Με «ξαφνικό θάνατο» κινδυνεύει η τηλεόραση με την προτεινόμενη ρύθμιση για το Ασφαλιστικό. Η αθέμιτη συμπεριφορά των μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών ψηφιακών Μέσων στην Ελλάδα απειλεί να ισοπεδώσει απόλυτα την αγορά. Οι εταιρείες αυτές, που πλουτίζουν από το περιεχόμενο των ελληνικών ΜΜΕ (τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σταθμών, ρεπορτάζ εφημερίδων και περιοδικών), χωρίς να αποδίδουν πνευματικά και συγγενικά δικαιώματα, πουλάνε τα χίλια «χτυπήματα» ανά ιστοσελίδα προς… 1 σεντ, με αποτέλεσμα να συγκεντρώνουν τεράστια ποσά διαφήμισης! Επιπλέον, με τη μέθοδο που ακολουθούν έχουν κατορθώσει η διαδικασία της διαφήμισης να θεωρείται μια απλή συναλλαγή, αποφεύγοντας να αποδώσουν φόρους στο Ελληνικό Δημόσιο και εισφορές στα ασφαλιστικά ταμεία.
Οι συναλλαγές αυτές γίνονται μπροστά στις οθόνες των υπολογιστών των συναρμόδιων υπουργείων, Οικονομικών και Κοινωνικής Ασφάλισης, και κάτω από τη μύτη των εκδοτών, με τον αιώνιο ύπνο και των σωματείων. Αντί η κυβέρνηση να λάβει άμεσα μέτρα για την αντιμετώπιση της τρομερής κλοπής φόρων και εισφορών από τις πολυεθνικές εταιρείες ψηφιακής επικοινωνίας, επιχειρεί να διαλύσει το ασφαλιστικό σύστημα. Συγκεκριμένα, δεν αποδίδεται ΦΠΑ 23%, ειδικός φόρος τηλεόρασης 20%, αγγελιόσημο 21,5% ή εισφορά στο ΙΚΑ.
Όπως έχουμε ήδη περιγράψει, το μοντέλο είναι απλό. Μια εταιρεία με έδρα την Ελλάδα, η οποία δραστηριοποιείται στα ψηφιακά μέσα (σάιτ), συμβάλλεται με ξένη εταιρεία πώλησης διαφήμισης. Βάσει σύμβασης, για κάθε ευρώ διαφήμισης που θα ισχυρίζεται η ξένη εταιρεία ότι πουλάει θα κρατάει το 55% και θα δίνει το 45%. Πελάτης ο οποίος έχει έδρα την Ελλάδα επιθυμεί να διαφημίσει δραστηριότητα που έχει στην Ελλάδα, ανοίγει λογαριασμό στην υπηρεσία πώλησης της ξένης εταιρείας και πληρώνει με την πιστωτική του κάρτα. Στο τέλος κάθε μήνα, η ξένη εταιρεία μεταφέρει τραπεζικά τα χρήματα στον λογαριασμό που έχει δηλώσει ο ιδιοκτήτης του Μέσου, χωρίς την έκδοση οποιουδήποτε παραστατικού. Τα ποσά που φεύγουν από την Ελλάδα είναι κολοσσιαία: Χάνονται 200.000.000 ευρώ. Η λύση που προτείνει η αγορά είναι να υπάρξει θεσμική αντιμετώπιση του φαινομένου, όπως συνέβη και σε άλλες χώρες-μέλη της ΕΕ. Ο διαφημιζόμενος να είναι υπόχρεος καταβολής φόρων και εισφορών σε περίπτωση που επιλέξει να διαφημιστεί σε οποιοδήποτε ψηφιακό μέσο απευθύνεται σε καταναλωτή κάτοικο Ελλάδας. Θα υπάρξει, άραγε, αντίδραση από τους συναρμόδιους υπουργούς Ν. Παππά, Τρ. Αλεξιάδη και Γ. Κατρούγκαλο;