Το σημαντικό στοιχείο πάντως είναι πως τόσο η μέτρηση τηλεθέασης όσο και η μέτρηση ακροαματικότητας και ο έλεγχος πιστοποίησης αποτελούν εσωτερική υπόθεση των δυνάμεων της αγοράς, χωρίς να δίνουν λογαριασμό στην αρμόδια Αρχή, που είναι το ΕΣΡ. Οι προηγούμενες κυβερνήσεις αρνήθηκαν να δώσουν την αρμοδιότητα στην ανεξάρτητη αρχή, προκειμένου αυτή να έχει λόγο επί των πορισμάτων αξιοπιστίας των ερευνών, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να πιστοποιηθούν και από το κράτος τα αποτελέσματα της τηλεθέασης και ακρόασης, με την οποία γίνεται η διανομή των χρημάτων της διαφήμισης. Μάλιστα, ως και σήμερα δεν υπάρχει υποχρέωση ενημέρωσης του ΕΣΡ επί των αποτελεσμάτων των ερευνών αξιοπιστίας των δύο μετρήσεων.