**Εκεί που μας χρωστούσαν μας πήραν και το βόδι!
**Η αντίδραση των διαφημιστών απέναντι στη διάταξη του Νίκου Παππά, που περιορίζει το φαινόμενο των επιβραβεύσεων με non paper σε μεγάλα sites, είναι αναμενόμενη
***Μέχρι χθες έκλαιγαν μαζί ΕΙΤΗΣΕΕ, ΣΔΕ και ΕΔΕΕ, αλλά μάλλον θα κάνουμε καιρό να δούμε κοινή ανακοίνωση των τριών. (Αλήθεια λειτουργεί η ΕΙΤΗΣΕΕ;)
***Το …κλάμα είναι για τις προμήθειες.
**Η διάταξη Παππά, περιορίζει τις νόμιμες προμήθειες από το 9,9% που ήταν από το 1993 (και έφταναν ως και 25%) στο 4%.
**Οι διαφημιστές τώρα υποστηρίζουν πως οφελημένοι είναι οι, ως χθες, σύμμαχοί τους και συνέταιροι στις “επιστροφές”, τηλεοπτικοί σταθμοί και καταγγγέλουν τον Ν. Παππά, πως τα βρήκε με τα κανάλια, επειδή μειώνει φόρους και προμήθειες στην τηλεόραση.
**Στα 8 χρόνια εξωφρενικής λιτότητας οι διαφημιστές, παρά τα αλλεπάλληλα ενημερωτικά σημειώματα που εστάλησαν στις κυβερνήσεις με τις καταγγελίες για την παραγωγή μαύρου χρήματος, έκαναν το εξής:
**Έκλεισαν τις προβληματικές εταιρείες, οι μεγάλοι του χώρου, και με τα παιδιά και τα εγγόνια τους, ξεκίνησαν άλλες, δουλεύοντας με προμήθειες που έφταναν έως και 25% και δεν καταγράφονταν πουθένα!
**Η ανεργία στην τηλεόραση έσπασε τα κοντέρ για να λειτουργούν οι διαφημιστικές, μέσω των media shops ως παράλληλες τράπεζες με μετρητά, με εξωφρενικές προμήθειες.
**Εξού, και ως και σήμερα τα media shops, προκειμένου να αποδοθούν οι υπεσχημένες προσφορές, λειτουργούν ως μεταπράτες δικαιωμάτων και αγοράζουν τα δικαιώματα των πρωταθλήματων τα οποία τα μεταπωλούν στη συνδρομητιλή και την ελεύθερη τηλεόραση.
**O νόμος δεν λύνει πλήρως το πρόβλημα. Όμως περιορίζει την ισχύ όλων των πλευρών και τους ωθεί στη νομιμότητα. Ο νόμος Σταμάτη που μετέτρεπε τα μεγάλα τηλεοπτικά δίκτυα να μετεξελιχθούν εκείνα σε media shops, τελειώνει.
***Η νόμιμη προμήθεια κόβεται σχεδόν στη μέση, στο 4% έτσι ώστε το έσοδο να μείνει εντός αγοράς για τις τουλάχιστον 400 θέσεις εργασίας ανά τηλεοπτικό σταθμό.
**Υπάρχει και η επιλογή της πλήρους απελευθέρωσης, με υψηλότατο ρίσκο φοροδιαφυγής.
***Αλλά και η ιδέα που δυστυχώς δεν υλοποιείται για ένα ειδικό τμήμα στην ΑΑΔΕ για τον έλεγχο Μέσων ενημέρωσης, διαφημιστικών και διαφημιζομένων.
**Ο κίνδυνος όμως να κλείσει περισσότερο η τηλεοπτική αγορά, αν το ΕΣΡ απορρίψει μία ή δύο αιτήσεις, είναι υπαρκτος και ενδεχέται να ενταθεί, συγκεντρώνοντας περισσότερα έσοδα.
***Θα φανούν όλα αυτά στην πορεία.