- Πακέτο ενίσχυσης στις μεγάλες ψηφιακές πολυεθνικές από τον υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης
«Ξεχάστε τη φορολόγηση των μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών επικοινωνίας» είναι το μήνυμα της κυβέρνησης προς την εγχώρια αγορά media. Την ώρα που η πανδημία εκτόξευσε τα κέρδη των πολυεθνικών στα ύψη και καταβαράθρωσε τα ελληνικά media, η κυβέρνηση δηλώνει μέσω «πηγών» του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης ότι δεν θα ασχοληθεί με το μείζον θέμα της απώλειας 300 εκατ. ευρώ προς το εξωτερικό.
Ενώ τα ζητήματα της φορολόγησης και της φοροδιαφυγής αποτελούν κεντρικό ζήτημα στην ΕΕ και έχουν επιβληθεί τεράστια πρόστιμα στην Google για τον περιορισμό του ανταγωνισμού, η ελληνική κυβέρνηση δείχνει διατεθειμένη να ενισχύσει κι άλλο τις ψηφιακές πολυεθνικές της επικοινωνίας για να μετασχηματιστεί το κράτος.
Η Γαλλία και η Ισπανία ετοιμάζονται να επιβάλουν φόρο 3% στα εγχώρια έσοδα των εταιρειών media με τζίρο άνω των 750 εκατ. ευρώ, ενώ στην Ελλάδα οι απώλειες σε φόρους και διαφήμιση από τον τρόπο λειτουργίας των συγκεκριμένων εταιρειών εκτιμώνται από την ΕΙΤΗΣΕΕ στα 300 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Με την αγορά της ιδιωτικής τηλεόρασης να βρίσκεται περίπου στα 230 εκατ. ευρώ, αντιλαμβάνεται κανείς τι συμβαίνει με τη διείσδυση των υπηρεσιών streaming, τη διαφήμιση χωρίς παραστατικά στις εταιρείες επικοινωνίας και τη λειτουργία τους στην Ελλάδα χωρίς την επιβολή φόρων.