Τα ποσά σοκάρουν. Έσοδα ύψους 4,7 δισ. δολαρίων φέρεται να είχε η πολυεθνική της Google το 2018 από τη διάθεση και εκμετάλλευση δημοσιογραφικού περιεχομένου στις Ηνωμένες Πολιτείες. Το ποσό της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης για όλα τα ενημερωτικά media πέρυσι ανήλθε στο ποσό των 5,1 δισ. δολαρίων. Οι εκτιμήσεις αυτές προέρχονται από έρευνα της Ένωσης αμερικανικών ΜΜΕ News Media Alliance, η οποία χρησιμοποιείται για την προώθηση του νέου νομοσχεδίου που κατατέθηκε στη Βουλή των Αντιπροσώπων και προβλέπει την κρατική ενίσχυση του Τύπου.
Στο νομοσχέδιο αυτό προβλέπεται και η συλλογική διαπραγμάτευση των εφημερίδων με τις online πλατφόρμες για την πληρωμή δικαιωμάτων με ποσοστά επί των διαφημιστικών εσόδων τους. Το νομοσχέδιο έχει την υποστήριξη όλων των κομμάτων, τόσο στη Γερουσία, όσο και στη Βουλή των Αντιπροσώπων. Η Ένωση αμερικάνικων ΜΜΕ εκπροσωπεί περισσότερες από 2.000 εφημερίδες στις Ηνωμένες Πολιτείες και ελπίζει πως με την έγκριση του νομοσχεδίου οι online πλατφόρμες θα αναγκαστούν να πληρώσουν στα ΜΜΕ ποσοστών των κερδών τους. Σύμφωνα με την έρευνα, οι ειδήσεις είναι σημαντικό τμήμα των επιχειρήσεων της Google καθώς το 40% των κλικ που καταγράφονται αφορά ειδήσεις, για τις οποίες η πλατφόρμα δεν πληρώνει ούτε σεντ.
Αν το νομοσχέδιο ψηφιστεί ανοίγει ο δρόμος σε όλον τον κόσμο για τη διεκδίκηση δικαιωμάτων από τις Ενώσεις εκδοτών και δημοσιογράφων από την Google. Είναι θλιβερό το γεγονός πως στην Ελλάδα, ακόμη και σήμερα, οι εκδότες και οι δημοσιογράφοι δεν διαθέτουν συγκεκριμένη πολιτική για το ζήτημα και ούτε έχουν συστήσει έναν φορέα συλλογικής διαχείρισης των πνευματικών τους δικαιωμάτων. Αντιθέτως, τα έχουν εκχωρήσει στον ΟΣΔΕΛ, που εκπροσωπεί κυρίως εκδότες βιβλίων και συγγραφείς.