Κριτική στην κυβέρνηση για την αύξηση των φόρων, ικανοποίηση για την προοπτική κατάργησης του αγγελιοσήμου και τη ρύθμιση του καθεστώτος των «επιστροφών». Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδος Γρηγόρης Αντωνιάδης μιλώντας στο Daily Fax ανέφερε πως «η αύξηση του φόρου σε προϊόντα και υπηρεσίες ευρείας κατανάλωσης, όπως ο καφές, η μπίρα και η συνδρομητική τηλεόραση, τα οποία συνιστούν κατηγορίες μεγάλων
διαφημιζομένων», θα οδηγήσει τους διαφημιζόμενους σε αναπροσαρμογή της στρατηγικής τους. «Φοβάμαι ότι περνάμε και πάλι από την –κάποια– ανάπτυξη σε ανάσχεση της διαφημιστικής δαπάνης, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για τον ευρύτερο κλάδο», τονίζει ο πρόεδρος του ΣΔΕ.
Σύμφωνα με μελέτες που έχουν γίνει με βάση εμπειρικά εργαλεία, η μείωση κατά 1% του τζίρου των εταιρειών οδηγεί σε μείωση κατά 5% της διαφημιστικής τους δαπάνης. Η εφαρμογή των παραπάνω μέτρων αναμένεται να ξεκινήσει από την 1η Ιουλίου και θα συμπέσει με την καταβολή του φόρου εισοδήματος των νοικοκυριών αλλά και με την αύξηση του ΦΠΑ από το 23% στο 24% σε ευρεία σειρά προϊόντων και υπηρεσιών. Κάτι που προβληματίζει ιδιαίτερα τον κλάδο, αφού οι πιέσεις στη διαφημιστική δαπάνη θα αυξηθούν περισσότερο. Και όπως είναι γνωστό, από τις αρχές της κρίσης, το 2008, η διαφημιστική δαπάνη έχει μειωθεί ήδη κατά 65%, ποσοστό εξαιρετικά μεγάλο και δύσκολα διαχειρίσιμο. Το 2015, σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς, η διαφημιστική δαπάνη υποχώρησε κατά 8%, ωστόσο το πρώτο τετράμηνο του 2016 είχε ανακάμψει, φτάνοντας στο +6% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015.
Ο Γρηγόρης Αντωνιάδης εκφράζει την ικανοποίησή του για την κατάργηση του αγγελιοσήμου, αλλά δηλώνει και τον φόβο του ότι θα αντικατασταθεί από κάποιον άλλο φόρο, με άλλο όνομα, «ο οποίος μάλιστα ενδέχεται να επιβληθεί οριζόντια, ακόμα και στο διαδίκτυο, όπως ακούγεται». Αυτός είναι, άλλωστε, και ο λόγος που η κατάργηση του αγγελιοσήμου πήρε παράταση τριών μηνών, μέχρι την 1η Αυγούστου, ώστε να δοθεί ο χρόνος να συζητηθεί η επιβολή άλλου φόρου, σύμφωνα με την ανάλυση του προέδρου του ΣΔΕ.
Ως προς τις «επιστροφές» και την προοπτική εφαρμογής του νόμου της κυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου, που προβλέπει την κατάργηση των media shops υπέρ των μεγάλων ΜΜΕ, ο ΣΔΕ δεν θέλει την εφαρμογή του! «Για τον ΣΔΕ τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Θα εισηγηθούμε την αλλαγή του νόμου αυτού, για τους λόγους που όλοι γνωρίζουμε και έχουμε τόσες φορές αναφέρει στο παρελθόν. Υπάρχει όμως πλέον και ένας άλλος λόγος, που έχει να κάνει με την κατάργηση του αγγελιοσήμου, κατάργηση που αλλάζει τα δεδομένα ακόμα και σε όσα ισχύουν με βάση τον νόμο Βενιζέλου 2328/1995», δηλώνει ο πρόεδρος του ΣΔΕ.