Ένα νέο τοπίο αναμένεται να διαμορφωθεί στο χρηματιστήριο της τηλεοπτικής διαφήμισης. Μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα η κυβέρνηση αισιοδοξεί πως θα έχει ψηφίσει το σχέδιο νόμου για την αγορά και την πώληση διαφημιστικού χρόνου στην τηλεόραση. Το υφιστάμενο καθεστώς των «επιβραβεύσεων» καταργείται, ενώ αναμένεται να περάσει στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας και ο νόμος Σταμάτη του 2014, που αναγορεύει τους τηλεοπτικούς σταθμούς σε media shops. Εφόσον ψηφιστεί ο νόμος, οι συναλλαγές μεταξύ των ενδιαφερομένων θα γίνονται μόνο ηλεκτρονικά, σε τιμές που θα συμφωνούν μεταξύ τους, μέσα από μια πλατφόρμα δημοπρασιών.
Το σύστημα θα είναι πλήρως ελεύθερο για όσους ενδιαφέρονται να αγοράσουν διαφημιστικό τηλεοπτικό χρόνο, ο οποίος δεν θα είναι δυνατόν να μεταπουληθεί. Το Μέσο θα ανακοινώνει την πώληση και οι διαφημιστικές εταιρείες, ή τα media shops, θα μπορούν να αγοράζουν από την προηγούμενη χρονιά, όπως συμβαίνει έως και σήμερα, ή να κλείνουν συμφωνία λίγο πριν από τη μετάδοση του τηλεοπτικού προγράμματος. Κάθε άλλη γραπτή συμφωνία δεν θα έχει ισχύ, όπως και οι περίφημοι κατάλογοι με τις τιμές που καταθέτουν στην εφορία οι τηλεοπτικοί σταθμοί.
Το τίμημα που θα συμφωνούν τα δύο μέρη, μέσα από μια διαδικασία ανταγωνισμού από τη δημοπράτηση του προϊόντος, θα συνοδεύει τη σύμβαση μέχρι την ολοκλήρωσή της, ενώ αυτό και μόνο θα λαμβάνεται υπόψη από την Εφορία. Επί του τιμήματος θα υπολογίζεται φόρος 20% για τη διαφήμιση και ΦΠΑ 24%. Δεν υπάρχει πλέον αγγελιόσημο και δεν θα καταβάλλεται «προμήθεια» 10% για τους σκοπούς του ΕΚΟΜΕ. Προς δημοπράτηση θα μπαίνουν οι διαφημίσεις, οι χορηγίες και οι «τοποθετήσεις προϊόντων».
Τα στοιχεία των συμφωνιών θα παραμένουν απόρρητα, ενώ υπάρχει το ενδεχόμενο να ανακοινώνονται συγκεντρωτικά στοιχεία για το μέγεθος των πωλήσεων. Σύμφωνα με τα στελέχη του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, «για πρώτη φορά θα μάθουμε ποια είναι η διαφημιστική δαπάνη στην τηλεόραση».
Ο χρόνος εφαρμογής του σχεδίου είναι συνάρτηση των διαδικασιών που θα ακολουθηθούν και της επικείμενης αδειοδότησης, σε συνδυασμό με τις υφιστάμενες συμβάσεις Μέσων με διαφημιστικές εταιρείες. Το σύστημα της ηλεκτρονικής πλατφόρμας θα το διαχειρίζεται η εταιρεία που θα κερδίσει τον διαγωνισμό που θα προκηρυχθεί, με τους όρους της προκήρυξης να συντάσσονται ήδη. Το ΕΣΡ, κατά το Σύνταγμα, θα έχει αρμοδιότητα επί της λειτουργίας, ενώ θα υπάρχουν κυρώσεις για όποια εταιρεία δεν τηρεί τους όρους της σύμβασης που θα έχει συνάψει με το Δημόσιο.