Χάθηκαν τα νούμερα της τηλεθέασης από την εταιρεία που έχει το μονοπώλιο της μέτρησης. Σε μια άγνωστη περιοχή εισέρχεται η τηλεόραση, μετά την αποκάλυψη της στήλης για τις προβληματικές μετρήσεις τηλεθέασης από τη Nielsen για συνεχόμενο διάστημα τριών ημερών, από τις 9 έως τις 11 Οκτωβρίου. Και μόνο το γεγονός πως το πρόβλημα διαπιστώθηκε από τους τηλεοπτικούς σταθμούς και όχι από τη Nielsen φανερώνει την απουσία εσωτερικών ελέγχων στη Nielsen για την πιστοποίηση των στοιχείων.
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, η έρευνα της ίδιας της εταιρείας, αλλά αναπόφευκτα και των πελατών της (σταθμών), θα επεκταθεί και στις μετρήσεις προηγούμενων ημερών, για να ελεγχθεί η αξιοπιστία των δεδομένων που αποστέλλονταν στους ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς και στην ΕΡΤ. Με βάση τα στοιχεία που θα βρεθούν θα ληφθούν και οι επόμενες αποφάσεις για το είδος των προσφυγών που θα γίνουν.
Και μόνο η λανθασμένη αποστολή των στοιχείων και η μη έγκαιρη αντίδραση από τη Nielsen συνιστά λόγο για δικαστικές προσφυγές και για αλλαγή του συστήματος μέτρησης τηλεθέασης στην Ελλάδα. Αν το πρόβλημα των μετρήσεων επεκτείνεται και στο παρελθόν, αν, δηλαδή, υπήρχε προ του εντοπισμού από τους τηλεοπτικούς σταθμούς, αλλάζουν όλα τα δεδομένα.
Σε κάθε περίπτωση, ο προβληματισμός για τα στοιχεία τηλεθέασης υπάρχει εδώ και καιρό στη χώρα για μια σειρά από λόγους. Συγκεκριμένα:
– Το παλαιού τύπου μοντέλο καταμέτρησης των στοιχείων, που δεν συμπεριλαμβάνει τη χρήση κινητού τηλεφώνου, ταμπλέτας, υπολογιστών και τη θέαση προγραμμάτων εκτός οικίας.
– Τη μονοπωλιακή θέση της Nielsen. Η κυβέρνηση και το αρμόδιο για τη ραδιοτηλεόραση ΕΣΡ δεν έχουν λάβει μέτρα ώστε να πιστοποιηθεί η αξιοπιστία της μέτρησης. Ο ΣΕΔΕΑ, που περιλαμβάνει το σύνολο των εταιρειών δημοσκοπήσεων, δεν έχει τοποθετηθεί.
– Την αλλαγή φρουράς στη διοίκηση μετά την αποχώρηση του Σπύρου Ζαβιτσάνου, ο οποίος πλέον εργάζεται στην Άλτερ Έγκο ΜΜΕ.