• Εφημερίδα Παρόν – paron.gr
  • Τυπολογίες @ Facebook
  • Τυπολογίες @ Twitter
  • ΤΟ ΠΑΡΟΝ @ FACEBOOK

Τυπολογίες - όλα γύρω από τα media

  • Τηλεόραση
  • Εφημερίδες
  • Ραδιόφωνο
  • Internet
  • Μετρήσεις
  • ΑΙΧΜΕΣ
  • ΣΕΙΡΕΣ
  • Streaming

Αλλάζουν όλα στη διαφήμιση στα ΜΜΕ με επιστροφή στο «νόμο Βενιζέλου»

16/09/2020

Πλήρης αλλαγή και στο διαφημιστικό καθεστώς. Το άρθρο 12 του ν. 2328/1995 αναδιαμορφώνεται εξ ολοκλήρου. Το ποσοστό των επιστροφών επανέρχεται στο 9,9%, ρύθμιση που σύμφωνα με πληροφορίες μας δεν βρίσκει σύμφωνους όλους τους ιδιοκτήτες των τηλεοπτικών σταθμών. Γίνεται με αυτόν τον τρόπο επιστροφή στο καθεστώς του «νόμου Βενιζέλου», για το οποίο οι ίδιοι οι τηλεοπτικοί σταθμοί είχαν δημόσια καταγγείλει ότι δημιούργησε μια παράλληλη αγορά, συχνά αδιαφανή. Το σημαντικότερο στοιχείο είναι όμως πως η κυβέρνηση δηλώνει φιλελεύθερη στα λόγια, καθώς απέφυγε να καταργήσει πλήρως το άρθρο και να απελευθερώσει τις επιστροφές.

Πρακτικά έγιναν αποδεκτά από την κυβέρνηση σχεδόν όλα τα αιτήματα των διαφημιστών και των διαφημιστικών εταιρειών, είναι δε χαρακτηριστικό πως προβλέπεται  πλήρης απαλλαγή φορολογίας  για διαφημιστικές επενδύσεις έως και το 2022!

Το νέο διαφημιστικό καθεστώς (άρθρο 8Α στο σχέδιο νόμου) εισάγει την πλήρη ελευθερία των ΜΜΕ κάθε είδους (ραδιόφωνο, τηλεόραση, εφημερίδα, περιοδικό) στην άσκηση εμπορικής πολιτικής, τηρώντας μόνο τα όρια του ελεύθερου ανταγωνισμού (παράγραφος 3). Το νέο άρθρο προβλέπει:

  • Όλοι οι φόροι, ανάμεσά τους και ο ειδικός φόρος, υπολογίζονται επί του 80% της διαφημιστικής αξίας, αφού έχουν αφαιρεθεί οι εκπτώσεις, με μοναδική εξαίρεση τον ΦΠΑ, που παραμένει στο 100% της αξίας που συμφωνήθηκε.
  • Η επιβράβευση διαφημιστικών εταιρειών από τα ΜΜΕ ορίζεται με ανώτατο όριο το 9,9% της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης. Δεν δικαιούνται επιβράβευση οι επιχειρήσεις που απλώς μεσολαβούν για την αγορά χρόνου ή χώρου στα ΜΜΕ.
  • Απαλείφεται η υποχρέωση του διαφημιστή να πληρώσει το ΜΜΕ εντός τριών ημερών από την εντολή του διαφημιζόμενου.
  • Επιτρέπεται, σε ραδιόφωνο ή τηλεόραση, η παραγωγή διαφημιστικών μηνυμάτων για πελάτες-διαφημιζόμενους, αλλά μόνο μέχρι ποσοστό 35% για το ραδιόφωνο και 20% για την τηλεόραση.
  • Η χορηγία θεωρείται διαφήμιση, με εξαίρεση αυτή που προέρχεται από μη κερδοσκοπικό οργανισμό. Τα μηνύματα για την ψηφιακή μετάβαση, όπως και τα κοινωνικά μηνύματα απαλλάσσονται από τον Ειδικό Φόρο Τηλεόρασης.
  • Οι διαφημιστικές εταιρείες δεν νοούνται πλέον ως προμηθευτές του Δημοσίου στη συναλλαγή τους με τα ΜΜΕ και ελέγχονται μόνο από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.
  • Καταργείται η διάταξη για τη μέτρηση και παρακολούθηση των διαφημιστικών μηνυμάτων στα ΜΜΕ με υπουργική απόφαση.
  • Παραμένει σε ισχύ το καθεστώς της ηλεκτρονικής πλατφόρμας διάθεσης διαφημιστικού χρόνου, όπως όριζε ο «νόμος Παππά», εισάγεται ωστόσο η δυνατότητα της εθελοντικής συμμετοχής σε αυτήν. Η πλατφόρμα διάθεσης διαφημιστικού χρόνου δημιουργείται από τα ίδια τα ΜΜΕ με τη σύσταση νομικού προσώπου ή μπορεί να ανατεθεί σε τρίτη ανεξάρτητη εταιρεία.

 

  • Click to share on X (Opens in new window) X
  • Click to share on Facebook (Opens in new window) Facebook
  • Click to share on LinkedIn (Opens in new window) LinkedIn

Άλλα ενδιαφέροντα θέματα

Comments

Filed Under: HOME-RIGHT, Ραδιόφωνο, Τηλεόραση Tagged With: διαφήμιση, ειδικός φόρος τηλεόρασης, νόμος Βενιζέλου

Το Παρον της κυριακης

Αιχμές

ΑΙΧΜΕΣ: Καταγγελία για εργασιακό εκφοβισμό σε ΜΜΕ!

“Μην αγοράζετε” διότι οι ιδιοκτήτες δεν πουλάνε. Και όχι μόνο δεν πουλάνε, αλλά και αναπτύσσονται. Μείνετε συντονισμένοι για τις εξελίξεις. Σε πολύ μεγάλο φορέα, στο ενημερωτικό του τμήμα καταγράφονται από μία σειρά ανησυχητικά  κρούσματα στην κατηγορία του εργασιακού εκφοβισμού με φράσεις του τύπου “είστε άχρηστοι”  απευθυνόμενος/η  προς το σύνολο των εργαζομένω και “δεν θέλω αυτή […]

RSS Διαβάστε τώρα στο paron.gr

  • Μ. Κομνηνάκα στο “Π”: Τέμπη… ένα διαρκές έγκλημα
  • Μ. Κρανίδης στο “Π”: H κοινωνική και προσιτή κατοικία στο επίκεντρο του Συνεδρίου της Διεθνούς Ενώσεως Ιδιοκτητών
  • Ν. Φαραντούρης στο “Π”: Εξωτερική Πολιτική: Η ολιγωρία οδηγεί σε τετελεσμένα
  • Στ. Σιμόπουλος στο “Π”: Η τρομοκρατική επίθεση στο σπίτι μου οφείλεται καθαρά στις απόψεις μου
  • Έφυγε απο τη ζωή ο Πετρολούκας Χαλκιάς… το θρυλικό κλαρίνο της Ηπείρου
  • Ανάγκη προσαρμογής της στρατηγικής μας στη νέου τύπου τουρκική απειλή – Γράφει ο ΛΑΖΑΡΟΣ ΚΑΜΠΟΥΡΙΔΗΣ
  • Β. Κορκίδης στο “Π”: Οι νέες και μικρές επιχειρήσεις χρειάζονται λιγότερη γραφειοκρατία
  • Π. Γερουλάνος στο “Π”: Υπάρχουν γόρδιοι δεσμοί στην πολιτική;
  • Οι αθλητικές τηλεοπτικές μεταδόσεις – ΚΥΡΙΑΚΗ (15/6)
  • Ζωντανά: ΚΥΡΙΑΚΗ Α´ ΜΑΤΘΑΙΟΥ – ΟΡΘΡΟΣ και ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ (ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΝΤΩΝ)

Σημερινα Εξωφυλλα


ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβαστε και τα παρακατω

  • Η Εθνική Μπάσκετ στην ΕΡΤ
  • Η Εθνική Ελπίδων στην ΕΡΤ
  • Ενισχύεται το ΕΡΤ News από Σεπτέμβριο
  • Νέο ΔΣ στην Alter Ego Studios
  • ΑΙΧΜΕΣ: Καταγγελία για εργασιακό εκφοβισμό σε ΜΜΕ!
  • Τέλος για την εκπομπή "Weekenders"
  • Στις έντυπες "Τυπολογίες": Εποχή υποσχέσεων στα media
  • Nextstep media από τον Γιάννη Κουρτάκη
  • Χρηματοδότηση για τους τέσσερις κύκλους της σειράς «Μαίρη, Μαίρη, Μαίρη»
  • To FIFA Club World Cup στον ΑΝΤ1

Οδηγίες προστασίας σε περίπτωση σεισμού

Tags

"Ελευθεροτυπία" Alpha ANT1 Cosmote TV Digea ERTFLIX Forthnet Mega NETFLIX Nielsen Nova novasports Open Real FM Star «Καθημερινή» «ΤΟ ΠΑΡΟΝ» ΑΙΧΜΕΣ ΑΝΤ1 ΑΠΕ Αλέξης Τσίπρας ΔΟΛ ΕΔΟΕΑΠ ΕΕΤΤ ΕΙΤΗΣΕΕ ΕΡΤ ΕΡΤ1 ΕΡΤ2 ΕΡΤ3 ΕΣΗΕΑ ΕΣΡ ΕΤΕΡ Μακεδονία TV ΝΔ ΝΕΡΙΤ Νίκος Παππάς ΟΠΑΠ ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΠΟΕΣΥ ΠΟΣΠΕΡΤ ΣΚΑΪ ΣΥΡΙΖΑ Τηλεθέαση Τράπεζα Πειραιώς τηλεοπτικές άδειες

Follow me on Twitter

My Tweets

ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ

Οι Τυπολογίες ξεκίνησαν στις 3 Οκτωβρίου 1993 στην εφημερίδα «Το Παρόν». Επί 32 χρόνια καταγράφουν την επικαιρότητα τα όσα συμβαίνουν στα ελληνικά ΜΜΕ με 3 διαφορετικούς τρόπους. Με την έντυπη έκδοση της Κυριακής στην εφημερίδα «ΤΟ ΠΑΡΟΝ», την ηλεκτρονική έκδοση στο www.typologies.gr και την παρουσία στο twitter (@typologies), και στη σελίδα μας στο Facebook

ΕΠΩΝΥΜΙΑ – ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ:

"ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΕΚΔΟΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ: "Ρ.Η.Ε.Μ.Ε ΑΕ"
ΕΔΡΑ: ΕΘΝ.ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΩΣ 253, ΠΑΛΛΗΝΗ,
Τ.Κ.: 15351
ΑΦΜ: 997883048
ΔΟΥ ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΤΗΛ.: 210 66.65.669
EMAIL: info-rheme@paron.gr

ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΚΟΥΡΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ: ΚΟΥΡΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ: ΚΟΥΡΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΚΟΥΡΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ / ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ DOMAIN: "Ρ.Η.Ε.Μ.Ε ΑΕ"

Συμμόρφωση με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 Πολιτική Απορρήτου

Μ.Η.Τ. 232455Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ. 232455

Πως να επικοινωνησετε μαζι μας

Στην ηλεκτρονική μας έκδοση οι αναγνώστες μας μπορούν παράλληλα να επικοινωνούν μαζί μας με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, προκειμένου να εκφράζουν τις απόψεις και τις παρατηρήσεις τους, που μας είναι απαραίτητες, και επίσης να συμμετέχουν σε δημοσκοπήσεις, απαντώντας σε κρίσιμα ερωτήματα που αφορούν τη χώρα μας και τον Ελληνισμό γενικότερα.

ΤΗΛ.: 210 66.65.669

email typologies@paron.gr
fax +30-210-66.65.812

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

"Ελευθεροτυπία" Alpha ANT1 Cosmote TV Digea ERTFLIX Forthnet Mega NETFLIX Nielsen Nova novasports Open Real FM Star «Καθημερινή» «ΤΟ ΠΑΡΟΝ» ΑΙΧΜΕΣ ΑΝΤ1 ΑΠΕ Αλέξης Τσίπρας ΔΟΛ ΕΔΟΕΑΠ ΕΕΤΤ ΕΙΤΗΣΕΕ ΕΡΤ ΕΡΤ1 ΕΡΤ2 ΕΡΤ3 ΕΣΗΕΑ ΕΣΡ ΕΤΕΡ Μακεδονία TV ΝΔ ΝΕΡΙΤ Νίκος Παππάς ΟΠΑΠ ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΠΟΕΣΥ ΠΟΣΠΕΡΤ ΣΚΑΪ ΣΥΡΙΖΑ Τηλεθέαση Τράπεζα Πειραιώς τηλεοπτικές άδειες
Copyright © Εφημερίδα Παρόν 2017 - 2025