• Εφημερίδα Παρόν – paron.gr
  • Τυπολογίες @ Facebook
  • Τυπολογίες @ Twitter
  • ΤΟ ΠΑΡΟΝ @ FACEBOOK

Τυπολογίες - όλα γύρω από τα media

  • Τηλεόραση
  • Εφημερίδες
  • Ραδιόφωνο
  • Internet
  • Μετρήσεις
  • ΑΙΧΜΕΣ
  • ΣΕΙΡΕΣ
  • Streaming

«Fake News, Προπαγάνδα και Media στην Ελλάδα»

28/02/2018

Ο Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκος Παππάς, στο βήμα της εκδήλωσης-δημόσιας διάλεξης που διοργάνωσε εχθές στο Λονδίνο το Ελληνικό Παρατηρητήριο του London School of Economics με συντονιστή τον Καθηγητή Kevin Featherstone και θέμα: «Fake News, Προπαγάνδα και Media στην Ελλάδα»

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ, ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ, Ν. ΠΑΠΠΑ, ΣΤΟ
LONDON SCHOOL OF ECONOMICS

  • Ν. Παππάς: «Δεν ευθύνονται μόνο τα νέα media για τα fake news. Πολύ συχνά είναι τα παραδοσιακά media που αρχίζουν τη διασπορά των ψευδών ειδήσεων. Όπως ο τηλεοπτικός σταθμός που επέλεξε να παρουσιάσει την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, αντιστρέφοντας τον άξονα του χρόνου για να δώσει την εντύπωση της ύφεσης»

 

Ο Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκος Παππάς, συμμετείχε εχθές, ως κεντρικός ομιλητής, σε δημόσια διάλεξη που διοργάνωσε στο Λονδίνο το Ελληνικό Παρατηρητήριο του London School of Economics με συντονιστή τον Καθηγητή Kevin Featherstone και θέμα: «Fake News, Προπαγάνδα και Media στην Ελλάδα».

Στα κυριότερα σημεία της τοποθέτησής του, ο Νίκος Παππάς ανέφερε:

  • «Που βρισκόμαστε σήμερα; Τα ΜΜΕ είναι άπειρα. Η διαφημιστική βιομηχανία δεν επιλέγει καμπάνιες μεγάλης κλίμακας, αλλά μικρότερες στοχευμένες διαφημίσεις. Και, επίσης, οι πολιτικοί δεν έχουν πλέον ανάγκη τους δημοσιογράφους για να μεταφέρουν τις θέσεις τους στο κοινό, καθώς μπορούν να χρησιμοποιήσουν το Twitter ή το Facebook. Αυτές οι μνημειώδεις διαφορές με το χθες θα ήταν αρκετές για να ξεπεραστεί η θεωρία των Τσόμσκι-Χέρμαν και κατά συνέπεια θα μπορούσαμε να ζούμε σε έναν πιο δημοκρατικό μεταμοντέρνο κόσμο, με πλουραλισμό και πολυφωνία στις ειδήσεις. Και ως ένα βαθμό αυτό είναι αληθές. Ή θα μπορούσε να είναι αληθές».
  • «Σήμερα όλοι μπορούν να πουν οτιδήποτε και αυτό να φτάσει τους πάντες. Το “οτιδήποτε”, δυστυχώς, δεν αφορά μοναχά σε καινοτόμες και εποικοδομητικές ιδέες».
  • «Το μοντέλο αντεστράφη τη στιγμή που πιστέψαμε πως η πληροφορία πραγματικά θα μπορούσε να παρέχεται άνευ τιμήματος. Ότι μπορούμε να έχουμε πρόσβαση στην είδηση χωρίς κόστος. Νομίζαμε ότι δεν έχουμε πλέον ανάγκη τους δημοσιογράφους ως μεσάζοντες, γιατί μπορούμε να πάμε απευθείας στην πηγή. Ωστόσο, αποβάλλοντας τους δημοσιογράφους, αποβλήθηκε και η αξιολόγηση, η κατάταξη, η επικύρωση και η διασταύρωση των ειδήσεων και, σε κάποιο βαθμό, η λογοδοσία».
  • «Όταν ο ΣΥΡΙΖΑ έγινε το δεύτερο μεγαλύτερο κόμμα στην Ελλάδα το 2012, μια συστηματική καμπάνια παραπληροφόρησης ενορχηστρώθηκε από τις αντίπαλες πολιτικές δυνάμεις και τα ΜΜΕ της χώρας. Καθώς η δυσαρέσκεια του κόσμου απέναντι στην τότε κυβέρνηση αυξάνονταν, αυτή η καμπάνια αναπτυσσόταν παράλληλα. Αυτό που ο Τσόμσκι αποκαλούσε “εθνική συναίνεση” είχε δημιουργήσει ένα “σφιχταγκαλιασμένο” πολιτικό-οικονομικό και μιντιακό σύστημα στην Ελλάδα και αυτό ακριβώς το σύστημα ήταν έτοιμο να παλέψει, με κάθε δυνατό μέσο, ώστε να κρατηθεί στην εξουσία. Αυτή η προσέγγιση επεκτάθηκε και εκτός ελληνικών συνόρων και εξελίχθηκε σε μια επιχείρηση κατεδάφισης του ΣΥΡΙΖΑ από σχεδόν όλα τα ευρωπαϊκά μέσα Ενημέρωσης».
  • «Δεν ευθύνονται μόνο τα νέα media για τα fake news. Πολύ συχνά είναι τα παραδοσιακά media που αρχίζουν τη διασπορά των ψευδών ειδήσεων. Όπως ο τηλεοπτικός σταθμός που επέλεξε να παρουσιάσει την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, αντιστρέφοντας τον άξονα του χρόνου για να δώσει την εντύπωση της ύφεσης».
  • «Όσοι αλγόριθμοι και να εφευρεθούν, όσοι δημοσιογράφοι και αν διασταυρώνουν διαρκώς τις ειδήσεις, το πρόβλημα θα συνεχίσει να υπάρχει. Τα παιδιά στις ανεπτυγμένες χώρες περνούν περισσότερο χρόνο, χρησιμοποιώντας νέα μέσα. Πολλά από αυτά συνδυάζουν τα νέα μέσα με τα παραδοσιακά, χρησιμοποιώντας το λάπτοπ, το τάμπλετ, το κινητό τηλέφωνο και βλέποντας παράλληλα τηλεόραση. Μεγαλώνοντας, όμως, θα πρέπει να αναλάβουν το ρόλο των ενημερωμένων πολιτών και να βοηθήσουν στην ενίσχυση και όχι στην υποβάθμιση της Δημοκρατίας».
  • «Στην Ελλάδα οι τηλεοπτικοί σταθμοί λειτουργούσαν χωρίς άδεια και μάλιστα οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες τους είναι και ιδιοκτήτες του παρόχου δικτύου. Πλέον, θεωρώ ότι βρισκόμαστε ένα βήμα πριν η ανεξάρτητη Αρχή ολοκληρώσει για πρώτη φορά την αδειοδότηση των σταθμών».
  • «Έχουμε συστήσει το Μητρώο On Line Media, όπου έχουν εγγραφεί 582 εταιρείες και 1.000 ενημερωτικές ιστοσελίδες. Μόνο τα μέλη του Μητρώου έχουν πρόσβαση στην κρατική διαφήμιση. Ασφαλώς, δεν είναι δουλειά της Κυβέρνησης να “αστυνομεύσει” τα media, αλλά θέτουμε στη διάθεση της κοινότητας αυτό το εργαλείο ώστε να αυτορυθμιστεί, ώστε να αντιμετωπίσει τα fake news, αποβάλλοντας τους διασπορείς των ψευδών ειδήσεων από το μητρώο».
  • «Σύντομα θα εφαρμόσουμε το σύστημα του barcode στα έντυπα, ώστε να επέλθει διαφάνεια στις κυκλοφορίες εφημερίδων και περιοδικών, καθώς και αξιοκρατία στην κατανομή της διαφήμισης. Σήμερα, οι κυκλοφορίες που ανακοινώνονται αποτελούν απλά εκτιμήσεις των πρακτορείων διανομής Τύπου, που ελέγχονται από ανταγωνιστές των περισσότερων εκδοτών εντύπων».

 

Share this:

  • Email
  • Facebook
  • Twitter

Άλλα ενδιαφέροντα θέματα

Comments

Filed Under: Internet, Ανακοινώσεις, Τηλεόραση Tagged With: Fake News, London School of Economics, PROPAGANDA, Μητρώο Online Media, Νίκος Παππάς, ΣΥΡΙΖΑ

Το Παρον της κυριακης

Αιχμές

ΑΙΧΜΕΣ: Δανάη…φεύγεις!

Δανάη…Φεύγεις. Σοκ και δέος στο Mega, Μήνυμα και για άλλους. Πέρυσι ήταν η Ελένη Μενεγάκη που αποχώρησε, μετά όμως από συμφωνία, ανάμεσα στις δύο πλευρές που έγινε έγκαιρα. Όχι όπως τώρα. Το Mega θέλει το πρωτάθλημα στην τηλεθέαση, είναι το επιχείρημα από την πλευρά του καναλιού και προς το παρόν ο Alpha κρατάει και ισχυροποιείται […]

RSS Διαβάστε τώρα στο paron.gr

  • Διαβάστε στο «ΠΑΡΟΝ»: Διπλές κάλπες την άνοιξη με νέο εκλογικό νόμο
  • Ευάγγελος Ματσούκης στο “Π”: Ναι στην είσοδο των ταξί στις λεωφορειολωρίδες
  • Αν. Βορύλλας στο “Π”: Ποιες οι επιπτώσεις της επιβολής δασμών από τις ΗΠΑ σε ΕΕ και Ελλάδα
  • Στ. Κυμπουρόπουλος στο “Π”: Η αναπηρία δεν σημαίνει εξάρτηση, σημαίνει δικαίωμα στην επιλογή
  • Αν. Νικολαΐδης στο “Π”: Τα προβλήματα δεν λύνονται με επικοινωνιακές προσεγγίσεις, αλλά με παρεμβάσεις ουσίας
  • Ρένα Δούρου στο “Π”: Ό,τι απεχθάνεται ο τραμπισμός και οι ευρωπαίοι μιμητές του
  • Μιχ. Συμιγδαλάς στο “Π”: Φταίνε όλοι στην ΑΕΚ
  • Πέταξαν στον δρόμο τρίτεκνη οικογένεια επειδή καθυστέρησε έναν μήνα το νοίκι!
  • Η ελληνική μειονότητα εγκλωβισμένη στη σύγκρουση Ράμα – Μπερίσα
  • ΚΑΙΡΟΣ: Αυξημένη αστάθεια στο τέλος της εβδομάδας

Σημερινα Εξωφυλλα


ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβαστε και τα παρακατω

  • Διευθυντής νέων μέσων στην Alter Ego Media
  • Στρ. Λιαρέλλης: «Η απαξία του δημόσιου λόγου έχει συμπαρασύρει και τους δημοσιογράφους»
  • Σαρώνουν τα «άλλα» της Nielsen
  • Διαβάστε στο «ΠΑΡΟΝ»: Διπλές κάλπες την άνοιξη με νέο εκλογικό νόμο
  • Και με νόμο η μεταβίβαση των συνεταιριστικών ραδιοφωνικών σταθμών
  • Μικρές απώλειες για το ERTFlix τον Απρίλιο του 2025
  • Στις έντυπες "Τυπολογίες" την Κυριακή μαζί με "Το Παρόν": Οι δασμοί απειλούν και την TV
  • Στηρίζει με 30 εκατ. ευρώ το Open ο Σαββίδης
  • Πρεμιέρα για το "Pet stories" στον ΣΚΑΪ με τον Λ. Πετρούνια
  • "Big Brother": Τρεις υποψήφιοι για αποχώρηση

Οδηγίες προστασίας σε περίπτωση σεισμού

Tags

"Ελευθεροτυπία" Alpha ANT1 Cosmote TV Digea ERTFLIX Forthnet Mega NETFLIX Nielsen Nova novasports Open Real FM Star «Καθημερινή» «ΤΟ ΠΑΡΟΝ» ΑΙΧΜΕΣ ΑΝΤ1 ΑΠΕ Αλέξης Τσίπρας ΔΟΛ ΕΔΟΕΑΠ ΕΕΤΤ ΕΙΤΗΣΕΕ ΕΡΤ ΕΡΤ1 ΕΡΤ2 ΕΡΤ3 ΕΣΗΕΑ ΕΣΡ ΕΤΕΡ Μακεδονία TV ΝΔ ΝΕΡΙΤ Νίκος Παππάς ΟΠΑΠ ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΠΟΕΣΥ ΠΟΣΠΕΡΤ ΣΚΑΪ ΣΥΡΙΖΑ Τηλεθέαση Τράπεζα Πειραιώς τηλεοπτικές άδειες

Follow me on Twitter

My Tweets
....

ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ

Οι Τυπολογίες ξεκίνησαν στις 3 Οκτωβρίου 1993 στην εφημερίδα «Το Παρόν». Επί 32 χρόνια καταγράφουν την επικαιρότητα τα όσα συμβαίνουν στα ελληνικά ΜΜΕ με 3 διαφορετικούς τρόπους. Με την έντυπη έκδοση της Κυριακής στην εφημερίδα «ΤΟ ΠΑΡΟΝ», την ηλεκτρονική έκδοση στο www.typologies.gr και την παρουσία στο twitter (@typologies), και στη σελίδα μας στο Facebook

ΕΠΩΝΥΜΙΑ – ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ:

"ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΕΚΔΟΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ: "Ρ.Η.Ε.Μ.Ε ΑΕ"
ΕΔΡΑ: ΕΘΝ.ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΩΣ 253, ΠΑΛΛΗΝΗ,
Τ.Κ.: 15351
ΑΦΜ: 997883048
ΔΟΥ ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΤΗΛ.: 210 66.65.669
EMAIL: info-rheme@paron.gr

ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΚΟΥΡΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ: ΚΟΥΡΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ: ΚΟΥΡΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΚΟΥΡΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ / ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ DOMAIN: "Ρ.Η.Ε.Μ.Ε ΑΕ"

Συμμόρφωση με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 Πολιτική Απορρήτου

Μ.Η.Τ. 232455Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ. 232455

Πως να επικοινωνησετε μαζι μας

Στην ηλεκτρονική μας έκδοση οι αναγνώστες μας μπορούν παράλληλα να επικοινωνούν μαζί μας με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, προκειμένου να εκφράζουν τις απόψεις και τις παρατηρήσεις τους, που μας είναι απαραίτητες, και επίσης να συμμετέχουν σε δημοσκοπήσεις, απαντώντας σε κρίσιμα ερωτήματα που αφορούν τη χώρα μας και τον Ελληνισμό γενικότερα.

ΤΗΛ.: 210 66.65.669

email typologies@paron.gr
fax +30-210-66.65.812

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

"Ελευθεροτυπία" Alpha ANT1 Cosmote TV Digea ERTFLIX Forthnet Mega NETFLIX Nielsen Nova novasports Open Real FM Star «Καθημερινή» «ΤΟ ΠΑΡΟΝ» ΑΙΧΜΕΣ ΑΝΤ1 ΑΠΕ Αλέξης Τσίπρας ΔΟΛ ΕΔΟΕΑΠ ΕΕΤΤ ΕΙΤΗΣΕΕ ΕΡΤ ΕΡΤ1 ΕΡΤ2 ΕΡΤ3 ΕΣΗΕΑ ΕΣΡ ΕΤΕΡ Μακεδονία TV ΝΔ ΝΕΡΙΤ Νίκος Παππάς ΟΠΑΠ ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΠΟΕΣΥ ΠΟΣΠΕΡΤ ΣΚΑΪ ΣΥΡΙΖΑ Τηλεθέαση Τράπεζα Πειραιώς τηλεοπτικές άδειες
© Εφημερίδα Παρόν 2017