλεψη για την προηγούμενη σύνταξη μελέτης ώστε να αποτιμηθεί η αξία της άδειας.
Τα υπόλοιπα την επόμενη εβδομάδα…